KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Porsche

Porsche oficjalnie rezygnuje ze współpracy z Red Bullem



Nie będzie ekipy Red Bull Porsche od sezonu 2026 w Formule 1. Niemiecki producent poinformował dziś oficjalnie, że nie zwiąże się z ekipą z Milton Keynes. Co stanęło na przeszkodzie?

Rozmowy w sprawie partnerstwa, wobec zgody koncernu Volkswagena na dołączenie do F1, toczyły się od kilku miesięcy. Jeszcze w maju wydawało się, że wszystko jest dogadane i wystarczy poczekać na oficjalne potwierdzenie reguł silnikowych przez FIA.

Po tym, jak nie doczekaliśmy się ogłoszenia współpracy na początku sierpnia, zaczęło pojawiać się coraz więcej głosów, że do umowy może nie dojść. Problemem podstawowym miały być kwestie podejmowania decyzji w zespole. Porsche miało zakupić 50% udziałów w Red Bull Technologies i mieć znaczący wpływ na decyzje, jakie zapadają w ekipie.

Dodatkowo, kwota ustalona kilka miesięcy temu stała się już nieaktualna wobec znacznego wzrostu wartości Red Bulla. Już na początku tygodnia pojawiły się doniesienia, że umowa jest „martwa”. Dziś się one potwierdziły.



„W ciągu ostatnich kilku miesięcy, Porsche i Red Bull prowadziły rozmowy o możliwości wejścia Porsche do Formuły 1. Dwie firmy wspólnie doszły do wniosku, że te rozmowy nie będą kontynuowane” – ogłosiło dziś oficjalnie Porsche.

„Przesłanką tych rozmów zawsze było partnerstwo, które będzie oparte na równości, która zakładała nie tylko współpracę silnikową, ale również w zespole. To nie mogło zostać osiągnięte. Przy sfinalizowanej zmianie zasad silnikowych od 2026 roku, seria pozostaje atrakcyjnym środowiskiem dla Porsche i będzie monitorowana” – czytamy dalej.

Jedynym ratunkiem dla Porsche może wydawać się McLaren, z którym ekipa może mieć dobre kontakty za sprawą Andreasa Seidla. Być może jednak do gry włączy się też Michael Andretti.



Red Bull natomiast albo będzie sam produkował swoje silniki – co sugerował Helmut Marko – albo wróci do współpracy z Hondą, która przymierza się do powrotu do F1.

Sprawa powinna wyjaśnić się dość szybko bowiem w grudniu tego roku upływa termin wnoszenia wpisowego dla dostawców silników od 2026 roku.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi