KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Formula 1 2022: British GP

Haasowi nie podobała się postawa Schumachera, parę Hulkenberg – Magnussen „fani by pokochali”



Czyżby Haas coraz bardziej skłaniał się ku zatrudnieniu Nico Hulkenberga? Mogą sugerować to najnowsze wypowiedzi szefa ekipy, Gunthera Steinera. A jak wyglądają szanse na pozostanie w ekipie Micka Schumachera?

Haas to jedna z czterech ekip, która nie potwierdziła jeszcze swojego pełnego składu na sezon 2023. Wiadomo, że jednym z kierowców będzie Kevin Magnussen, jednak nadal trwa ocena, czy na drugim fotelu zajdzie zmiana.

Obecny kierowca ekipy, Mick Schumacher, długo nie przekonywał swoją postawą do przedłużenia z nim kontraktu, ale w ostatnich wyścigach bywał lepszy od Kevina Magnussena. Nie wiadomo jednak, czy uratuje to jego posadę.

Mick sam wyrażał swoją dezaprobatę wobec ekipy, a najgoręcej miało być podczas GP Austrii, gdy na odprawie po wyścigu Schumacher miał głośno wyrażać swoje niezadowolenie.



„Mick był za Kevinem i to go frustrowało. Jego skupienie podczas wyścigu sprinterskiego nie było właściwe. Ustalaliśmy to, co zrobimy jako zespół przed sprintem, ale to co zrobił po nim nie było właściwe, podobnie jak to, co do mnie wtedy powiedział” – mówi inżynier Micka Schumachera, Ayo Komatsu w rozmowie z motorsport-total.

Haas przyznaje, że Mick zbyt mocno skupia się na konfrontacji z partnerem zespołowym.

„Mówię mu: Kevin naprawdę chce ci pomóc i przekazuje ci rzeczy, których nigdy nie powiedział Romainowi wcześniej. Tłumaczymy mu, że spisuje się dobrze i by skupił się na swoich osiągach, a nie na porównaniu z Kevinem. Dla niego to bardzo dobrze, że ma doświadczonego partnera z zespołu” – dodaje Komatsu.

Jednocześnie inżynier przyznaje, że gdyby w 2021 roku to Magnussen jeździłby w Haasie, ekipa byłaby przed Williamsem w klasyfikacji generalnej.



Kto za Micka?

 

Haas nadal nie wyklucza, że Schumacher zostanie w zespole. Gunther Steiner przyznaje, że obecnie szanse Micka na zostanie w zespole to „pół na pół”. Szef Haasa mówił niedawno, że ekipa jest zainteresowana „każdym kierowcą z superlicencją”.

Steiner mówi, że głównym kryterium jego zespołu jest to, co kierowca wnosi ze sobą do ekipy i jak może przyczynić się do jej rozwoju. Jednocześnie szef Haasa mówi, że bardzo żałuje iż nie da się tego policzyć matematycznie.

Z Haasem łączony jest Nico Hulkenberg, który po odejściu z F1 w sezonie 2019, nie jeździ w żadnej serii wyścigowej i wystąpił w jedynie 5 wyścigach F1, zastępując kierowców Racing Point/Astona Martina.

Według Steinera, kibice Formuły 1 „pokochaliby parę kierowców Nico Hulkenberg – Kevin Magnussen”. Wszystko za sprawą ich słynnej sprzeczki z GP Węgier w 2017 roku, gdy Hulkenberga nazwał Magnussena nieczysto jeżdżącym zawodnikiem, na co Duńczyk odparł mu: „Suck my balls, honey”. Panowie później wyjaśnili sobie sytuację, a teraz deklarują, że nie mieliby nic przeciwko wspólnej rywalizacji w jednej ekipie.



A co z Ricciardo?

 

Jednym z kandydatów do Haasa może być Daniel Ricciardo. Dla odchodzącego z McLarena kierowcy Haas wydaje się najlepszym możliwym wyborem.

„Przede wszystkim musi on sam zdecydować, co chce robić. Nie ma sensu przekonywać go do czegoś, musi zdecydować sam za siebie. Jeżeli będzie to czuł, to z pewnością zadzwoni. Jeżeli nie będzie tego chciał to zdecyduje się na rok przerwy lub coś innego” – mówi Steiner.

Zespół nie zamierza spieszyć się z wyborem.

„Nakładając na siebie niepotrzebną presję, działasz na swoją niekorzyść. Nie spieszy nam się tak jak wszystkim innym” – mówi Steiner.

Źródło: motorsport-total.com, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi