KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Gotówka w kopertach – Priestley znów o metodach Alonso



Autor słynnej książki „Mechanik”, Marc „Elvis” Priestley ponownie wrócił do swojego okresu w McLarenie, gdy ogromną rywalizację między sobą toczyli Fernando Alonso oraz Lewis Hamilton.

Priestley nie raz mówił już o wewnętrznej rywalizacji brytyjskiego debiutanta z dwukrotnym mistrzem świata, pokazując w niezbyt przychylnym świetle zwłaszcza Alonso.

Teraz w rozmowie z PitStop podcast, przypomniał sytuację, w której Fernando chciał zyskać przychylność swoich współpracowników.



„Jedną z taktyk Fernando były próby przeciągnięcia całego zespołu na jego stronę garażu. Próbował wywalczyć sobie kontrolę. Był moment w trakcie sezonu 2007, kiedy do garażu wszedł manager czy trener Fernando, trzymając małe brązowe koperty, wypełnione gotówką dla wszystkich, którzy nie pracowali przy samochodzie Lewisa” – wspomina Priestley.

„Jego mechanicy, ekipa wspomagająca i wszyscy inni z nim związani dostali małe brązowe koperty i pamiętam moment ich otwierania, gdy było w nich 1500 euro czy coś w tym stylu. To było tak podejrzane. Przede wszystkim, dostajesz brązową, nieoznakowaną kopertę i pierwsze co mówisz: dziękuję bardzo, ale co to? Jego trener wyszedł, a my zostaliśmy z nimi. Otwierając je, widzieliśmy pełno gotówki” – dodaje mechanik McLarena.

Opisuje on reakcje swoją i swoich kolegów, gdy pytali się wzajemnie, ile dostali.

„Nagle po całym zespole zaczęła się rozprzestrzeniać wieść o pieniądzach, a jedynymi, którzy ich nie dostali, byli mechanicy Lewisa. Nagle zaczęło do nas docierać, co chce osiągnąć, że chce kupić sobie nasze wsparcie, zachęcić ludzi do wspierania jego strony w tej intensywnej walce, w której byliśmy” – mówi Priestley.



Taktyka ta się nie opłaciła – władze zespołu dowiedziały się o tym i kazały przekazać tym, którzy otrzymali koperty, całość kwoty na cele charytatywne.

„Z jednej strony możesz powiedzieć, że to sprytna taktyka, ale też prezentująca dwa różne sposoby myślenia. Lewis robił inaczej, rozgrywał małe gierki medialne. Każdy z nich robił pewne dobre rzeczy i pewne złe. Nikt z nas nie jest perfekcyjny, ale oni obrali różne sposoby na bycie najlepszymi w F1” – zaznacza Priestley.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi