Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

large-2022 Canadian Grand Prix - Thursday (4)

Zehnder: BMW Sauber zostałoby mistrzem świata



Pracujący od 30 lat w Formule 1 i Sauberze Beat Zehnder był gościem podcastu Beyone The Grid. Odniósł się on do najlepszych lat zespołu gdy współpracowali z BMW.

Zehnder jest obecnie dyrektorem sportowym Alfa Romeo F1 Team Orlen. Największe sukcesy ekipa odnosiła w latach 2006-2009, podczas współpracy z BMW. Kierowcą ekipy był wówczas Robert Kubica.

Zehnder przyznaje, że w tym okresie zdobycie mistrzostwa świata „wyraźnie było celem ekipy”.

„Szczególnie w 2008 roku, kiedy wszystko zmierzało w dobrym kierunku dzięki inwestycjom finansowym BMW. Sauber był wówczas jednym z czołowych zespołów w Formule 1” – mówi Zehnder.

„Niestety, popełniliśmy błąd koncepcyjny z KERSem w 2009 roku. Myślę, że byliśmy jedynym zespołem, który miał go chłodzonego powietrzem, co sprawiało, że permanentnie się przegrzewał” – dodaje dyrektor Alfy Romeo.



BMW Sauber spadło z 2. miejsca w klasyfikacji generalnej na 6. W związku ze słabymi wynikami oraz kryzysem finansowym, BMW zdecydowało się wycofać z F1.

„Stało się to bez ostrzeżenia. Nawet dyrektor motorsportu w BMW, Mario Theissen, nie został poinformowany. Powiedzieli mu dzień przed ogłoszeniem. Jestem pewien, że gdyby BMW zostało z nami, BMW prędzej czy później zostałoby mistrzem świata” – mówi Zehnder.

Zespół uratował Peter Sauber, ale od razu trzeba było ograniczyć koszty.

„To były jedne z najtrudniejszych dni dla Peteraz i dla mnie. Musieliśmy zwolnić około 250 osób. Prawie połowę firmy. Było ciężko” – dodaje.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 30 września
godz. 12:00 – 13:00 – 1. trening
godz. 15:00 – 16:00 – 2. trening

Sobota, 1 października
godz. 12:00 – 13:00 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 2 października
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi