Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

large-2022 French Grand Prix - Saturday

Wrażenia po połówce: Alfa Romeo



Przedostatnia ekipa sezonu 2021 teoretycznie powinna być bardzo zadowolona z przesunięcia się o aż 3 miejsca w klasyfikacji konstruktorów. Ale czy na pewno? Zapraszam na podsumowanie pierwszych 13 wyścigów sezonu 2022 w wykonaniu ekipy z Hinwil.

Zespół

 

Oczekiwania

Nie były raczej wygórowane bo gorzej niż w 2021 być raczej nie mogło. Vasseur i spółka w 2021 przekonywali, że poświęcają rozwój starego samochodu by skupić się na rewolucji technicznej w F1 i przygotować dobre auto na kilka kolejnych lat. Skład ekipy całkowicie się zmieniał i z tym też wiązano spore nadzieje, bo do tego, że Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi „gubili” mnóstwo punktów, raczej nikogo nie trzeba przekonywać.

Jak wyszło?

Bardzo dobrze, nawet biorąc pod uwagę błędy, o których napiszę poniżej. W Hinwil przygotowali świetny samochód, biorąc pod uwagę możliwości. Tak dobry, że chyba sami byli nim zaskoczeni. A to przecież nie było łatwe bo Alfa usamodzielniła się bardziej od Ferrari, tworząc własną obudowę skrzyni biegów na ten rok.



Bolid Alfy w pierwszych rundach był na tyle szybki, że pozwalał na regularne wchodzenie do Q3, nie mówiąc o walce o punkty. Jest t konstrukcja szybka na wielu torach i pracująca w dość szerokim oknie temperaturowym, przez co można śmiało powiedzieć, że inżynierowie odpowiedzialni za osiągi, wykonali dobrą robotę.

Niestety, problemem samochodu od początku była niezawodność. Szwankował przede wszystkim układ paliwowy i to odebrało mnóstwo punktów ekipie. Pewnie i tak nie byliby wyżej niż na 6. miejscu w generalce, ale i tak bufor bezpieczeństwa nad rywalami byłby większy. Co gorsza, te problemy w Alfie nadal występują i z pewnością Bottas i Zhou nie będą pewni swojej konstrukcji aż do końca sezonu.

Alfa doświadczyła również problemów z podskakiwaniem swojego auta, ale na szczęście można było je łatwo wyeliminować, podnosząc auto. Strach pomyśleć, do czego byłby zdolny samochód z Hinwil gdyby nie to…

Przyszłość?

Bardzo dobry kierowca na kolejny sezon, jeden sponsor tytularny utrzymany, dobra baza do rozwoju auta i mocne silniki Ferrari. Alfa Romeo F1 Team Orlen ma prawie wszystko by zadomowić się na dobre w środku stawki.



Moja ocena: 7/10

Kierowcy

 

Valtteri Bottas

Fin wyraźnie odżył w nowej ekipie, której jest wyraźnym liderem i taka rola go motywuje. Sam powiedział, że zalicza najprzyjemniejszy sezon w karierze, ma wsparcie ekipy, wieloletni kontrakt. Animuszu dodała mu również walka jak równy z równym z Lewisem Hamiltonem na początku sezonu.

Valtteri nadal potrafi się zagubić, popełnić błąd czy zaliczyć bezbarwny występ, ale z pewnością to nadal świetny kierowca, który przyniósł potężną dawkę punktów do Hinwil. Sposób, w jaki dominuje nad Zhou jest imponujący i trzeba mu bić brawo, że tak dobrze odnalazł się ponownie w środku stawki, gdzie jeździł zazwyczaj rzadko.

Gdyby utrzymał dyspozycję z początku sezonu, zapewne jego notowania byłyby jeszcze wyższe.



Moja ocena: 7/10

Guanyu Zhou

Z Hinwil płyną w jego kierunku same pochwały i trzeba przyznać, że nie zawiódł wielu oczekiwań. Problem w tym, że wiele osób nie miało ich zbyt wygórowanych. Jasne, Zhou zdobył punkty w debiucie, przejechał kilka mocnych wyścigów i nie popełniał wielkich błędów. Ba, z jego winy nie powstały praktycznie żadne uszkodzenia w bolidzie.

Miał trochę więcej pecha jeżeli chodzi o awarie niż Bottas, choć jakby wziąć pod uwagę wyścigi, w których odpadał na punktowanej pozycji to z Valtterim mieliby ich tyle samo. Nie da się jednak nie zauważyć ogromnej różnicy tempa pomiędzy oboma kierowcami oraz wynikającej z niej różnicy w klasyfikacji generalnej.

Dziewiąty Bottas ma 46 punktów, a 17. Zhou zaledwie 5. To przepaść i dlatego nie czuję się głupcem, przyznając Zhou tak niską ocenę.



Moja ocena: 5/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 6
Punkty: 51
Najwyższa pozycja na starcie: 5
Najwyższa pozycja w wyścigu: 5
Obecność w Q3: 8
Odpadnięcie w Q2: 13



 Valtteri BottasGuanyu Zhou
Pozycja917
Punkty465
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu59
Najwyższa pozycja na starcie58
Wyżej w wyścigu112
Wyżej w kwalifikacjach103
Lepszy czas wyścigu93
Wizyty w Q362
Odpadnięcie w Q267
Średnia pozycja w kwalifikacjach11,0814,38
Średnia pozycja na mecie10,4614,62
Ukończone wyścigi10 na 138 na 13
Wyprzedzenia3563
Przejechane kilometry35972924
Koszty dla zespołu$0,192$2,804
Zarobki$10 mln$1 mln

Waszym zdaniem

 

Zachęcam do wyrażenia swojej opinii o zespole Alfy Romeo po 13 wyścigach tego sezonu:



Jak oceniasz postawę całego zespołu Alfy Romeo F1 Team Orlen po 13 wyścigach sezonu 2022?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego auta?

Czy według Ciebie Alfa Romeo ma szansę na poprawę swojej pozycji w sezonie 2022?

Jak oceniasz postawę Valtteriego Bottasa w dotychczasowych wyścigach?

Jak oceniasz postawę Guanyu Zhou w dotychczasowych wyścigach?

Alfa Romeo - połowa 2022
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Oceniliście Haasa

 

Postawę Haasa w sezonie 2022 oceniliście na 6,21 w 10-stopniowej skali. Według aż 42% z Was pozycja Haasa w klasyfikacji generalnej „mniej więcej” odzwierciedla potencjał ich bolidu. Według 36% z Was prędkość ta nie jest odzwierciedlona wynikami.

Według aż 60% z Was, Haas może jeszcze poprawić swoje miejsce w tym sezonie. Według 19% osób nie jest to możliwe.

Kevin Magnussen uzyskał średnią 6,38 Waszych głosów, a Mick Schumacher 4,66.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi