KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2022 French Grand Prix - Saturday

Wrażenia po połówce: Alfa Romeo



Przedostatnia ekipa sezonu 2021 teoretycznie powinna być bardzo zadowolona z przesunięcia się o aż 3 miejsca w klasyfikacji konstruktorów. Ale czy na pewno? Zapraszam na podsumowanie pierwszych 13 wyścigów sezonu 2022 w wykonaniu ekipy z Hinwil.

Zespół

 

Oczekiwania

Nie były raczej wygórowane bo gorzej niż w 2021 być raczej nie mogło. Vasseur i spółka w 2021 przekonywali, że poświęcają rozwój starego samochodu by skupić się na rewolucji technicznej w F1 i przygotować dobre auto na kilka kolejnych lat. Skład ekipy całkowicie się zmieniał i z tym też wiązano spore nadzieje, bo do tego, że Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi „gubili” mnóstwo punktów, raczej nikogo nie trzeba przekonywać.

Jak wyszło?

Bardzo dobrze, nawet biorąc pod uwagę błędy, o których napiszę poniżej. W Hinwil przygotowali świetny samochód, biorąc pod uwagę możliwości. Tak dobry, że chyba sami byli nim zaskoczeni. A to przecież nie było łatwe bo Alfa usamodzielniła się bardziej od Ferrari, tworząc własną obudowę skrzyni biegów na ten rok.



Bolid Alfy w pierwszych rundach był na tyle szybki, że pozwalał na regularne wchodzenie do Q3, nie mówiąc o walce o punkty. Jest t konstrukcja szybka na wielu torach i pracująca w dość szerokim oknie temperaturowym, przez co można śmiało powiedzieć, że inżynierowie odpowiedzialni za osiągi, wykonali dobrą robotę.

Niestety, problemem samochodu od początku była niezawodność. Szwankował przede wszystkim układ paliwowy i to odebrało mnóstwo punktów ekipie. Pewnie i tak nie byliby wyżej niż na 6. miejscu w generalce, ale i tak bufor bezpieczeństwa nad rywalami byłby większy. Co gorsza, te problemy w Alfie nadal występują i z pewnością Bottas i Zhou nie będą pewni swojej konstrukcji aż do końca sezonu.

Alfa doświadczyła również problemów z podskakiwaniem swojego auta, ale na szczęście można było je łatwo wyeliminować, podnosząc auto. Strach pomyśleć, do czego byłby zdolny samochód z Hinwil gdyby nie to…

Przyszłość?

Bardzo dobry kierowca na kolejny sezon, jeden sponsor tytularny utrzymany, dobra baza do rozwoju auta i mocne silniki Ferrari. Alfa Romeo F1 Team Orlen ma prawie wszystko by zadomowić się na dobre w środku stawki.



Moja ocena: 7/10

Kierowcy

 

Valtteri Bottas

Fin wyraźnie odżył w nowej ekipie, której jest wyraźnym liderem i taka rola go motywuje. Sam powiedział, że zalicza najprzyjemniejszy sezon w karierze, ma wsparcie ekipy, wieloletni kontrakt. Animuszu dodała mu również walka jak równy z równym z Lewisem Hamiltonem na początku sezonu.

Valtteri nadal potrafi się zagubić, popełnić błąd czy zaliczyć bezbarwny występ, ale z pewnością to nadal świetny kierowca, który przyniósł potężną dawkę punktów do Hinwil. Sposób, w jaki dominuje nad Zhou jest imponujący i trzeba mu bić brawo, że tak dobrze odnalazł się ponownie w środku stawki, gdzie jeździł zazwyczaj rzadko.

Gdyby utrzymał dyspozycję z początku sezonu, zapewne jego notowania byłyby jeszcze wyższe.



Moja ocena: 7/10

Guanyu Zhou

Z Hinwil płyną w jego kierunku same pochwały i trzeba przyznać, że nie zawiódł wielu oczekiwań. Problem w tym, że wiele osób nie miało ich zbyt wygórowanych. Jasne, Zhou zdobył punkty w debiucie, przejechał kilka mocnych wyścigów i nie popełniał wielkich błędów. Ba, z jego winy nie powstały praktycznie żadne uszkodzenia w bolidzie.

Miał trochę więcej pecha jeżeli chodzi o awarie niż Bottas, choć jakby wziąć pod uwagę wyścigi, w których odpadał na punktowanej pozycji to z Valtterim mieliby ich tyle samo. Nie da się jednak nie zauważyć ogromnej różnicy tempa pomiędzy oboma kierowcami oraz wynikającej z niej różnicy w klasyfikacji generalnej.

Dziewiąty Bottas ma 46 punktów, a 17. Zhou zaledwie 5. To przepaść i dlatego nie czuję się głupcem, przyznając Zhou tak niską ocenę.



Moja ocena: 5/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 6
Punkty: 51
Najwyższa pozycja na starcie: 5
Najwyższa pozycja w wyścigu: 5
Obecność w Q3: 8
Odpadnięcie w Q2: 13



 Valtteri BottasGuanyu Zhou
Pozycja917
Punkty465
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu59
Najwyższa pozycja na starcie58
Wyżej w wyścigu112
Wyżej w kwalifikacjach103
Lepszy czas wyścigu93
Wizyty w Q362
Odpadnięcie w Q267
Średnia pozycja w kwalifikacjach11,0814,38
Średnia pozycja na mecie10,4614,62
Ukończone wyścigi10 na 138 na 13
Wyprzedzenia3563
Przejechane kilometry35972924
Koszty dla zespołu$0,192$2,804
Zarobki$10 mln$1 mln

Waszym zdaniem

 

Zachęcam do wyrażenia swojej opinii o zespole Alfy Romeo po 13 wyścigach tego sezonu:



Jak oceniasz postawę całego zespołu Alfy Romeo F1 Team Orlen po 13 wyścigach sezonu 2022?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego auta?

Czy według Ciebie Alfa Romeo ma szansę na poprawę swojej pozycji w sezonie 2022?

Jak oceniasz postawę Valtteriego Bottasa w dotychczasowych wyścigach?

Jak oceniasz postawę Guanyu Zhou w dotychczasowych wyścigach?

Alfa Romeo - połowa 2022
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Oceniliście Haasa

 

Postawę Haasa w sezonie 2022 oceniliście na 6,21 w 10-stopniowej skali. Według aż 42% z Was pozycja Haasa w klasyfikacji generalnej „mniej więcej” odzwierciedla potencjał ich bolidu. Według 36% z Was prędkość ta nie jest odzwierciedlona wynikami.

Według aż 60% z Was, Haas może jeszcze poprawić swoje miejsce w tym sezonie. Według 19% osób nie jest to możliwe.

Kevin Magnussen uzyskał średnią 6,38 Waszych głosów, a Mick Schumacher 4,66.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi