KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Otmar Szafnauer Alpine F1

Szafnauer nie rozumie Piastriego, ale się nie martwi: Mamy 14 kandydatów



Do Fernando Alonso ma jedynie mały żal za decyzję i jej formę. Ale w przypadku Oscara Piastriego mówi o nielojalności, braku uczciwości i grozi sądem. Otmar Szafnauer w rozmowie z El Confidential zdradza, jaka jest obecnie sytuacja Alpine w sprawie kierowców na sezon 2023.

Szafnauer przyznał, że był bardzo zaskoczony decyzją i stylem pożegnania Fernando Alonso, zwłaszcza ze względu na rozmowy, jakie toczył zespół z Hiszpanem. Szef Alpine jest jednak na tyle długo w F1 by wiedzieć, że nic nie jest pewne, dopóki nie zostanie podpisana umowa.

Szef Alpine przyznaje, że dla Fernando Alonso kluczowa była długość kontraktu i zapewne dlatego przeniósł się do Astona Martina.

„Spisuje się na bardzo wysokim poziomie i powiedziałem mu, że jeżeli za rok również będzie tak mocny, to szaleństwem byłoby z niego zrezygnować. Ale w życiu każdej osoby przychodzi moment, wiek, który wpływa na twoje zdolności fizyczne – wzrok, mózg, mięśnie, system nerwowy. Schumacher w wieku 42 lat został pokonany przez Rosberga. Gdy miał 38 lat, to by się nie zdarzyło. I to dotyczy każdego – piłkarzy, snookerzystów i nie tylko” – mówi Szafnauer, tłumacząc, dlaczego Alpine proponowało Fernando krótszą umowę.



Alpine dawało Alonso większe pieniądze niż płaciło mu dotychczas, a Szafnauer przyznaje, że słyszał plotki iż Aston Martin zaoferował Alonso bardzo wysoką gażę. Nie wie jednak, czy był to decydujący czynnik.

Szef ekipy z Enstone przyznaje, że rozmowy Alonso z Astonem Martinem toczyły się od dawna – były również w ubiegłym roku i 2 lata temu.

Nie martwi się on o drugą połowę roku w wykonaniu Fernando Alonso w związku z jego przenosinami do Astona Martina, mówiąc, że Fernando jest walczakiem i zawsze będzie chciał osiągnąć jak najlepszy rezultat.

Jak mówi Szafnauer, zespół, w tym Laurent Rossi, starał się zapewnić zarówno Fernando Alonso jak i Oscarowi Piastriemu miejsce w F1, będąc uczciwym wobec kontraktów zawodników i informował ich o wszystkim.

O ile Szafnauer jest w stanie zrozumieć decyzję Fernando ALonso, o tyle dziwi się decyzji Oscara Piastriego. Zapytany, czy obaj kierowcy mogli kontaktować się i wymieniać informacjami, tak by każdy z nich osiągnął swoje cele, mówi, że nie można tego wykluczyć.



„Nie zauważyłem tego, ale to jest Formuła 1 i jeżeli za kilka lat ktoś powie, że byli w kontakcie, to nie będę zaskoczony. Ja zawsze mówię, że w Formule 1 trzeba zachowywać się tak, jakby wszyscy wiedzieli o twoich działaniach. Nie ma tu sekretów” – mówi Szafnauer.

Przyznaje on, że jest bardzo rozczarowany postawą Oscara Piastriego.

„Oczekiwaliśmy większej lojalności od Oscara. Zespół opiekował się nim przez ostatnie parę lat, doprowadził go do mistrzostwa F2, do F1, przygotowywaliśmy go by był gotowy na jazdę w F1. Jestem w F1 od 1989 i nigdy nie widziałem czegoś takiego. I nie chodzi tylko o Formułę 1, ale o uczciwość sportowca, człowieka. Podpisał dokument, mówiący, że zrobi coś innego. Ja dorastałem w innych wartościach. Nie potrzebowałem niczego podpisywać. Ktoś móił mi bym mu pomógł a on pomoże mi jutro i ja się tego trzymałem. Alpine zrobiło dla Piastriego wszystko, on nie wywiązał się ze swojej części” – mówi Szafnauer.

Co teraz – wobec odejścia Alonso i prawdopodobnie również Piastriego – zrobi Alpine?

„Mieliśmy kontrakt z Piastrim i musimy dowiedzieć się, gdzie dojdziemy z tym na drodze prawnej. Wierzymy, że ma drugą umowę, dlatego opublikował swoje oświadczenie. Musimy to wszystko zbadać i zobaczyć, gdzie nas to doprowadzi. I jeżeli Piastri nie będzie jeździł w naszym aucie w 2023 – a według mnie będzie – to odebrałem telefony od 14 zainteresowanych kierowców. Alpine jest najlepszym zespołem spośród tych, w których zostało wolne miejsce. Jesteśmy 4. w klasyfikacji, Ocon jest dobrym partnerem z zespołu, mamy świetny dział techniczny, 850 osób i będziemy się nadal poprawiać. Spośród tych 14 zainteresowanych, zostawimy 4 na ostatecznej liście. Wśród nich jest Piastri” – mówi Szafnauer.

Szef Alpine przyznaje, że jeżeli Piastri nie zostanie kierowcą Alpine w przyszłym sezonie, to ekipa będzie domagała się od niego zadośćuczynienia finansowego za poniesione koszty na jego przygotowanie do startów.

Źródło: elconfidencial.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi