KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Jak przedłużyć żywotność szczotek do czyszczenia szkła

Pióra wycieraczek to jedna z najprostszych części samochodu, która pełni jedynie funkcję czyszczącą. Nieprawidłowości w działaniu piór wycieraczek są natychmiast widoczne: na szybie pojawiają się plamy i smugi, choć wycieraczka działa, na pierwszy rzut oka, prawidłowo. Spróbujmy je zrozumieć.

To, że między wycieraczkami zimowymi a letnimi jest różnica, nie ulega wątpliwości. Wycieraczki, przeznaczone do użytku w zimie, wykonane są z gumy, która znacznie lepiej radzi sobie z gromadzeniem się śniegu i lodu. Pod wpływem ujemnych temperatur pozostaje bardziej elastyczna. To wszystko dzięki temu, że producenci wycieraczek stosują specjalną konstrukcję i skład gumy, która ze wszystkimi powyższymi problemami radzi sobie mniej więcej raz, bo jej powierzchnia odpycha wodę.

Już dowiedzieliśmy się, że wycieraczki występują w wersji zimowej, letniej i uniwersalnej, ale oprócz tego można je jeszcze, w zależności od konstrukcji, podzielić na bezramkowe, ramkowe i hybrydowe.

Szczotki do tuszy. Są najstarszym i najczęściej stosowanym rodzajem wycieraczek, w których ramię wycieraczki połączone jest z systemem ruchomych ramion.

Szczotki bezramkowe. Stanowią one sprężystą metalową taśmę, która jest sztywno połączona z taśmą gumową. Metalowa taśma jest początkowo wygięta w łuk, który jest prostowany przez siłę dźwigni, dzięki czemu dociska do szyby równomiernie na całej długości.

Szczotki hybrydowe. Wycieraczki te początkowo pojawiły się w samochodach japońskich, ale obecnie stają się coraz bardziej powszechne. Wycieraczki hybrydowe posiadają elementy konstrukcyjne poprzednich dwóch typów.

Trzymaj się kilku pomocnych wskazówek, które pomogą Ci wymieniać pióra wycieraczek jak najrzadziej:

Jeśli szyba czołowa wykazuje oznaki oblodzenia, nie należy jej czyścić wycieraczkami. Spowoduje to powstanie skorupy lodu uszkadzającej gumowe elementy.

Gdy pada śnieg, wskazane jest podniesienie lub całkowite usunięcie wycieraczek. Faktem jest, że powtarzający się cykl rozmrażania i zamrażania może naruszyć integralność części gumowej. Innym potencjalnym zagrożeniem jest włączenie wycieraczek, które przez noc przymarzły do powierzchni szyby.

Wraz z wodą na przednią szybę dostaje się piasek i drobne zanieczyszczenia. Wszystkie te cząstki zatykają rowki gumy i niszczą ją. Dlatego pamiętaj, aby regularnie czyścić szczotki.

Nie zapominaj, że wycieraczek powinieneś używać tylko do czyszczenia mokrej powierzchni. Gdy pogoda jest sucha, używaj ich tylko z myjką do szyb.

Staraj się parkować w cieniu. Promieniowanie UV degraduje strukturę gumy, która staje się bardziej krucha i sztywna.

Zaleca się sprawdzanie piór wycieraczek co sześć miesięcy. Na co zwrócić uwagę:

Stan ramy szczotek-obecność korozji, zwłaszcza na łączeniach i mocowaniach. Krawędź gumy-obecność pęknięć, rozdarć i innych uszkodzeń, a także obecność zaokrąglonych krawędzi, które zakłócają kontakt pióra wycieraczki z szybą. Jak równomiernie szczotka przylega do szyby. Stan ramienia-jak pewnie zamocowane jest pióro wycieraczki na ramieniu wycieraczki.

Przestrzegać podstawowych zasad eksploatacji. Dzięki temu pióra wycieraczek będą służyć znacznie dłużej. Ważny jest również wybór marki. Preferuj tylko sprawdzone pióra wycieraczek od pewnych i zaufanych producentów. Nie można jednak za każdym razem odnawiać tego samego elementu gumowego, dlatego prędzej czy później każde pióro wycieraczki wymaga wymiany.

Wybierając nowe wycieraczki, trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na ich rozmiar i format mocowania do klocków. Nie wszystkie wycieraczki uniwersalne będą odpowiednie do Twojego samochodu-mogą nie posiadać odpowiednich adapterów.

Długość szczotek nie powinna przekraczać rozmiaru przedniej szyby, w przeciwnym razie możesz uszkodzić silnik wycieraczek. Jeśli długość jest prawidłowa, ale krawędź pióra wycieraczki nadal wystaje poza szybę, musisz wyregulować wycieraczki.

Źródło informacji:

Informacja o wycieraczkach w samochodach z euautoczesci.pl

Informacja o wycieraniu szyb w samochodach z przeglad-samochodowy.pl

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi