Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

F1 Grand Prix of Great Britain

Gasly może uciec z AlphaTauri? Ma klauzulę



Może się okazać, że w sezonie 2023 będziemy mieli w pełni francuski skład Alpine. Jeżeli 4. zespół sezonu zaoferuje kontrakt Pierrowi Gasly, będzie on mógł odejść z AlphaTauri – przynajmniej według doniesień racingnews365.com.

Pierre Gasly od lat związany jest z Red Bullem, z którym ma dość burzliwą historię. Zawodnik ten na początku sezonu 2019 awansował do głównej ekipy, jednak po słabych wynikach w pierwszej połowie sezonu na tle Maxa Verstappena, zdegradowano go do AlphaTauri, a w Red Bullu przez 1,5 sezonu jeździł Alex Albon.

Gasly ma umowę z AlphaTauri do końca 2023 roku, a pod koniec czerwca został ogłoszony kierowcą tej ekipy na kolejny sezon.



Zainteresowane jego usługami może być jednak Alpine, mające już w składzie Francuza – Estebana Ocona. W ekipie nie pojadą ani Fernando Alonso ani Oscar Piastri więc poza Danielem Ricciardo, naturalnym kandydatem staje się Gasly.

Jak się okazuje, Gasly może mieć w swoim kontrakcie z AlphaTauri klauzulę odejścia i będzie mógł rozwiązać kontrakt jeżeli dostanie propozycję jazdy w zespole znajdującym się na wyższej pozycji w klasyfikacji konstruktorów niż AlpaTauri. Obecnie jego ekipa jest na 8. miejscu, a Alpine na 4.

Dla Gaslyiego jest to szansa na wyrwanie się z rodziny Red Bulla, w której raczej nie ma szans na awans do głównego zespołu, gdzie długie kontrakty mają Max Verstappen i Sergio Perez.

Przeciwnym temu pomysłowi może być Ocon, który nie jest w dobrych stosunkach ze swoim rodakiem.



Takie rozwiązanie może być też na rękę AlphaTauri. Zespół póki co zapewne przytrzyma Yukiego Tsunodę ze względu na przedłużenie współpracy z Hondą, ale na horyzoncie jest już kolejny deal silnikowy – z Porsche, które wchodzi do F1 od 2026 roku i które niedawno kupiło 50% udziałów w Red Bull Technologies.

Niemcy mogą chcieć zatrudnienia niemieckiego kierowcy, a jedynym kandydatem z tego kraju jest Mick Schumacher, którego miejsce w Haasie jest mocno zagrożone.

Wobec tego Daniel Ricciardo mógłby właśnie tam zastąpić Niemca. Taki scenariusz już na początku tygodnia wieszczył Marcus Ericsson.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 30 września
godz. 12:00 – 13:00 – 1. trening
godz. 15:00 – 16:00 – 2. trening

Sobota, 1 października
godz. 12:00 – 13:00 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 2 października
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi