Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

2022 Saudi Arabian Grand Prix, Saturday - Wolfgang Wilhelm

FIA przedstawi nowe propozycje przepisów na 2023



Według zapowiedzi szefa FIA, Mohammeda Ben Sulayema, w tym tygodniu mają zostać opublikowane przepisy techniczne na sezon 2023, których celem będzie zapobieganie podskakiwaniu aut na prostych.

W połowie lipca FIA ogłosiła aktualizację przepisów technicznych, zgodnie z którą zespoły będą musiały podnieść krawędzie podłogi o 25 mm oraz podnieść dyfuzor. Jednocześnie FIA będzie przeprowadzała ostrzejsze testy elastyczności podłogi oraz dokładniejszych sensorów by mierzyć oscylacje aerodynamiczne.

Tak drastyczne zmiany bardzo nie spodobały się zespołom, które przecież pracują już nad przyszłorocznymi samochodami. Sprzeciwiało się im minimum 6, a może nawet 8 ekip. Zwracały one uwagę, że zmiana przepisów da przewagę Mercedesowi, który opracował auto z większą siłą docisku na przyszły rok i to jego właśnie najbardziej dotykało podskakiwanie aut.

Nieoficjalnie mówi się, że ostatecznie ustalono kompromisowe rozwiązanie i podniesienie aut o 15, a nie 25 milimetrów.



Wszystkiego dowiemy się w tym tygodniu, o czym pisze szef FIA, Mohammed Ben Sulayem.

„Po przedyskutowaniu problemu podskakiwania ze wszystkimi 20 kierowcami oraz 10 zespołami F1, cieszę się, że mogę potwierdzić, że w tym tygodniu opublikujemy zaktualizowany Regulamin Techniczny, mający zapobiegać temu zjawisku” – napisał Ben Sulayem, zanzaczając, że będzie on zawierał również zmiany wprowadzone w tym roku.

Toto Wolff nadal podkreśla, jak niebiezpieczne może być podskakiwanie i niedawno zacytował nawet opinie, mówiące, że zjawisko to może doprowadzić do uszkodzeń mózgów kierowców.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 30 września
godz. 12:00 – 13:00 – 1. trening
godz. 15:00 – 16:00 – 2. trening

Sobota, 1 października
godz. 12:00 – 13:00 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 2 października
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi