KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

Domenicali chce mniej treningów, a więcej sesji z punktami, wraca temat sprintów



Czyżby zapowiadały się kolejne rewolucyjne zmiany w harmonogramie weekendów wyścigowych w Formule 1? Szef serii mówi, że planuje „bardzo agresywne” naciskanie na zmniejszenie liczby treningów w F1.

Obecnie w Formule 1 mamy zazwyczaj 3 sesje treningowe. Długość piątkowych treningów została skrócona 2 lata temu do godziny by wymusić więcej akcji na torze i skrócić weekend wyścigowy.

Podczas weekendów ze sprintami mamy tylko 2 treningi, z których jeden odbywa się po kwalifikacjach. Zarówno w tym jak i w przyszłym roku będziemy mieli 3 sprinty.

To jednak nie koniec zmian – a przynajmniej tak wynika z słów Stefano Domenicaliego, szefa Formuły 1.



„Myślę, że z perspektywy kibica ważne jest by w każdym dniu odbywała się walka o coś na torze. Treningi są interesujące dla inżynierów czy kierowców, ale koniec końców w sporcie trzeba o coś walczyć” – mówi Domenicali, cytowany przez racefans.net.

Co zatem proponuje Włoch? Jego rozwiązanie jest bardzo intrygujące.

„Będę bardzo agresywnie naciskał na jeden trening w piątkowy poranek, a po nim, przy okazji każdego wyjazdu na tor, będzie odbywała się walka o coś. Dzięki temu, będzie akcja na torze, ludzie cały czas będą w kontakcie ze sportem by zrozumieć, co się dzieje. To będzie mój główny punkt dyskusji w przyszłości” – mówi Domenicali.

„Za każdym razem, gdy kierowcy będą na torze – z całym szacunkiem dla niedzielnej rywalizacji – coś ważnego będzie się działo. Powinno to być coś związanego z walką o punkty, nagrody. To moja opinia” – dodaje były szef Ferrari.



Domenicali przedstawi swoje pomysły podczas kolejnego spotkania F1 Commission, na którym będą dyskutowane również potencjalne zmiany w aktualnym formacie wyścigów sprinterskich i zwiększenia ich liczby do 6.

Zwolennikiem takiego zwiększenia jest Domenicali, który przywołuje przykład MotoGP. Seria ta ostatnio ogłosiła, że podczas każdego weekendu wyścigowego w przyszłym roku, rozgrywane będą sobotnie sprinty.

„To dobrze, ze również MotoGP próbuje wprowadzać różne propozycje. Zawsze, kiedy coś zmieniasz, są ludzie, którzy będą zwolennikami i przeciwnikami. To część normalnej dyskusji. To dlatego pracujemy nad tym, by mieć 6 sprintów” – mówi Domenicali.

„Jeżeli ludzie, którzy śledzą wyścigi, są zadowoleni, promotorzy i media są zadowoleni to decyzja jest prosta. Chcemy dyskutować podczas F1 Commission korekty aktualnego formatu sprintu by zobaczyć, czy jest coś, co możemy poprawić. Chciałbym zobaczyć pojedynczą sesję, odrębną od pierwszej, w której przyznawana jest jakaś nagroda. Chcemy dyskutować z kierowcami i zespołami oraz oczywiście FIA ponieważ myślę, że to doda intensywności, której wszyscy chcą” – dodaje Włoch.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi