KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Alpine milczy, ale sprawa Piastriego „na 90% skończy się w sądzie”



Nadal nie wiadomo, w którym zespole będzie w sezonie 2023 jeździł Oscar Piastri. Alpine nabrało wody w usta, a McLaren oficjalnie nic nie mówi o Australijczyku. Jeżeli sprawa trafi do sądu, niepewność może potrwać jeszcze długo.

Ostatni post w social mediach Alpine pochodzi sprzed 9 dni, gdy zespół ogłosił, że jego kierowcą na sezon 2023 będzie Oscar Piastri.

Kilku wypowiedzi medialnych od tego momentu udzielił Otmar Szafnauer, szef zespołu. W najnowszej – dla agencji Reuters, mówi on o możliwym rozstrzygnięciu sportu z Australijczykiem.

Najpierw kontraktami Piastriego musi zająć się „F1 Contract Recognition Board”, a zatem ciało zajmujące się sprawdzaniem ważności umów kierowców. W ubiegłym tygodniu pojawiły się doniesienia, że CRB już wydała swoją opinię, zgodnie z którą, Piastri nie miał żadnej umowy z Alpine i mógł podpisać kontrakt z McLarenem. Oficjalnie jednak nie poznaliśmy żadnej decyzji w tej sprawie.



Według Otmara Szafnauera, rozstrzygnięcie rady będzie z goła inne.

„To, że sprawa trafi do sądu jest na 90% pewne i to jest to, co zrobimy. Jeżeli Contract Recognition Board powie, że jego licencja jest ważna tylko w Alpine, a on powie, że nie będzie jeździł w naszej ekipie, tylko odpocznie sobie rok, wówczas pójdziemy do sądu po odszkodowanie” – mówi Szafnauer dla Reutersa.

57-latek nie mówi jednak o kwocie, jakiej może domagać się jego ekipa od australijskiego zawodnika.

Nie siedliśmy jeszcze z księgowymi by wyliczyć, ile już na niego wydaliśmy. Zrobimy to jeżeli będziemy musieli złożyć pozew” – dodaje Szafnauer.

W całej sprawie brak jakiegokolwiek komentarza ze strony McLarena – zarówno kierowców jak i szefostwa. Ekipa najpierw musi rozwiązać swój „problem” z Danielem Ricciardo, a następnie zająć się kwestią dostępności Piastriego i ewentualnym odszkodowaniem dla Alpine, w którym zapewne będzie partycypować.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi