KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Formula 1 2022: Saudi Arabian GP

Prośby o przepuszczenie, pochwały i umiarkowana euforia



Dopiero po raz drugi miałem okazję przygotowywać dla Was komunikację radiową Micka Schumachera. Ten świetny w jego wykonaniu wyścig był jednocześnie dość spokojnym z perspektywy kokpitu. Na koniec pojawiło się rzadkie w wykonaniu Micka przekleństwo.

Mick Schumacher

 

Przed startem Mick dostaje szczegółowe informacje na temat procedury startowej, opon rywali i ustawień.

Po starcie inżynier informuje kierowcę Haasa kto jest przed nim i za nim i ile tracą rywale. Na 3. okrążeniu pada komunikat, że system DRS jest dostępny.

„Otwierasz przewagę, dobra robota” – mówi na 4. okrążeniu inżynier. Dwa okrążenia później kierowca jest pytany o balans i odpowiada, że jest dobry

„Wiem, że chodzi o DRS, ale czuję, że mógłbym być trochę szybszy” – mówi Mick, jadąc tuż za Kevinem Magnussenem na 7. okrążeniu. Na następnym kółku Haas poleci mu nieco odpuszczać przed zakrętami by schłodzić opony.



Na 8. okrążeniu Mick jest chwalony i pyta czy może dostać zaatakowania kierowców, znajdujących się przed Magnussenem. Jest to kolejna sugestia zamiany pozycji. „Nie teraz, DRS jest problemem dla wszystkich, jak Ocon go straci to wtedy spróbujemy” – odpowiada inżynier.

„Russell zjechał, Kevin powinien być w stanie teraz zaatakować Ocona, a potem my spróbujemy” – mówi kilka okrążeń później inżynier.

Na 12 okrążeniu Mick mówi: „Czuję, że musimy przejść na plan B”. Potem ponownie zgłasza, że mógłby jechać szybciej. Zespółodpowie: „Rozumiemy Mick”

Kółko później pojawia się pierwsze ostrzeżenie za limity toru, okrążenie później następne: „OK” – mówi kierowca proszony o unikanie ich przekraczania.

„Potrzebuję czystego powietrza” – mówi na 13. okrążeniu kierowca. Gdy dwa okrążenia później Magnussen zostanie ściągnięty do boksów, inżynier powie Schumacherowi: „OK Mick, użyj teraz opon maksymalnie”. Okrążenie później to Mick zostanie ściągnięty do boksów. „Ścigamy się na wyjeździe z Ricciardo”.



Mick znajdzie się za Australijczykiem, ale niedługo potem go wyprzedzi. „Dobra robota Mick, teraz Norris” – powie inżynier.

Na 21. okrążeniu Mick dostanie polecenie zmiany ustawień, zapyta też jak hamulce i dostanie odpowiedź, że powinien je trochę schłodzić poprzez lift and coast. Kierowca dostaje też wytyczne dotyczące pozycji na torze, wchodzenia w zakręty.

Gdy Mick wyprzedzi Lando Norrisa, inżynier powie: „Dobra robota, wypracuj teraz przewagę”. Na 29. okrążeniu kierowca dostanie polecenie zmiany ustawień, a kółko później zgłasza, że auto dziwnie się zachowywało w zakrętach 6. i 7. Inżynier wyjaśnia mu, że to przez wiatr.

Na 32. okrążeniu Mick jest pytany o degradację opon i mówi że nadal jest duża na przodzie. „Użyj narzędzi” – odpowie inżynier. Następnie dojdzie do zamiany pozycji między kierowcami Haasa.

„Czy mogę zmniejszyć różnicę do Ocona?” – pyta Mick i dostaje potwierdzenie. Zapyta też, czy zmienia się kierunek wiatru, ale iżynier odpowie, że nie odczuwają tego.

Na 39. okrążeniu ponownie padnie pytanie o degradację opon, ale Mick powie, że stabilizuje się ona. Po dyskusji o ustawieniach, hamulcach i wchodzeniu w zakręty, Mick dostanie polecenie przyciśnięcia przed zjazdem do alei serwisowej.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Ponownie dostanie komunikat, że ściga się z innym kierowcą na wyjeździe z boksów – tym razem to Stroll.

„Dorwij Strolla” – słyszy kierowca, a potem jest informowany o niebieskiej fladze by przepuścić Sainza. „Podążaj za Sainzem, Stroll będzie musiał go przepuścić, wykorzystaj to” – mówi inżynier.

„21 okrążeń do końca, jesteś w świetnej pozycji, upewnijmy się tylko, że starczy nam opon do końca wyścigu” – mówi inżynier. „Doganiasz Ocona” – doda niedługo później inżynier, podając również czasy George Russella.

„Spóbuj Diff 21” – prosi kierowcę inżynier. „Ale ja jestem na diff 21” – odpowiada Mick. „Spróbuj dif 22 w takim razie” – usłyszy w odpowiedzi.

Na 54 okrążeniu Mick znów przekracza limity toru. „To było nasze 3 skasowane okrążenie, nie możesz już wyjechać poza tor” – powie inżynier.

Mick będzie chwalony za kolejne okrążenie, a na 57. usłyszy komunikat o podwójnych żółtych flagach po awarii Carlosa Sainza. Gdy wprowadzona zostanie wirtualna neutralizacja, inżynier powie kierowcy, że zostają na torze, poprosi o zmianę ustawień oraz trzymanie delty. Zostanie mu podana również informacja o rywalach, tym, kto zjeżdża do boksów i kto stanowi zagrożenie.



„Alonso już nie jest zagrożeniem, zjechał drugi raz do boksów” – usłyszy kierowca na następnym kółku.

„Czyste okrążenia, dowieźmy to do końca, nie ma zagrożenia z tyłu” – usłyszy Schumacher po zakończeniu wirtualnej neutralizacji. Na następnych kółkach będą mu podawane różnice do rywali, a końcówce proszony o przepuszczenie Leclerca i Verstappena, którzy go dublują.

„6. miejsce Mick, brawo, genialna jazda” – mówi inżynier na mecie. „Yeah boys, fu*k yeah, podwójne punkty. Jesteśmy w uderzeniu chłopaki, podwójne punkty dwa razy z rzędu” – cieszy się kierowca. Inżynier poleci mu „Mode slow”, a do kierowcy odezwie się jeszcze Gunther Steiner: „Hej Mick, fantastyczna robota”.

Inni

 

Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu wyścigów:

Takie były najciekawsze komunikaty radiowe kierowców podczas całego weekendu.



A to zestawienie najlepszych onboardów:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi