KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Co zirytowało Vettela na briefingu kierowców?



€25 tys. w zawierzeniu – to grzywna dla Sebastiana Vettela w związku z jego zachowaniem na briefingu kierowców przed Grand Prix Austrii. Kierowca nie chciał komentować tego, co się stało, ale prawdopodobnie wiadomo już o co chodzi.

Sebastian Vettel od dawna zwraca uwagę przy okazji swojej jazdy w Formule 1 na zagadnienia społeczne i środowiskowe, próbując wykorzystać swoją sławę w dobrej sprawie. Na Grand Prix Austrii przywiózł specjalne malowanie kasku związane z ratowaniem pszczół.

Gdy w sobotę dowiedzieliśmy się o wątpliwościach FIA związanych z jego zachowaniem, a następnie o karze dla kierowcy Astona Martina, nie poznaliśmy szczegółów i jej dokładnych powodów. W krótkim komunikacie sędziowie poinformowali jedynie, że Vettel przedwcześnie opuścił spotkanie kierowców, „wcześniej wyrażając swoją frustrację”.

Pierwsze bardziej szczegółowe informacje przekazał dziennikarz Sky Sports, Ted Kravitz.



„Wygląda na to, że była duża kłótnia pomiędzy wszystkimi kierowcami – mówili o standardach jazdy i trwało to 20 minut. Sebastian siedział tam i uważał, że dyskusja ciągnie się w nieskończoność i do niczego nie prowadzi. Nie zaczęły się jeszcze tematy briefingu Sebastian powiedział, że jeżeli nie zamierzają rozmawiać o tym o czym powinni to on wychodzi” – mówi Kravitz.

Vettel miał potem pójść do dyrekcji wyścigu i wyjaśnić kwestię oraz przeprosić i dlatego dostał tylko karę w zawieszeniu, a nie nic więcej.

Podobnie spotkanie opisuje Mick Schumacher.

„Czułem, że kręcimy się w kółko z kwestiami, o których dyskutowaliśmy. Trwało to wszystko dłużej niż potrzeba. W pełni rozumiem chęci Seba i myślę, że było znacznie więcej kierowców, którzy chcieliby opuścić to spotkanie” – mówi kierowca Haasa, cytowany przez Autosport.



Swojego byłego kolegę z zespołu bronił Daniel Ricciardo.

„Nie chcę mówić za Seba, ale czasem my kierowcy mamy pracę z inżynierami do zrobienia. Czasem są dyskusje, które do niczego nie prowadzą przez długi czas i wtedy najchętniej powiedziałbyś: dobra, spadam. Oczywiście Seb był tym mocno sfrustrowany, że ciągle omawiane są te same kwestie, mocno to odczuwał” – mówi Australijczyk.

Być może Vettel chciał podczas spotkania kierowców zwrócić uwagę na kwestię zdrowia zawodników, związaną z konstrukcją tegorocznych bolidów. W wywiadach po zakończeniu wyścigu Vettel mówił o pyle karbonowym z hamulców, który ze względu na aerodynamiczną konstrukcję nowych samochodów, jest wyrzucany wprost w głowę kierowcy, przez co zawodnicy muszą go wdychać w trakcie wyścigu.

„Szczerze mówiąc, to coś, nad czym FIA musi popracować ponieważ konstrukcja wlotów hamulców w tym roku jest taka, że przednia oś dmucha pył z hamulców w nasze twarze, a to nie jest dobre. Pył karbonowy nie jest oczywiście czymś zdrowym do oddychania więc mam nadzieję, że FIA bardzo szybko się temu przyjrzy ponieważ jest to bezsensowne, a jednocześnie łatwe do zmiany” – mówił Vettel w rozmowie ze Sky Sports.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi