KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Mercedes-AMG F1 W13 E Performance Launch - Toto Wolff

Wolff wściekły na rywali. Ostry przebieg spotkania szefów zespołów F1 – przy kamerach Netflixa



Do bardzo nerwowej wymiany zdań doszło podczas spotkania szefów zespołów Formuły 1, dotyczącego dyrektywy zapobiegającej porpoisingowi. Toto Wolff miał słownie zaatakować Mattię Binotto, w obronie którego stanął Christian Horner. Wszystko działo się pod okiem kamer.

Krytyka zaproponowanych przez FIA przepisów miała sprawić, że Wolff miał być wściekły podczas sobotniego spotkania, organizowanego tradycyjnie przez Stefano Domenicaliego.

Co więcej, cała sytuacja miała dziać się przy kamerach Netflixa, tworzących 5. sezon Drive to Survive.

Jak napisał dziennikarz Formuły 1, Adam Cooper, jeden z szefów zespołów powiedział mu, że jeden z jego kolegów chciał podczas spotkania być „nowym Robertem de Niro”.



Wolff szczególnie ostrą dyskusję miał prowadzić z szefem Ferrari, w którego obronie stanął Red Bulla.

„To sport, w którym każdy chce albo utrzymać przewagę nad innymi albo ją zyskać. Ale ta sytuacja poszła zdecydowanie za daleko. Wszyscy kierowcy, a przynajmniej jeden w każdym zespole, mówili, że odczuwają bóle po Baku, że mieli trudności z utrzymaniem samochodu na torze czy niewyraźnie widzieli” – wypowiadał się po spotkaniu Wolff.

Zwracał on uwagę na niegodne jego zdaniem zachowanie szefów innych ekip.



„Szefowie zespołów próbują manipulować tym, co zostało powiedziane by utrzymać swoją przewagę lub rozgrywać polityczne gierki, podczas gdy FIA próbuje znaleźć szybkie rozwiązanie, które postawi samochody w lepszej pozycji” – dodawał szef Mercedesa.

Wolff starał się przekonać, że problem porpoisingu dotyka nie tylko jego zespołu.

„Nie mówię tylko o Mercedesie. Wszystkie samochody doświadczyły tego w ten czy inny sposób w Baku ze względu na sztywność podłogi. Wszystkie samochody się odbijały. To wspólny problem Formuły 1” – zaznaczał Austriak.

„To fundamentalny problem designu samochodów, który musi zostać rozwiązany. Będziemy odczuwać tego długoterminowe efekty, których nawet nie możemy oszacować. Ale obecnie jest to kwestia bezpieczeństwa. A niektórzy wychodzą z małymi manipulacjami za plecami, głuchymi telefonami i pouczaniem kierowców. To żałosne” – grzmiał Wolff.

Szef Mercedesa zdaje sobie sprawię, że to właśnie jego ekipa najbardziej cierpii z powodu porpoisingu.



„Oczywiście, niektórzy będą kwestionować czy moja pozycja jest szczera czy nie. Ale to nie tylko nasz problem, jeżeli kierowca Red Bulla mówi, że przy 300 km/h traci wizję na hamowaniu” – argumentował Toto.

Jednocześnie Wolff odrzuca twierdzenia, że problem może zostać łatwo rozwiązany poprzez podniesienie wysokości samochodu.

„Tu nie chodzi tylko o podniesienie samochodu bo to nie rozwiązuje problemu sztywności czy charakterystyki aerodynamiki” – kończy Wolff.

Wygląda jednak na to, że temat nowej dyrektywy, której wprowadzenie zostało opóźnione do GP Wielkiej Brytanii, jeszcze się nie skończy. Zespoły pytają, w jaki sposób Mercedes przygotował nowy wspornik podłogi na Grand Prix Kanady, skoro jego użycie było możliwe tylko dzięki wprowadzonej w czwartek dyrektywy. Po zawieszeniu jej obowiązywania, Mercedes zdemontował wspornik.

Ekipy teraz chcą kolejnych wyjaśnień dotyczących i ustaleń w sprawie dyrektywy technicznej oraz zastanowienia się nad jej wprowadzaniem. W Kanadzie zespoły praktycznie nie odczuwały porpoisingu mimo momentami wyboistego toru.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi