KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Grand Prix Kanady 2018

Statystyki przed Grand Prix Kanady



Poniżej znajdziecie porcję informacji, statystyk i ciekawostek przed Grand Prix Kanady Formuły 1 2022.

O torze i wyścigu

 

Długość okrążenia: 4.361 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 70
Dystans wyścigu: 305.270 km
Pierwsza Grand Prix: październik 1978
Otwarcie toru: październik 1978
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 100 000
Liczba zakrętów: 14
Różnica poziomów: 5.3 m
Przyczepność na początku weekendu GP: średnia
Obciążenie hamulców: bardzo wysokie
Ewolucja przyczepności: duża
Poziom docisku: niski
Zużycie opon: średnie
Opony przygotowane przez Pirelli: C3, C4, C5
Strefy DRS: prosta startowa, prosta między T12, a T13
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:13;078 Valtteri Bottas, Mercedes W10, 2019
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1;10;240 Sebastian Vettel, Ferrari SF90, 2019



Dotychczas:
Liczba dotychczasowych GP Kanady 50
40x Montreal
8x Mospot
2x Mont-Treemblant

Statystyki

Statystyki dotyczą tylko wyścigów o Grand Prix Kanady rozgrywanych w Montrealu.

Liczba zwycięstw (kierowca):
1. MSC 7
2. L.HAMILTON 7
3. N.PIQUET 3
4. A.JONES 2
5. A.SENNA 2
6. S.VETTEL 2
7. G.VILLENEUVE 1
8. J.LAFFITE 1
9. R.ARNOUX 1
10. M.ALBORETO 1
11. N.MANSELL 1
12. T.BOUTSEN 1
13. G.BERGER 1
14. A.PROST 1
15. J.ALESI 1
16. D.HILL 1
17. M.HAKKINEN 1
18. RSC 1
19. K.RAIKKONEN 1
20. F.ALONSO 1
21. R.KUBICA 1
22. J.BUTTON 1
23. D.RICCIARDO 1

Liczba zwycięstw (zespół):
1. Ferrari 11
2. McLaren 9
3. Williams 7
4. Mercedes 4
5. Brabham 2
6. Benetton 2
7. Red Bull 2
8. Ligier 1
9. Renault 1
10. BMW Sauber 1



Liczba zwycięstw (dostawca silnika):
1. Ferrari 11
2. Mercedes 10
3. Renault 6
4. Honda 4
5. Ford Cosworth 4
6. BMW 4
7. Matra 1

Liczba zwycięstw, a pozycja na starcie:
Poz. L. Z. % – L. Z./GP
1 19 47.50
2 7 17.50
3 4 10.00
6 3 7.50
4 2 5.00
7 2 5.00
5 1 2.50
8 1 2.50
10 1 2.50

Zdobywca pole position (kierowca):
1. MSC 7
2. L.HAMILTON 6
3. S.VETTEL 5
4. N.PIQUET 3
5. A.SENNA 3
6. A.PROST 2
7. RSC 2
8. J.JARIER 1
9. A.JONES 1
10. D.PIRONI 1
11. R.ARNOUX 1
12. E.De ANGELIS 1
13. N.MANSELL 1
14. R.PATRESE 1
15. D.HILL 1
16. D.COULTHARD 1
17. J.MONTOYA 1
18. J.BUTTON 1
19. F.ALONSO 1
20. N.ROSBERG 1



Zdobywca pole position (zespół):
1. Williams 8
2. McLaren 8
3. Ferrari 8
4. Mercedes 4
5. Brabham 3
6. Red Bull 3
7. Lotus 2
8. Benetton 2
9. BAR 1
10. Renault 1

Zdobywca pole position (dostawca silnika):
1. Renault 9
2. Mercedes 8
3. Ferrari 8
4. Honda 6
5. Ford Cosworth 5
6. BMW 4

Najszybsze okrążenie (kierowca):
1. MSC 7
2. K.RAIKKONEN 4
3. A.JONES 2
4. D.PIRONI 2
5. N.PIQUET 2
6. A.SENNA 2
7. G.BERGER 2
8. F.ALONSO 2
9. J.WATSON 1
10. P.TAMBAY 1
11. J.PALMER 1
12. N.MANSELL 1
13. J.VILLENEUVE 1
14. D.COULTHARD 1
15. E.IRVINE 1
16. M.HAKKINEN 1
17. RSC 1
18. J.MONTOYA 1
19. R.BARRICHELLO 1
20. R.KUBICA 1
21. J.BUTTON 1
22. S.VETTEL 1
23. M.WEBBER 1
24. F.MASSA 1
25. N.ROSBERG 1
26. L.HAMILTON 1
27. M.VERSTAPPEN 1
28. V.BOTTAS 1

Najszybsze okrążenie (zespół):
1. McLaren 10
2. Williams 8
3. Ferrari 7
4. Benetton 3
5. Red Bull 3
6. Mercedes 3
7. Renault 2
8. Ligier 1
9. Brabham 1
10. Lotus 1
11. Tyrrell 1



Najszybsze okrążenie (dostawca silnika):
1. Mercedes 10
2. Renault 8
3. Ford Cosworth 7
4. Ferrari 7
5. Honda 4
6. BMW 3
7. TAG Heuer 1

Obecność na podium (kierowca):
1. MSC 12
2. L.HAMILTON 8
3. S.VETTEL 6
4. N.PIQUET 5
5. A.PROST 5
6. J.ALESI 5
7. R.BARRICHELLO 5
8. G.FISICHELLA 4
9. V.BOTTAS 4
10. G.VILLENEUVE 3
11. R.PATRESE 3
12. D.HILL 3
13. E.IRVINE 3
14. J.BUTTON 3
15. F.ALONSO 3
16. C.REUTEMANN 2
17. A.JONES 2
18. J.WATSON 2
19. T.BOUTSEN 2
20. A.SENNA 2
21. N.MANSELL 2
22. M.HAKKINEN 2
23. RSC 2
24. K.RAIKKONEN 2
25. D.COULTHARD 2
26. N.HEIDFELD 2
27. N.ROSBERG 2
28. D.RICCIARDO 2
29. J.SCHECKTER 1
30. C.REGAZZONI 1
31. D.PIRONI 1
32. J.LAFFITE 1
33. R.ARNOUX 1
34. P.TAMBAY 1
35. E.CHEEVER 1
36. N.LAUDA 1
37. S.JOHANSSON 1
38. M.ALBORETO 1
39. A.De CESARIS 1
40. S.MODENA 1
41. G.BERGER 1
42. J.VILLENEUVE 1
43. J.MONTOYA 1
44. A.WURZ 1
45. R.KUBICA 1
46. M.WEBBER 1
47. S.PEREZ 1
48. R.GROSJEAN 1
49. M.VERSTAPPEN 1
50. C.LECLERC 1

Obecność na podium (zespół):
1. Ferrari 33
2. McLaren 20
3. Williams 20
4. Benetton 11
5. Mercedes 9
6. Red Bull 8
7. Brabham 3
8. Jordan 3
9. BMW Sauber 3
10. Ligier 2
11. Renault 2
12. Wolf 1
13. Dallara 1
14. Tyrrell 1
15. BAR 1
16. Sauber 1
17. Lotus 1

Piotr Ciesielski

Żródła: własne, statsf1.com, press.pirelli.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum