KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Grand Prix Kanady 2018

Statystyki przed Grand Prix Kanady



Poniżej znajdziecie porcję informacji, statystyk i ciekawostek przed Grand Prix Kanady Formuły 1 2022.

O torze i wyścigu

 

Długość okrążenia: 4.361 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 70
Dystans wyścigu: 305.270 km
Pierwsza Grand Prix: październik 1978
Otwarcie toru: październik 1978
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 100 000
Liczba zakrętów: 14
Różnica poziomów: 5.3 m
Przyczepność na początku weekendu GP: średnia
Obciążenie hamulców: bardzo wysokie
Ewolucja przyczepności: duża
Poziom docisku: niski
Zużycie opon: średnie
Opony przygotowane przez Pirelli: C3, C4, C5
Strefy DRS: prosta startowa, prosta między T12, a T13
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:13;078 Valtteri Bottas, Mercedes W10, 2019
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1;10;240 Sebastian Vettel, Ferrari SF90, 2019



Dotychczas:
Liczba dotychczasowych GP Kanady 50
40x Montreal
8x Mospot
2x Mont-Treemblant

Statystyki

Statystyki dotyczą tylko wyścigów o Grand Prix Kanady rozgrywanych w Montrealu.

Liczba zwycięstw (kierowca):
1. MSC 7
2. L.HAMILTON 7
3. N.PIQUET 3
4. A.JONES 2
5. A.SENNA 2
6. S.VETTEL 2
7. G.VILLENEUVE 1
8. J.LAFFITE 1
9. R.ARNOUX 1
10. M.ALBORETO 1
11. N.MANSELL 1
12. T.BOUTSEN 1
13. G.BERGER 1
14. A.PROST 1
15. J.ALESI 1
16. D.HILL 1
17. M.HAKKINEN 1
18. RSC 1
19. K.RAIKKONEN 1
20. F.ALONSO 1
21. R.KUBICA 1
22. J.BUTTON 1
23. D.RICCIARDO 1

Liczba zwycięstw (zespół):
1. Ferrari 11
2. McLaren 9
3. Williams 7
4. Mercedes 4
5. Brabham 2
6. Benetton 2
7. Red Bull 2
8. Ligier 1
9. Renault 1
10. BMW Sauber 1



Liczba zwycięstw (dostawca silnika):
1. Ferrari 11
2. Mercedes 10
3. Renault 6
4. Honda 4
5. Ford Cosworth 4
6. BMW 4
7. Matra 1

Liczba zwycięstw, a pozycja na starcie:
Poz. L. Z. % – L. Z./GP
1 19 47.50
2 7 17.50
3 4 10.00
6 3 7.50
4 2 5.00
7 2 5.00
5 1 2.50
8 1 2.50
10 1 2.50

Zdobywca pole position (kierowca):
1. MSC 7
2. L.HAMILTON 6
3. S.VETTEL 5
4. N.PIQUET 3
5. A.SENNA 3
6. A.PROST 2
7. RSC 2
8. J.JARIER 1
9. A.JONES 1
10. D.PIRONI 1
11. R.ARNOUX 1
12. E.De ANGELIS 1
13. N.MANSELL 1
14. R.PATRESE 1
15. D.HILL 1
16. D.COULTHARD 1
17. J.MONTOYA 1
18. J.BUTTON 1
19. F.ALONSO 1
20. N.ROSBERG 1



Zdobywca pole position (zespół):
1. Williams 8
2. McLaren 8
3. Ferrari 8
4. Mercedes 4
5. Brabham 3
6. Red Bull 3
7. Lotus 2
8. Benetton 2
9. BAR 1
10. Renault 1

Zdobywca pole position (dostawca silnika):
1. Renault 9
2. Mercedes 8
3. Ferrari 8
4. Honda 6
5. Ford Cosworth 5
6. BMW 4

Najszybsze okrążenie (kierowca):
1. MSC 7
2. K.RAIKKONEN 4
3. A.JONES 2
4. D.PIRONI 2
5. N.PIQUET 2
6. A.SENNA 2
7. G.BERGER 2
8. F.ALONSO 2
9. J.WATSON 1
10. P.TAMBAY 1
11. J.PALMER 1
12. N.MANSELL 1
13. J.VILLENEUVE 1
14. D.COULTHARD 1
15. E.IRVINE 1
16. M.HAKKINEN 1
17. RSC 1
18. J.MONTOYA 1
19. R.BARRICHELLO 1
20. R.KUBICA 1
21. J.BUTTON 1
22. S.VETTEL 1
23. M.WEBBER 1
24. F.MASSA 1
25. N.ROSBERG 1
26. L.HAMILTON 1
27. M.VERSTAPPEN 1
28. V.BOTTAS 1

Najszybsze okrążenie (zespół):
1. McLaren 10
2. Williams 8
3. Ferrari 7
4. Benetton 3
5. Red Bull 3
6. Mercedes 3
7. Renault 2
8. Ligier 1
9. Brabham 1
10. Lotus 1
11. Tyrrell 1



Najszybsze okrążenie (dostawca silnika):
1. Mercedes 10
2. Renault 8
3. Ford Cosworth 7
4. Ferrari 7
5. Honda 4
6. BMW 3
7. TAG Heuer 1

Obecność na podium (kierowca):
1. MSC 12
2. L.HAMILTON 8
3. S.VETTEL 6
4. N.PIQUET 5
5. A.PROST 5
6. J.ALESI 5
7. R.BARRICHELLO 5
8. G.FISICHELLA 4
9. V.BOTTAS 4
10. G.VILLENEUVE 3
11. R.PATRESE 3
12. D.HILL 3
13. E.IRVINE 3
14. J.BUTTON 3
15. F.ALONSO 3
16. C.REUTEMANN 2
17. A.JONES 2
18. J.WATSON 2
19. T.BOUTSEN 2
20. A.SENNA 2
21. N.MANSELL 2
22. M.HAKKINEN 2
23. RSC 2
24. K.RAIKKONEN 2
25. D.COULTHARD 2
26. N.HEIDFELD 2
27. N.ROSBERG 2
28. D.RICCIARDO 2
29. J.SCHECKTER 1
30. C.REGAZZONI 1
31. D.PIRONI 1
32. J.LAFFITE 1
33. R.ARNOUX 1
34. P.TAMBAY 1
35. E.CHEEVER 1
36. N.LAUDA 1
37. S.JOHANSSON 1
38. M.ALBORETO 1
39. A.De CESARIS 1
40. S.MODENA 1
41. G.BERGER 1
42. J.VILLENEUVE 1
43. J.MONTOYA 1
44. A.WURZ 1
45. R.KUBICA 1
46. M.WEBBER 1
47. S.PEREZ 1
48. R.GROSJEAN 1
49. M.VERSTAPPEN 1
50. C.LECLERC 1

Obecność na podium (zespół):
1. Ferrari 33
2. McLaren 20
3. Williams 20
4. Benetton 11
5. Mercedes 9
6. Red Bull 8
7. Brabham 3
8. Jordan 3
9. BMW Sauber 3
10. Ligier 2
11. Renault 2
12. Wolf 1
13. Dallara 1
14. Tyrrell 1
15. BAR 1
16. Sauber 1
17. Lotus 1

Piotr Ciesielski

Żródła: własne, statsf1.com, press.pirelli.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum