KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
GP CANADA F1/2022

Równo i ciekawie w piątek. Posypały się kary. Dziś deszcz i początek dominacji Red Bulla?



Piątkowe treningi przed Grand Prix Kanady przebiegały bardzo spokojnie i dały nam kilka odpowiedzi na temat tempa poszczególnych ekip. Sobota ma być deszczowa i może przynieść ciekawe wyniki. Zapraszam na podsumowanie piątku.

Kary i reprymendy

 

Dużo mówiło się w piątek o karach silnikowych i póki co możemy mieć pewność co do dwóch rzeczy:
– Yuki Tsunoda wystartuje z końca stawki po wymianie wszystkich elementów jednostki napędowej.
– Charles Leclerc będzie przesunięty o 10 miejsc na starcie po wymianie Układu Sterowania silnikiem. W jego przypadku spodziewane są jednak jeszcze inne kary – przynajmniej za wymianę turbo, co będzie oznaczało, że spadnie na koniec stawki, ale raczej przed Tsunodę.

Podczas obu sesji mieliśmy mnóstwo drobnych przewinień kierowców i zespołów. Dotychczas doczekaliśmy się decyzji o trzech z nich. Reprymendy za niewłaściwy powrót na tor (ominięcie znacznika ze złej strony) otrzymali Pierre Gasly (1. w sezonie), Sebastian Vettel (1. w sezonie) oraz Lance Stroll (2. w sezonie). Kierowcy ci argumentowali, że znacznika tego nie było w 1. treningu (według mnie błąd dyrekcji wyścigu), ale nikogo to nie przekonało.

Wyniki

 

1. trening:



Wyniki 1 treningu przed gp kanady 2022 f1

Skrót

Czasy sektorów 1. treningu:

sektory 1 trening kanada 2022

Wykorzystanie opon w 1. treningu:

wykorzystanie opon 1 trening kanada 2022

2. trening:

wyniki 2. treningu przed GP Kanady 2022 F1

Skrót

Czasy sektorów 2. treningu



sektory 2 trening Kanada 2022

Wykorzystanie opon 2. treningu

wykorzystanie opon 2 trening kanada

Przewidywane tempo

Tradycyjnie Formuła 1 przygotowała zestawienie przewidywań tempa po piątkowych treningach. W przypadku tempa kwalifikacyjnego, Ferrari ma tysięczne sekundy przewagi nad Red Bullem.

tempo kwalifikacyjne kanada 2022 f1

Jeżeli chodzi o tempo wyścigowe, to tu przewagę ma mieć Red Bull.



Tempo wyscigowe kanada 2022 f1

Pirelli podsumowuje

opony kanada piatek 2022

Ode mnie

 

W sumie szkoda tych kar Charlesa Leclerca, bo o ile jego przebijanie się z końca stawki będzie interesujące, o tyle walka o zwycięstwo w wyścigu z Maxem Verstappenem byłaby niezwykle zacięta. Leclerc powinien dość łatwo przebić się do pierwszej szóstki, może wyżej, ale tu trzeba będzie dobrej strategii ze strony Ferrari. A jak z tym bywa – wiemy.

Teoretycznie – patrząc na wyniki treningów – Max Verstappen ma teraz łatwą drogę do wygranej, ale takie przewidywania już nie raz dawały w łeb bo w F1 wszystko może się zdarzyć.

Widać, że tempo Ferrari i Red Bulla jest bardzo podobne i to cieszy, bo chcielibyśmy by ta sytuacja utrzymywała się do końca sezonu. Wiemy jednak, że operacyjnie to Red Bull ma przewagę. Dlatego w pojedynku „kierowców numer 2” stawiam zdecydowanie na Pereza niż Sainza, choć Sergio miał problemy w piątek.



W środku stawki… galimatias. Astony, Alpine, AlphaTauri, Mclareny, Mercedesy. W tym miksie stawiałbym raczej na tych ostatnich – mimo wszystkich problemów. Widać, że pakiet „antyporpoisingowy”, który przywieźli do Montrealu, działa, ale jednocześnie pogarsza osiągi. Spodziewam się zatem, że Mercedes będzie raczej liderem środka stawki niż ekipą, która będzie zawieszona między czołówką a środkiem stawki, jak to było w ostatnich wyścigach.

Alpine zawsze w piątki robi pokazówki, ale i tak dwie długie proste i natura „stop & go” toru sprawia, że powinni być bardzo wysoko ze swoimi prędkościami maksymalnymi – tak jak było w Arabii Saudyjskiej czy Miami.

Zaskakuje Aston Martin – ponownie. W Baku Vettel był 6, wczoraj wykręcił 4. czas w drugim treningu. To bardzo obiecujące rezultaty, mogące świadczyć o tym, że inżynierowie tej ekipy zaczynają dochodzić do tego, jak działa „zielony Red Bull” i zaczęli wykorzystywać jego zalety.

Pytanie co z AlphaTauri, które nadal zmaga się z dobijaniem bolidu. W piątek wyglądali solidnie i Gasly znów będzie miał szanse na wysokie punkty. Wyżej niż w piątek powinien być McLaren, a w przypadku tej ekipy cieszy, że Ricciardo jest praktycznie na poziomie Norrisa.

Końcówka stawki zaczyna przypominać to, co działo się w ubiegłym roku. Chyba wszyscy z żalem patrzymy na „staczanie się” Haasa w dół tabeli. Początek sezonu był świetny, ale teraz z wyścigu na wyścig jest coraz gorzej.

baner formula drive wpis

Bardzo podobnie można ocenić Alfę Romeo, która znów miała potężne problemy techniczne. Z jednej strony, jak Alfę kocham, o reputację trzeba dbać, ale z drugiej w tym sezonie Valtteri Bottas przejechał jakąś połowę piątkowych sesji. Drugie auto psuje się zazwyczaj w niedzielę. A tempo podczas momentów, gdy samochód działał, było dobre.

W Williamsie jest nieco lepiej, ale i tak o punkty będzie bardzo trudno.

Bardzo dobrze, że FIA nie wprowadziła sankcji z nowej dyrektywy technicznej już od GP Kanady. Teraz czas zebrać dane i ocenić, co tak naprawdę powinno być wprowadzane.

Vlog

 

Zapraszam na godzinę 18:00 na podsumowanie dotychczasowych wydarzeń w Kanadzie.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi