Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

large-2020 British Grand Prix - Thursday (2)

Mamy raceweek! Silverstone tak samo ważne jak w ubiegłym roku?



Po 2 tygodniach przerwy, wraca Formuła 1, a z wyścigiem na Silverstone wiele ekip wiąże spore nadzieje. A my?

Format

 

W ubiegłym roku właśnie na Silverstone zadebiutował format sprintu kwalifikacyjnego. Debiut wypadł przeciętnie, ale sprinty zostały z nami na dłużej. W tym tygodniu format weekendu wyścigowego będzie w miarę standardowy.

A dlaczego w miarę? Ponieważ po raz pierwszy w tym sezonie będziemy mieli konferencje prasowe kierowców w czwartek. Odbędą się one o godz. 15:00 polskiego czasu. Nietypowy będzie ich format – zorganizowane zostaną 2 sesje po 5 kierowców. Pozostali kierowcy będą brali udział w sesjach zorganizowanych przez zespoły.

Przypomnę, że by skompresować format weekendu wyścigowego, w tym sezonie konferencje były przeprowadzane w piątki.



Tak przedstawiają się godziny sesji F1:
Piątek, 1 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – Drugi trening F1

Sobota, 2 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – Trzeci trening F1
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 3 lipca
godz. 16:00 – 18:00 – WYŚCIG F1

Przypomnę, że na Silverstone oprócz F1 pojadą także F2, F3, Porsche Supercup oraz W Series. Pełny harmonogram weekendu wyścigowego znajdziecie tutaj.

Transmisja

 

Ważną informacją jest transmisja z Grand Prix Wielkiej Brytanii w otwartym Polsacie. Stacja drugi raz w tym sezonie będzie pokazywała na żywo wyścig F1 – poprzednio było to w Azerbejdżanie.



Pełny harmonogram transmisji telewizyjnych znajdziecie tutaj.

Poprawki

 

Wiele ekip zapowiada solidne pakiety poprawek na wyścig na Silverstone. Duże zmiany w swoich autach zapowiadają Mercedes, Aston Martin i Alpine. Nowości ma również przywieźć McLaren. Takich nie szykuje Red Bull, ale czwartek i piątek z pewnością będą pod tym względem ciekawe.

Wiele ekip liczy na to, że Silverstone, będące bardziej konwencjonalnym torem wyścigowym, pomoże im zoptymalizować swoje pakiety na dalszą część sezonu. W ostatnich 2 miesiącach mieliśmy takie tory jak Monako, Kanadę, Australię czy Azerbejdżan, które różnią się mocno od czekających nas Silverstone, Austrii, Francji, Węgier czy następnie Spa czy Monzy.



Może się okazać zatem, że w najbliższych wyścigach układ sił w stawce będzie znacznie inny i jak pokazała Barcelona, zyskać może na tym mocno Mercedes.

Widma 2021

 

W ubiegłym roku wyścig na Silverstone był bardzo ważny dla losów mistrzostwa świata. Kolizja Maxa Verstappena z Lewisem Hamiltonem sprawiła, że ich rywalizacja wkroczyła na nowy poziom – znacznie bardziej bezpardonowy niż wcześniejszy.

Po wypadku na Silverstone już nie było odpuszczania z żadnej ze stron, a wojna medialna szefów zespołów rozgorzała na dobre.

W tym sezonie o takie fajerwerki z mistrzostwem świata w tle będzie trudno. Verstappen i Leclerc to zupełnie inna rywalizacja niż Verstappen i Hamilton. No i Ferrari to nie Mercedes. Niestety.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi