KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Spanish Grand Prix - Race Day - Barcelona, Spain

Latifi podejrzewa różnice w nadwoziu z Albonem



Zmiana partnera zespołowego w Williamsie raczej nie wygląda korzystnie dla Nicholasa Latifi. Kanadyjczyk znacznie odstaje od Alexa Albona. Według niego wina może leżeć w bolidzie, którym dysponuje.

Po nieco lepszym sezonie 2021, Williams znów jest na ostatnim miejscu w tabeli Formuły 1. Nadal zdecydowanie gorszym kierowcą tej ekipy jest Nicholas Latifi, którego najwyższe miejsce w tym sezonie to 14. Dwa razy był 15, 5 razy 16, a raz wyścigu nie ukończył.

Przed swoją publicznością w Kanadzie Latifi znów nie wypadł korzystnie, tracąc sporo na mecie do Albona.

„Tracimy bardzo dużo tempa obecnie. Na przejazdach z niskim obciążeniem, wysokim, na dobrych oponach i podczas zarządzania degradacją. Jesteśmy zdecydowanie za daleko. Najbliższe dwa tygodnie musimy poświęcić na zrozumienie tego. To musi być coś fundamentalnego, niezależnego od warunków na torze” – mówi Latifi.



Pytany o swoją stratę do kolegi z zespołu, Latifi jest przekonany, że nie chodzi tylko o niego.

„Według mnie to coś idącego znacznie dalej niż problemy ze stylem jazdy. Z pewnością na początku sezonu to była po części prawda lub można tym wyjaśnić część różnicy. Ale oprócz tego, patrząc na poziom pewności siebie, jaki odczuwam, to tempa po prostu nie ma” – mówi Latifi.

Według niego, jednym z wyjaśnień mogą być osiągi samochodu i różnice w nadwoziu, które są pomiędzy jego samochodem, a samochodem Alexa Albona.

„Są sytuacje, w których nie czuję by mój samochód był zdolny do tego, co robi ze swoim samochodem Alex, gdy patrzę na jego dane. A to nie jest przyjemnym uczuciem. To trudna układanka więc zobaczymy, co będziemy w stanie z nią zrobić podczas dwutygodniowej przerwy” – dodaje Kanadyjczyk.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi