Wiemy już, że Prema Orlen Team ma tempo by walczyć o najwyższe pozycje w 24h Le Mans 2022, jednak wczorajsza sesja kwalifikacyjna nie była bezproblemowa. Po części zawiedziona może być ekipa Inter Europol Competition. Zapraszam na podsumowanie czasówki.
Wyniki
Kwalifikacje w barwach Premy jechał Louis Deletraz i początkowo było słabo bo został przyblokowany na pierwszym komplecie opon. Louis wcześnie wyjechał na drugi przejazd i to go uratowało – wskoczył na 6. miejsce, a chwilę później mieliśmy czerwoną flagę po wypadku aktora, Michaela Fassbendera.
Tuż po tym, jak sesja została wznowiona, zaczął padać deszcz i już niewielu udało się poprawić czasy.
Zespoły Inter Europol Competition znalazły się na 15. (#34 – Alex Brundle) oraz 24. (#43 Fabio Scherer) miejscu i z tych pozycji wystartują do sobotniego wyścigu.
Skrót
Najlepsze sektory
Optymalne okrążenia
Deletraz komentuje
„Dziś najważniejsza nie była pozycja, a liczył się awans do Hyperpole, co byłoby świetnym startem dla zespołu. Naprawdę zasłużyli by to osiągnąć po raz pierwszy na Le Mans za ciężką pracę przez cały rok dotychczas. Jesteśmy w tej sesji, na 6. miejscu i jutro piłka będzie w grze i wówczas będzie najważniejszy czas” – powiedział Szwajcar po zakończeniu czasówki.
Ode mnie
Oj nie był to bezproblemowy awans do sesji Hyperpole dla Premy i choć zespół potwierdził swoje miejsce w czołówce, to jednak wyraźnie swoją przewagę zaznaczyły ekipy WRT, United Autosports i JOTY.
Prema jest w walce, ale wczorajsze problemy z szybkim kółkiem oraz awarie w niedzielnych testach sprawiają, że będziemy z większym niepokojem przeżywać każde okrążenie, bojąc się powtórki z ubiegłego roku.
Teoretycznie, jeżeli w wyścigu jedzie 27 ekip klasy LMP2 to awans do pierwszej szóstki już jest dużym osiągnięciem i niezłą pozycją startową. Jest jednak duża różnica między startem z 2-3 miejsca a 5-6. W pierwszym przypadku łatwo przebić się na czoło i jechać czystym tempem, w drugim łatwo spaść na 8-9 miejsce i utknąć za wolniejszymi ekipami. W tak konkurencyjnej stawce to może oznaczać bardzo duże straty.
Chyba wszyscy mamy przekonanie, że nie będzie łatwo walczyć o zwycięstwo, ale przecież w ubiegłym roku Robert Kubica mówił, że „teoretycznie WRT nie ma szans na triumf”.
Wiemy, jak trudny był początek sezonu dla Inter Europol Competition, dlatego 15. miejsce trzeba uznać za przyzwoite, choć z pewnością ten zespół stać na więcej. 24. pozycja drugiej ekipy jest już gorsza, ale w ich przypadku najważniejsze będzie unikanie przygód i jazda stabilnym tempem przez cały wyścig.