KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Hyperpole, ale bez przekonania. Dziś trzeba przycisnąć



Wiemy już, że Prema Orlen Team ma tempo by walczyć o najwyższe pozycje w 24h Le Mans 2022, jednak wczorajsza sesja kwalifikacyjna nie była bezproblemowa. Po części zawiedziona może być ekipa Inter Europol Competition. Zapraszam na podsumowanie czasówki.

Wyniki

 

Kwalifikacje w barwach Premy jechał Louis Deletraz i początkowo było słabo bo został przyblokowany na pierwszym komplecie opon. Louis wcześnie wyjechał na drugi przejazd i to go uratowało – wskoczył na 6. miejsce, a chwilę później mieliśmy czerwoną flagę po wypadku aktora, Michaela Fassbendera.

Tuż po tym, jak sesja została wznowiona, zaczął padać deszcz i już niewielu udało się poprawić czasy.

Zespoły Inter Europol Competition znalazły się na 15. (#34 – Alex Brundle) oraz 24. (#43 Fabio Scherer) miejscu i z tych pozycji wystartują do sobotniego wyścigu.



wyniki kwalifikacji 24h Le mans 2022

Skrót

Najlepsze sektory

sektory kwale le mans 2022

Optymalne okrążenia



optymalne kwale le mans 2022

Deletraz komentuje

 

„Dziś najważniejsza nie była pozycja, a liczył się awans do Hyperpole, co byłoby świetnym startem dla zespołu. Naprawdę zasłużyli by to osiągnąć po raz pierwszy na Le Mans za ciężką pracę przez cały rok dotychczas. Jesteśmy w tej sesji, na 6. miejscu i jutro piłka będzie w grze i wówczas będzie najważniejszy czas” – powiedział Szwajcar po zakończeniu czasówki.

Ode mnie

 

Oj nie był to bezproblemowy awans do sesji Hyperpole dla Premy i choć zespół potwierdził swoje miejsce w czołówce, to jednak wyraźnie swoją przewagę zaznaczyły ekipy WRT, United Autosports i JOTY.

baner formula drive wpis

Prema jest w walce, ale wczorajsze problemy z szybkim kółkiem oraz awarie w niedzielnych testach sprawiają, że będziemy z większym niepokojem przeżywać każde okrążenie, bojąc się powtórki z ubiegłego roku.

Teoretycznie, jeżeli w wyścigu jedzie 27 ekip klasy LMP2 to awans do pierwszej szóstki już jest dużym osiągnięciem i niezłą pozycją startową. Jest jednak duża różnica między startem z 2-3 miejsca a 5-6. W pierwszym przypadku łatwo przebić się na czoło i jechać czystym tempem, w drugim łatwo spaść na 8-9 miejsce i utknąć za wolniejszymi ekipami. W tak konkurencyjnej stawce to może oznaczać bardzo duże straty.

Chyba wszyscy mamy przekonanie, że nie będzie łatwo walczyć o zwycięstwo, ale przecież w ubiegłym roku Robert Kubica mówił, że „teoretycznie WRT nie ma szans na triumf”.

Wiemy, jak trudny był początek sezonu dla Inter Europol Competition, dlatego 15. miejsce trzeba uznać za przyzwoite, choć z pewnością ten zespół stać na więcej. 24. pozycja drugiej ekipy jest już gorsza, ale w ich przypadku najważniejsze będzie unikanie przygód i jazda stabilnym tempem przez cały wyścig.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi