KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Hypercary czy LMDH? Moja lojalność wobec Alfy utrudniłaby to



Czy Robert Kubica odmówiłby na propozycję jazdy w Hypercarach lub LMDH? W rozmowie z dailysportscar.com nasz kierowca mówi o wyzwaniach stojących przed kierowcami podczas 24h Le Mans i łączeniu programów.

Już jutro Robert Kubica wyjedzie na tor Le Mans w ramach testów przed przyszłotygodniowym 24h Le Mans. Przygotowania do tego wyścigu są bardzo nietypowe i zwraca na to uwagę zawodnik Premy Orlen Team.

„Przygotowania do tego wyścigu są inne. Trenujemy bardzo ciężko by być w dobrej dyspozycji fizycznej, ale odpoczynek również jest bardzo ważny. To trudne, ale trzeba się przespać w trakcie, wyłączyć na jakiś czas. Dla mnie największym wyzwaniem jest to mentalne. Fizycznie tor nie jest bardzo wymagający, jest wiele długich prostych, choć z pewnością w kokpicie potrafi być bardzo gorąco. Mentalnie to wykańczający wyścig i to kluczowa kwestia. Im dłużej jesteś w wyścigu, tym jest trudniej i nie możesz tracić sił mentalnych gdy jesteś poza autem” – mówi Kubica.



„Szczerze mówiąc, łączenie F1 z LMP2 potrafi być zdradliwe, ale wyścigi długodystansowe są w tak dobrym miejscu obecnie, że trudno je ignorować. Gdyby ktoś teraz mnie zapytał, czy chciałbym jeździć w Hypercarach lub LMDH to skłamałbym mówiąc, że nie, ale moja lojalność do mojej roli w Alfie Romeo czyniłaby to bardzo trudnym” – powiedział Robert.

Kubica zauważa, że WEC może cieszyć się bardzo dużym zainteresowaniem.

„Szczerze wierzę, że wiele osób w F1 patrzy na wyścigi długodystansowe jak na bardzo ekscytujące miejsce, ale F1 też jest teraz bardzo mocna. Ogólne odczucie według mnie jest takie, że dobrze mieć więcej okazji dla zespołów i kierowców w kolejnej topowej kategorii wyścigowej” – mówi Robert.

Cały wywiad przeczytacie tutaj.

Źródło: dailysportscar.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi