KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Fittipaldi o Le Mans i tym, jak prawie dostał miejsce w Haasie



Bardzo niewiele brakowało by to on został partnerem Micka Schumachera w Haasie. Ostatecznie jednak Pietro Fittipaldi musi zadowolić się startami w Inter Europol Competition i rolą kierowcy rezerwowego w F1. Przed jego debiutem w 24h Le Mans Iwona Hołod porozmawiała z Brazylijskim kierowcą.

Iwona Hołod: Czy to prawda, że byłeś bardzo blisko dostania fotela w F1? Z moich informacji wynika, że po odejściu Mazepina, o fotel walczyłeś Ty i Kevin.
Pietro Fittipaldi: Było bardzo blisko… Gdy Ghunter zadzwonił do mnie z decyzją, powiedział, że wybór był pomiędzy mną a Kevinem. Haas bazując na doświadczeniu, wyciągając wnioski, mając za sobą trudne lata oraz dwóch młodych kierowców w zespole, wybrali tym razem doświadczonego kierowcę. Oczywiście rozumiem ich wybór, ale byłem zwiedziony jako kierowca, bo wiem, że byłem w stanie dowieźć to, czego potrzebowali, że dałbym radę – a to była świetna okazja. Natomiast szanuję absolutnie ich decyzję i ich wybór, nie zmieni to mojego oddania dla zespołu. Wciąż będą robił wszystko tak, jak potrafię robić najlepiej, aby dobrze dla nich pracować.

Iwona: Jak oceniasz aktualnie formę Haasa, a jak poszczególnych kierowców – Micka i Kevina?



Pietro: Forma zespołu jest naprawdę dobra i myślę, że świetnie wystartowali w tym sezonie. Zaczynając od GP Bahrajnu, gdzie Kevin był w TOP5. W ostatnich wyścigach straciliśmy trochę punktów, szkoda, ale zobaczymy jak pójdzie nam tutaj, podczas GP Barcelony. Myślę, że zespół jest na tyle mocny, aby kończyć w punktach. Dlatego uważam, że zawsze ważne będzie, aby zdobywać punkty, kiedy tylko nadarzy się okazja. W środku stawki jest bardzo ciasno i w klasyfikacji konstruktorów, pomiędzy pozycją 4. a 8., jest bardzo blisko. Dlatego tak ważne jest, aby wykorzystywać każdą nadarzającą się okazję.

Iwona: Czy nie sądzisz, że Kevin, który przyszedł do zespołu, radzi sobie lepiej niż Mick?
Pietro: Nie, myślę, że obaj robią świetną robotę. Wszystko zależy od różnych okoliczności, strategii na wyścig. Natomiast bez wątpienia Kevin ma doświadczenie z F1, potrafi wskoczyć do auta i być bardzo szybki. Jest bardzo dobrym kierowcą. Dlatego wydaje mi się, że jeśli wszystko poskładamy, jesteśmy w stanie wysoko kończyć wyścigi.

Iwona: Czy planujecie rozwijać auto w drugiej połowie sezonu?



Pietro: Myślę, że poczekamy chwilę z poprawkami i przywieziemy je trochę później. Auto wciąż ma potencjał by się poprawiać, by zdobywać wyniki. Jeśli spieszysz się z czymś za bardzo, to często nie jest dla Ciebie dobre. Zawsze, kiedy zmieniasz auto, znowu musisz się do niego dostosować, nauczyć go od nowa, itd. Częste zmiany mogą wytrącać z równowagi, przeszkadzać.

Iwona: Jak oceniasz aktualny układ sił w stawce? Zaskakuje Cię na przykład dosyć wysoka forma Alfy, a niska Mercedesa?
Pietro: Tak, ta walka to coś niebywałego! Bottas z poprzedniego roku, miał sezon jaki miał, teraz przeszedł do Alfa Romeo i czasami kończy przed, czy koło Mercedesa. To bardzo interesujące oglądać to i móc być tego świadkiem. Myślę, że to dobrze, bo to miesza w stawce i sprawia, że sezon jest ciekawszy. Zobaczymy, jak Mercedesowi pójdzie tutaj w Barcelonie, bo wyglądają na dosyć silnych. Na silnych wyglądali też już w treningach w Miami i potem całkiem nieźle im poszło. Świetnie, że mamy w tym momencie aż trzy zespoły w stawce, które walczą o mistrzostwo.

Iwona: Miami GP, hot or not?
Pietro: Moim zdaniem sam w sobie event był super. W padoku można było spotkać wielu różnych, niesamowitych ludzi, celebrytów, a to było naprawdę ciekawe doświadczenie. Urodziłem się w Miami, więc dla mnie to jak domowy wyścig. Tego typu wyścigi są ważne dla F1, bo przynoszą dużo szumu, dzięki nim mówi się o F1.

baner formula drive wpis

Iwona: ELMS – czy polubiłeś już takie ściganie, polubiłeś endurance?
Pietro: Bardzo dobrze się bawię, tego typu ściganie jest super. Wyścigi wytrzymałościowe są naprawdę świetne, bo jest sporo wyprzedzania, wiele różnych strategii. Szkoda bardzo, że na razie nie mamy rezultatów i wyścigi nie idą po naszej myśli. W pierwszym wyścigu na Paul Ricard mieliśmy tempo, by skończyć na podium, ale mieliśmy też awarię opony. Na Imoli nie mieliśmy idealnych ustawień, więc zmagaliśmy się z autem trochę bardziej, ale wciąż mogliśmy skończyć na P5, czy P6. Przeszkodziło nam w tym jednak FCY, co zniszczyło nam wyścig oraz było też kilka innych niesprzyjających czynników. Bez wątpienia musimy wprowadzić poprawki i poczynić kilka kroków do przodu, bo inne zespoły są bardzo mocne. Będzie to szczególnie ważne na 24h Le Mans.

Iwona: Jak oceniasz formę Inter Europol Competition, a jak swoją?
Pietro: Myślę, ze świetnie przystosowałem się do auta i naprawdę cieszę się jazdą tym samochodem. Staram się wyciągać z niego najwięcej jak się da. Myślę też, że zespół dobrze sobie radzi i robi dobrą robotę, ale musimy postarać się poprawić pewne rzeczy, takie jak np. ustawienia. Zespół jest tego świadomy, jest w stanie to zrobić. Poczekajmy więc chwilę i zobaczymy, jak pójdzie nam podczas 24h Le Mans. Wszyscy w zespole ciężko pracują, aby tak właśnie się stało.



Iwona: 24h Le Mans – masz na niego jakiś specjalny plan? Myślisz o nim intensywnie, przygotowujesz się jakoś specjalnie?
Pietro: Mam specjalne przygotowania do tego wyścigu, bo samo Le Mans jest specjalne i inne niż wszystkie wyścigi. Zespół ma teraz tylko jedno auto. Zamówiliśmy też drugie, ale w związku z opóźnieniami na świecie, covidem, z problemami z dostępnością części samochodowych, także w fabrykach samochodów drogowych – są opóźnienia. Dlatego też mamy limitowany czas i jest to dla nas jakaś trudność. Będzie to wyzwanie, ale wszyscy pracują ciężko, aby było jak najlepiej w aktualnej sytuacji, w której się znaleźliśmy. Ja w następnym tygodniu będę ciężko pracował przez 3 dni na symulatorze, we Francji i w Austrii, aby przygotować się do wyścigu.

Iwona: Myślisz już o F1 2023? To nadal Twój główny cel?
Pietro: Wszystko może się wydarzyć. Dzisiaj wiemy to bardziej, niż wiedzieliśmy wcześniej. Jestem człowiekiem, który nigdy się nie poddaje i uważam, że ta historia nie miała jeszcze swojego końca. Dzisiaj nie wiem, czy będę w F1, czy w endurance, czy w Indy, ale to, co mogę teraz robić, to składać wszystko najlepiej jak się da, ciężko pracować i czekać na to, co się wydarzy.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi