KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

5 lat od dnia, który wszystko zmienił



Dokładnie 6 lat temu na torze w Walencji odbyły się testy Renault bolidem z 2012 roku. 5 czerwca testował Sergey Sirotkin, dzień później do bolidu wsiadł Robert Kubica.

Kubica przejechał podczas prywatnego testu, zorganizowanego dla siebie, 115 okrążeń. Na 10-okrążeniowych stintach wykręcał czasy o 0,4 sekundy lepsze od Sergeya Sirotkina, który został zaproszony na test by porównać Kubicę z aktywnym kierowcą.

„Robert narzekał na przyczepność, podsterowność, downforce i miał największy uśmiech po swoich okrążeniach” – skomentowało Renault test Kubicy.

O teście Polaka piszą wszyscy – media, Formuła 1 czy jego rywale – Fernando Alonso czy Mark Webber. Powrotu Kubicy do bolidu F1 pogratuluje również Danil Kvyat, który półtora roku później wspólnie z Kubicą wróci do F1.



„Chciałbym podziękować wszystkim za stworzenie tego testu możliwym. Wierzę, że to był dobry dzień dla wszystkich i może zobaczyli coś ze starego mnie z 2010 roku. Dla mnie był to ważny dzień z emocjonalnego punktu widzenia. Minęło wiele czasu odkąd byłem w padoku, przechodziłem trudne okresy, ale cały czas pracowałem bardzo ciężko choć kilka lat temu czułem, że jest to niemożliwe. Mam mieszane uczucia. Jestem dumny z tego, co osiągnąłem, ale to również pokazuje, co straciłem. Nie wiem co przyniesie przyszłość, ale wiem jedno. Po pracowaniu ponad rok aby się do tego testu przygotować, pojechałem z dobrym stałym tempem w trudnych warunkach. Nie jest łatwo po sześciu latach, ale wiem, że mogę wykonać tę robotę i mogę być usatysfakcjonowany. Doceniam tę szansę, Renault dało mi szanse mojego pierwszego testu w 2005 roku i doceniam również ten test” – komentuje swój test Kubica.

Jedną zmianą w aucie po jego teście było przełożenie manetki zmiany biegów na lewą stronę.

„Nie spałem długo w noc przed testem. Obudziłem się o 4:30 rano i poszedłem o 6 rano na siłownię, jeżdżąc przez godzinę na rowerze dla rozgrzewki i próbując nie myśleć o tym wszystkim za dużo, aby się wyluzować. Kiedyś mogłem spać do ostatniej minut, przez 10 godzin. Teraz jednak było coś nawet większego niż mój pierwszy test w F1. Było więcej emocji, więcej niewiadomych. […] Kiedy jednak zobaczyłem swój pierwszy czas, wiedziałem, że będzie dobrze” – powiedział Robert Kubica potem dla F1 Racing.



„Podczas pierwszego spotkania z Renault powiedziałem, że jestem im wdzięczny za tę możliwość, doceniam to, ale może się zdarzyć, że po 5 okrążeniach wrócę do boksu i powiem, że nie jestem w stanie tego robić. Po 3 okrązeniach w Walencji zrozumiałem jednak, jak potężny jest ludzki mózg i nie doceniamy go” – stwierdził w rozmowie z Autosportem.

„To był jeden z najlepszych dni w moim życiu. Chciałem udowodnić, że nadal jestem kierowcą F1. Dużo testowałem w symulatorze, jeździłem autem GP3 bez wspomagania kierownicy. Musiałem wiedzieć, czy będzie wystarczająco dużo miejsca by wykonać określone ruchy. Zastanawiałem się też, czy moja głowa nadal będzie wystarczająco szybka jak na F1. Wiedziałem, jaki czas wykręcił wcześniej Sirotkin i kiedy zobaczyłem swój czas, byłem zdumiony. Po trzech okrążeniach zrozumiałem, że wszystko wygląda tak jak wcześniej, jakby moja przerwa trwała tylko kilka miesięcy” – dodał.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi