KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank

Niby nudne, ale bardzo ważne – GP Hiszpanii. Będzie polski akcent?



Mamy tydzień wyścigowy! I choć zazwyczaj wyścigi F1 na torze w Barcelonie nie kojarzą nam się z ogromnymi emocjami, to tym razem może być inaczej – również za sprawą nowych części przywożonych przez zespoły. Interesująco może być już w piątek, kiedy na torze pojawi się kilku nietypowych gości.

Poprawki

 

O tym, kto i co przywiezie do Barcelony mówi się od długiego czasu. Niektórych – jak Astona – czeka rewolucja, inni, np. Ferrari czy Alfa Romeo, liczą na mocną ewolucję, a jeszcze inni na niewielkie korzyści.

Zagadką jest, co przywiezie Mercedes, którego władze deklarowały, że w Barcelonie nastąpi ostateczny wybór kierunku rozwoju w sezonie 2022. Ekipa planuje poprawki, ale jeszcze nie rewolucję. Przypomnę, że podczas testów w Barcelonie jeździli oni innym bolidem – z bardziej standardowymi sidepodami. Teraz mają zebrać dane ze „szczuplejszej” wersji i porównać je. Pytanie, czy nie będzie to za późno na działanie.



Red Bull również ma przywieźć lżejsze auto, a odchudzenie samochodu będzie celem nie tylko tej ekipy.

Z nowymi częściami przyjedzie też Alpine, a Otmar Szafnauer mówi, że będzie to dopiero „początek strumienia nowości” w bolidzie z Enstone.

Układ stawki w tym wyścigu może zatem wyglądać inaczej. I nie chodzi tylko o poprawki, ale też układ i warunki. Po szybkich Miami i Arabii oraz wąskiej Imoli, Barcelona to wariant „pośredni” z szybkimi łukami, ale też wolnymi szykanami i trudno przewidzieć, kto w środku stawki będzie tu mocno. Bo na czele nadal powinni być Ferrari i Red Bull.

Przed nami zatem ciekawy weekend i to już od samego początku.

Czas dla rezerwowych

 

Jest bardzo prawdopodobne, że w piątek za kierownicą bolidu Alfy Romeo zobaczymy Roberta Kubicę. Polak podczas ubiegłotygodniowej wizyty w Poznaniu przyznał w rozmowie z RMF FM, że „możliwe, że jeszcze przed Le Mans weźmie udział w pierwszym treningu F1”. Jedyny możliwy termin to własnie Barcelona, a zatem jutro lub pojutrze możemy spodziewać się oficjalnego potwierdzenia.



Byłaby to trzecia okazja dla Kubicy na jazdę tegorocznym bolidem Alfy po połowie dnia w Barcelonie podczas testów F1 (9 okrążeń) oraz testach opon Pirelli na Imoli w kwietniu (100 okrążeń).

Kubica w Barcelonie pokonał chyba najwięcej okrążeń w swojej karierze, a na pewno w ostatnich latach. W pierwszych treningach zazwyczaj jednak nie ma okazji do pokazania szybkiego tempa i trudno spodziewać się, by tym razem było inaczej. Alfa przywozi do Barcelony spore poprawki, które trzeba będzie sprawdzić. Można się zatem spodziewać wielu okrążeń i symulacji wyścigu.

Pierwszy trening może być o tyle ciekawy, że weźmie w nim zapewne udział wielu „niepodstawowych” kierowców. Wszystko jest związane z nowym przepisem, wymagającym od zespołów dania 2 pierwszych treningów „młodym kierowcom”, nie mającym na koncie więcej niż 2 wyścigów w F1 w ostatnich 3 latach. Williams już ogłosił, że w jego barwach pojedzie junior Mercedesa, Nyck de Vries.

Spodziewać można się kolejnych tego typu ogłoszeń w kolejnych dniach. Barcelonę wszyscy podstawowi kierowcy dobrze znają więc nie potrzebują na niej treningów, a „pracę dla zespołu” polegającą na zbieraniu danych z równych przejazdów mogą wykonać też młodzi zawodnicy, choć zapewne przekażą oni gorszy feedback niż np. Kubica.

Kto jeszcze może pojawić się na torze? W Alpine może pojechać Oscar Piastri, w Haasie Pietro Fittipaldi, w Red Bullu lub AlphaTauri Juri Vips oraz Liam Lawson. W Ferrari dwie sesje w tym sezonie obiecane ma Robert Shwartzman (pojedzie pod izraelską flagą). Jeżeli to jednak nie Kubica pojedzie w Barcelonie, to w Alfie wystąpi Theo Pourchaire, choć spodziewam się, że dostanie on swoją szansę dopiero na Red Bull Ring.



Zagadką jest, kto może pojechać w Mercedesie – być może będą to Frederic Vesti lub Jake Hughes. Niewiadomą stanowi też McLaren, który może zaskoczyć i dać jadę któremuś z zawodników Indycar. Aston Martin, który mocno sprzeciwiał się wprowadzeniu zasady 2 treningów dla juniorów, również ma sporą zagwozdkę. Zapewne wybiorą kogoś powiązanego z Mercedesem, na przykład Felipe Drugovicha czy Ralpha Boschunga.

Sprawę w Barcelonie utrudnia nieco fakt obecności Formuły 2, przez co niektórzy kierowcy tej serii mogą być niedostępni.

Harmonogram

 

W skrócie wygląda on następująco:
Piątek, 20 maja
godz. 14:00 – 15:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – Drugi trening F1

Sobota, 21 maja
godz. 13:00 – 14:00 – Trzeci trening F1
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 22 maja
godz. 15:00 – 17:00 – WYŚCIG F1

W Hiszpanii pojadą również F2, F3 i WSeries, a zatem będzie się działo. Pełny harmonogram znajdziecie tutaj. https://powrotroberta.pl/2022/05/harmonogram-gp-hiszpanii-2022-kiedy-wyscig-f1-w-barcelonie.html



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi