Najważniejsze dane Grand Prix Miami pokazują, że wcale nie był to tak nudny wyścig, jak się na pierwszy rzut oka pokazało. Czy widać w nich spadek formy Ferrari w różnych aspektach? Zapraszam na podsumowanie!
Wyniki
Skrót
Best lapy
Dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie wyścigu zgarnął Max Verstappen, maksymalizując swoją zdobycz w Miami. Leclerc był jednak niedaleko za nim. Perez swoje najlepsze okrążenie wykręcił na 54. okrążeniu, tracąc do Maxa 0,5 sekundy, a według wyliczeń Red Bulla awaria sensora cylindra kosztowała go 0,4 na okrążeniu.
Patrząc na tempo, trzeba bić brawo Albonowi, że zdobył w tym wyścigu 2 punkty. Russell z lepszym czasem od Hamiltona.
Sektory
W każdym sektorze mieliśmy innego najszybszego kierowcę i to dodatkowo z trzech różnych ekip. Kręta sekcja należała do Russella, który jechał przecież w końcówce na pośrednich oponach. Prawdziwym wyczynem jest drugi czas w tej partii toru Alonso, który od 15 okrążenia jechał na używanych twardych oponach.
Prędkości
Najszybsi? Ci, którzy do mety nie dojechali a zatem Kevin Magnussen i Sebastian Vettel. Znacznie niższe prędkości bez DRS-u uzyskiwał Verstappen.
Pit-stopy
Red Bull podwójnie najszybszy, a Ferrari po świetnym początku teraz bez pit-stopu poniżej 3 sekund, a do tego z postojem trwającym 5,47 sekundy. Fatalnie nadal w Haasie, w tym wyścigu nie popisał się też Williams.
Opony
W użyciu mieliśmy znów wszystkie 3 mieszanki.
Strategie
Było naprawdę ciekawie w tym aspekcie, choć oczywiście głównie dzięki wyjazdowi samochodu bezpieczeństwa. Ryzykowną, choć najlepszą strategią było rozpoczęcie wyścigu na oponach twardych i liczenie na samochód bezpieczeństwa. Tak postąpili Russell, Ocon, Latifi i oba Astony Martiny. W przypadku kierowcy Alpine oraz Vettela i Strolla ryzyko było jednak żadne bo i tak startowali z końca i musieli “kombinować”. Russell stracił bardzo dużo na starcie, ale miał dobre tempo i ostatecznie opłaciło mu się to.
Ciekawym był również dobór opon na ostatnie stinty – niektórzy decydowali się na miękkie, inni na pośrednie. W przypadku czołówki, która nie miała już nowych miękkich, wybór był prosty, choć Russell mógł z nich skorzystać i tego nie zrobił.
Wypowiedzi
Ode mnie
“Tekst “Ode mnie” jako że będzie trochę dłuższy, zamieszczę w osobnym wpisie.
Vlog
Wstępny plan zakłada, że zaczynamy o 21:00:
Klasyfikacje
Kierowców:
Poz | Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | ![]() | Red Bull Racing | 454 |
2 | Charles Leclerc | ![]() | Ferrari | 308 |
3 | Sergio Perez | ![]() | Red Bull Racing | 305 |
4 | George Russell | ![]() | Mercedes | 275 |
5 | Carlos Sainz | ![]() | Ferrari | 246 |
6 | Lewis Hamilton | ![]() | Mercedes | 240 |
7 | Lando Norris | ![]() | Mclaren Mercedes | 122 |
8 | Esteban Ocon | ![]() | Alpine | 92 |
9 | Fernando Alonso | ![]() | Alpine | 81 |
10 | Valtteri Bottas | ![]() | Alfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari | 49 |
11 | Sebastian Vettel | ![]() | Aston Martin Mercedes | 37 |
12 | Daniel Ricciardo | ![]() | McLaren Mercedes | 37 |
13 | Kevin Magnussen | ![]() | Haas | 25 |
14 | Pierre Gasly | ![]() | Scuderia AlphaTauri | 23 |
15 | Lance Stroll | ![]() | Aston Martin Mercedes | 18 |
16 | Mick Schumacher | ![]() | Haas Ferrari | 12,5 |
17 | Yuki Tsunoda | ![]() | Scuderia AlphaTauri | 12 |
18 | Guanyu Zhou | ![]() | Alfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari | 6 |
19 | Alex Albon | ![]() | Williams Mercedes | 4 |
20 | Nicholas Latifi | ![]() | Williams Mercedes | 2 |
21 | Nyck de Vries | ![]() | Williams Mercedes | 2 |
22 | Nico Hulkenberg | ![]() | Aston Martin Mercedes | 0 |
Konstruktorów:
Poz. | Zespół | Pkt | |
---|---|---|---|
1 | ![]() | RedBull Racing RBPT | 860 |
2 | ![]() | Mercedes | 409 |
3 | ![]() | Ferrari | 406 |
4 | ![]() | McLaren Mercedes | 302 |
5 | ![]() | Aston Martin Aramco Mercedes | 280 |
6 | ![]() | Alpine Renault | 120 |
7 | ![]() | Williams Mercedes | 28 |
8 | ![]() | AlphaTauri RBPT | 25 |
9 | ![]() | Alfa Romeo Ferrari | 16 |
10 | ![]() | Haas Ferrari | 12 |