KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kubica: Legacy – panel z Robertem na Impact`22 [Aktualizacja]



O godz. 10:30 rozpocznie się rozmowa z Robertem Kubicą w ramach Strefy ORLEN podczas kongresu Impact`22 w Poznaniu. Obejrzycie ją poniżej.

Podczas kongresu Impact`22 najważniejsi goście z Polski i ze świata dyskutują nt. tego, jak zmienia się Polska oraz świat i w jaki sposób możemy mieć na to wpływ.

W wydarzeniu biorą udział również sportowcy związani z PKN Orlen, w tym Robert Kubica. Wczoraj polski kierowca jeździł Lamborghini Huracan po torze Poznań, a materiały z tego zobaczycie tutaj.



Dziś przyszedł czas na bardziej statyczne aktywności i wywiady Roberta. Pierwszy już o godz. 10:30 i obejrzycie go poniżej. Najważniejsze wypowiedzi pojawią się w aktualizacji tego wpisu.

Aktualizacja

 

Tak jak obiecałem, najważniejsze i najciekawsze fragmenty przedstawiam w formie pisemnej. Pierwsza część rozmowy dotyczyła motywacji i determinacji, których Kubicy odmówić nie można, zwłaszcza po jego wypadku i powrocie do Formuły 1.

Mój upór, moja zawziętość i czasami zbyt trudny charakter pomogły mi w moim powrocie do Formuły 1. To był bardzo trudny okres, który momentami nadal trwa. Wypadek miał duży wpływ na to, jakim człowiekiem się stałem i jak się zmieniłem. Momentami jednak brakuje mi takiego egoistycznego, dobrego egoistycznego podejścia. W byciu kierowcą wyścigowym w F1 czasem trzeba je mieć” – powiedział Robert.

Co napędzało go do walki i powrotu na kolejne etapy?



„Moją motywacją były najprostsze rzeczy – choćby żebym sobie mógł wstać i umyć zęby czego przez wiele miesięcy nie mogłem robić. […] Po wypadku nie mogłem robić 90% rzeczy bo byłem praworęczny – prosta sprawa, zawiązać sobie butów. W wieku 26 lat stałem się dzieckiem, które musi nauczyć się wszystkiego od nowa. […] Nadal uważam się jednak za szczęściarza, że z tego szpitala wyszedłem. Widziałem młodych ludzi, którzy nie mieli tyle szczęścia. To otwiera oczy i doceniasz znacznie bardziej niektóre rzeczy” – dodał Kubica.

Sporo było nawiązań do czasów rajdowych, w tym jego wagi – 20 kg wyższej niż obecna.

„Po wypadku jedyną rzeczą, którą mogłem robić bez ograniczeń było jedzenie i tak odreagowywałem to wszystko, ale koniec końców cieszę się, że robiłem to właśnie w taki sposób” – mówił Robert.

Starty w rajdach, które wybrał ze względu na negatywne emocje związane z torami wyścigowymi, były dla Kubicy „największym wyzwaniem w karierze”.

„Nauczyłem się, że łatwiej jest coś zaczynać od zera niż walczyć z nawykami. […] Wygranie tytułu WRC2 okazało się problemem bo trzeba było iść wyżej. Zabrakło mi wtedy słuchania siebie bo wiedziałem, że nie jestem gotowy na to” – przyznaje Robert.



„Dostałem na stół kontrakt w zespole fabrycznym Citroen w WRC. Nie przyjąłem go, bo nie czułem się wtedy na siłach. Nie czułem się pewny i wystarczająco dobry, aby reprezentować zespół, który walczy o mistrzostwo świata. Dzisiaj, z perspektywy czasu wiem, że był to błąd. Podszedłbym jednak do tego zbyt egoistycznie” – powiedział.

Nie zabrakło również odniesień do początków kariery w Formule 1.

„Wkraczałem do F1 jako osoba bardzo nieznana. Testy F1 z Renault w Barcelonie traktowałem tylko jako przygodę. Leciałem tam i myślałem sobie, wiedząc jak to wszystko wygląda, że na miejscu będą ludzie, którym ktoś kazał wsadzić tego Polaka za kierownicę i będą tam za karę. Od razu dowiedziałem się, że będę miał tylko pół dnia a nie cały jak mówiłem. Dzień wcześniej chodziłem po torze i myślałem sobie: nie, ja tego nie zrobię… Niemożliwe. Przejechałem 25 okrążeń i po tych 25 kółkach zadzwoniły do mnie 4 różne zespoły. Nie pytały o moich sponsorów – pytały tylko, kiedy mogę przyjechać, bo trzeba pogadać…” – mówi enigmatycznie Robert.

Mówi on również, że najważniejsze na początkowym etapie przygody z motorsportem jest czerpanie radości z jazdy i podchodzenie do tego jak do zabawy.

„W Polsce było już kilkudziesięciu następców Roberta Kubicy, 13-latkowie ścigający się w kartingu na Instagramie mają „future F1 driver”. Zapominamy, że są emocje, są to dzieci i niepotrzebnie budujemy nadzieje. Trzeba mieć cel, trzeba dążyć do ich realizacji, ale realistycznie” – powiedział Kubica.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi