Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

large-2022 Filming Day - Spain-9

Kubica: Legacy – panel z Robertem na Impact`22 [Aktualizacja]



O godz. 10:30 rozpocznie się rozmowa z Robertem Kubicą w ramach Strefy ORLEN podczas kongresu Impact`22 w Poznaniu. Obejrzycie ją poniżej.

Podczas kongresu Impact`22 najważniejsi goście z Polski i ze świata dyskutują nt. tego, jak zmienia się Polska oraz świat i w jaki sposób możemy mieć na to wpływ.

W wydarzeniu biorą udział również sportowcy związani z PKN Orlen, w tym Robert Kubica. Wczoraj polski kierowca jeździł Lamborghini Huracan po torze Poznań, a materiały z tego zobaczycie tutaj.



Dziś przyszedł czas na bardziej statyczne aktywności i wywiady Roberta. Pierwszy już o godz. 10:30 i obejrzycie go poniżej. Najważniejsze wypowiedzi pojawią się w aktualizacji tego wpisu.

Aktualizacja

 

Tak jak obiecałem, najważniejsze i najciekawsze fragmenty przedstawiam w formie pisemnej. Pierwsza część rozmowy dotyczyła motywacji i determinacji, których Kubicy odmówić nie można, zwłaszcza po jego wypadku i powrocie do Formuły 1.

Mój upór, moja zawziętość i czasami zbyt trudny charakter pomogły mi w moim powrocie do Formuły 1. To był bardzo trudny okres, który momentami nadal trwa. Wypadek miał duży wpływ na to, jakim człowiekiem się stałem i jak się zmieniłem. Momentami jednak brakuje mi takiego egoistycznego, dobrego egoistycznego podejścia. W byciu kierowcą wyścigowym w F1 czasem trzeba je mieć” – powiedział Robert.

Co napędzało go do walki i powrotu na kolejne etapy?



„Moją motywacją były najprostsze rzeczy – choćby żebym sobie mógł wstać i umyć zęby czego przez wiele miesięcy nie mogłem robić. […] Po wypadku nie mogłem robić 90% rzeczy bo byłem praworęczny – prosta sprawa, zawiązać sobie butów. W wieku 26 lat stałem się dzieckiem, które musi nauczyć się wszystkiego od nowa. […] Nadal uważam się jednak za szczęściarza, że z tego szpitala wyszedłem. Widziałem młodych ludzi, którzy nie mieli tyle szczęścia. To otwiera oczy i doceniasz znacznie bardziej niektóre rzeczy” – dodał Kubica.

Sporo było nawiązań do czasów rajdowych, w tym jego wagi – 20 kg wyższej niż obecna.

„Po wypadku jedyną rzeczą, którą mogłem robić bez ograniczeń było jedzenie i tak odreagowywałem to wszystko, ale koniec końców cieszę się, że robiłem to właśnie w taki sposób” – mówił Robert.

Starty w rajdach, które wybrał ze względu na negatywne emocje związane z torami wyścigowymi, były dla Kubicy „największym wyzwaniem w karierze”.

„Nauczyłem się, że łatwiej jest coś zaczynać od zera niż walczyć z nawykami. […] Wygranie tytułu WRC2 okazało się problemem bo trzeba było iść wyżej. Zabrakło mi wtedy słuchania siebie bo wiedziałem, że nie jestem gotowy na to” – przyznaje Robert.



„Dostałem na stół kontrakt w zespole fabrycznym Citroen w WRC. Nie przyjąłem go, bo nie czułem się wtedy na siłach. Nie czułem się pewny i wystarczająco dobry, aby reprezentować zespół, który walczy o mistrzostwo świata. Dzisiaj, z perspektywy czasu wiem, że był to błąd. Podszedłbym jednak do tego zbyt egoistycznie” – powiedział.

Nie zabrakło również odniesień do początków kariery w Formule 1.

„Wkraczałem do F1 jako osoba bardzo nieznana. Testy F1 z Renault w Barcelonie traktowałem tylko jako przygodę. Leciałem tam i myślałem sobie, wiedząc jak to wszystko wygląda, że na miejscu będą ludzie, którym ktoś kazał wsadzić tego Polaka za kierownicę i będą tam za karę. Od razu dowiedziałem się, że będę miał tylko pół dnia a nie cały jak mówiłem. Dzień wcześniej chodziłem po torze i myślałem sobie: nie, ja tego nie zrobię… Niemożliwe. Przejechałem 25 okrążeń i po tych 25 kółkach zadzwoniły do mnie 4 różne zespoły. Nie pytały o moich sponsorów – pytały tylko, kiedy mogę przyjechać, bo trzeba pogadać…” – mówi enigmatycznie Robert.

Mówi on również, że najważniejsze na początkowym etapie przygody z motorsportem jest czerpanie radości z jazdy i podchodzenie do tego jak do zabawy.

„W Polsce było już kilkudziesięciu następców Roberta Kubicy, 13-latkowie ścigający się w kartingu na Instagramie mają „future F1 driver”. Zapominamy, że są emocje, są to dzieci i niepotrzebnie budujemy nadzieje. Trzeba mieć cel, trzeba dążyć do ich realizacji, ale realistycznie” – powiedział Kubica.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 27 maja
godz. 14:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – Drugi trening F1

Sobota, 28 maja
godz. 13:00 – Trzeci trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 29 maja
godz. 15:00 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi