KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Kubica: Było gorzej niż na lodzie w Monte Carlo



Wyścig 6h Spa zdecydowanie nie poszedł po myśli Premy Orlen Team. Kłopoty zaczęły się gdy tylko zaczął padać deszcz i zwracał na to uwagę Robert Kubica w rozmowie po swoim stincie.

Lorenzo Colombo zaliczył we wczorajszym wyścigu bardzo dobry pierwszy stint. Po starcie z 4. miejsca Włoch zyskał dwie pozycje w bezpośredniej walce na torze. Po pierwszej czerwonej fladze po wypadku zespołu ACR Bratislavia, ekipa awansowała na prowadzenie po zjeździe JOTY #38.

Wówczas auto przejął Kubica, ale jednocześnie zaczęło mocno padać i konieczna była zmiana opon na deszczowe. To wtedy zaczęły się duże kłopoty zespołu. Kubica tracił kolejne miejsca, a auto zupełnie nie miało przyczepności w zakrętach i na prostych, zwłaszcza na zużytych oponach.



Kubica mówił o tym w rozmowie po zakończeniu stintu, jeszcze w trakcie wyścigu co mogli usłyszeć kibice będący na torze. Wysiłek, jaki Polak musiał wkładać w prowadzenie bolidu określił on większym niż podczas startów rajdowych na oblodzonej nawierzchni.

„To nie był łatwy wyścig i myślę, że to najlepsze podsumowanie. Nie było wiele pozytywów. Było to zbyt trudne i skomplikowane by było prawdziwe więc musimy zbadać, co poszło nie tak i czy były jakieś problemy z autem. Były momenty w tym wyścigu, w których nie mieliśmy żadnej przyczepności – czy Louis czy ja i mieliśmy duże wibracje na kierownicy więc prawdopodobnie było coś nie tak. To był prawdopodobnie mój najcięższy dzień za kółkiem. Utrzymywanie samochodu prosto na torze było trudniejsze niż jazda po oblodzonych odcinkach Monte Carlos na slickach!” – podsumował Kubica.

Problemów tych doświadczył też Louis Deletraz, który też miał słabe tempo na przesychającym torze, a do tego wypadł z toru, uszkadzając auto przez co konieczny był dodatkowy pit-stop.

Ostatecznie Prema Orlen Team dojechał na 7. miejscu w kategorii LMP2.

fot. Prema Orlen Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi