Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

large-2022 Miami Grand Prix - Thursday

Ilott rezerwowym Alfy w Miami – „bez oficjalki”



Wszystkie tegoroczne rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata pokrywają się z weekendami wyścigowymi Formuły 1 co oznacza, że przynajmniej na 6 weekendów wyścigowych Alfa Romeo F1 Team musi sobie znaleźć innego kierowcę rezerwowego.

W ubiegłym roku w kalendarzu Roberta Kubicy również występowały konflikty pomiędzy rundami ELMS oraz F1. Wówczas drugim oficjalnym kierowcą rezerwowym zespołu z Hinwil był Callum Ilott. Brytyjczyk wziął też udział w dwóch sesjach treningowych – w Portugalii i Austrii.

Ilott był obecny na wielu weekendach wyścigowych, ale po sezonie nie mieliśmy żadnych informacji o jego współpracy z Alfą. Ilott przestał również być związany z akademią Ferrari.

Spodziewać można było się, że drugim kierowcą rezerwowym Alfy, który był konieczny, biorąc pod uwagę program wyścigowy Roberta Kubicy, zostanie Theo Pouchaire – junior Saubera i kierowca F2.



Alfa w Miami zdecydowała się jednak skorzystać z usług Calluma Ilotta, nie ogłaszając jednak oficjalnie powrotu do współpracy z Brytyjczykiem. Obecnie jest on kierowcą IndyCar w zespole Juncos Hollinger Racing.

„Callum jest częścią zespołu i był z nami w ubiegłym roku. Zna zespół doskonale, choć oczywiście nie samochód. Jesteśmy cały czas blisko z nim, wykonywał z nami dobrą robotę w przeszłości” – tłumaczy Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo F1 Team Orlen, w rozmowie z motorsport.com.

„Działamy z wyścigu na wyścig. Ma własne zobowiązania i nie chcę mu w nich przeszkadzać. Ale faktem pozostaje, że jest w USA i to miało sens również dla niego. Zobaczymy czy i jak będzie wyglądała nasza współpraca w przyszłości, ale jeżeli Robert będzie czasem niedostępny, to sensowne jest byśmy współpracowali z Callumem i nie potrzebujemy do tego kontraktu” – dodaje Vasseur.

Ilott przyznaje, że tak czy inaczej zamierzał przybyć na Grand Prix Miami.



„Dwa tygodnie temu zadzwoniono do mnie z Alfy więc złożyło się całkiem dobrze i jestem tu, mogąc pomóc. Ostatni raz jeździłem tym samochodem w symulatorze na początkowym etapie jego rozwoju, ale wiele systemów jest podobnych do ubiegłego roku. Oczywiście jednak fundamentalnie ten samochód prowadzi się zupełnie inaczej. Miło tu znów być i spotkać osoby, których nie widziałem przez wiele miesięcy. Byłem trochę czasu w tym środowisku i znam sporo osób. Cieszę się tym czasem z zespołem” – mówi Ilott.

Zapytany, czy nadal ma nadzieję na jazdę w F1, odpowiada: „Zacytuję tu Nycka de Vriesa, który powiedział: Nie szukam tego aktywnie. I u mnie wygląda to tak samo. Mam dobrą ścieżkę kariery w IndyCar i F1 jest na zasadzie „jeżeli nadarzy się okazja”. Można zmarnować mnóstwo energii szukając miejsca w F1 i ostatnie 2 sezony takich poszukiwań nie opłaciły mi się” – dodaje Brytyjczyk.

Robert Kubica dotychczas był obecny tylko na Grand Prix Australii. W pozostałych wyścigach Alfa albo nie miała kierowcy rezerwowego albo Robert Kubica był „na telefon”, jak na Imoli.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi