KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
blank

Czyje poprawki działają? Nowe wypowiedzi Kubicy i podsumowanie treningów



Pełne ręce roboty miały wieczorem zespoły, analizując dane z pierwszych treningów przed Grand Hiszpanii. Które poprawki działają, a których trzeba się pozbyć? Co z bardzo szybko zużywającymi się oponami? Zapraszam na podsumowanie treningów w Barcelonie.

Wyniki

 

1. trening:

Wyniki 1 treningu GP Hiszpanii f1 2022

Skrót:



Czasy sektorów:

sektory 1 trening Barcelona F1 2022

2. trening:

Wyniki 2 treningu GP Hiszpanii 2022

Skrót:

Czasy sektorów:

Sektory 2 trening Barcelona 2022

Tempo

Według danych zebranych przez Formułę 1, minimalną przewagę w kwalifikacjach ma Ferrari. Pokrywa się to z wynikami treningów. Zaskoczeniem jest wysokie miejsce w tej analizie Alfy Romeo. Zespół z Hinwil zaczyna 5-zespołowy środek stawki. W swojej lidze Williams.



Tempo kwalifikacyjne treningi GP Hiszpanii

Sytuacja zmienia się w tempie wyścigowym, gdzie przewagę ma mieć Red Bull. Tu znacznie od środka stawki odstaje Haas, a mocno wraca do niej McLaren.

Tempo wyścigowe GP Hiszpanii 2022 f1

Alfa podsumowuje

 

Valtteri Bottas pokonał dziś zaledwie 28 okrążeń po awarii w drugim treningu. Jego najlepszy czas to 1:21.828, uzyskany na oponie pośredniej.

„Trudne piątki zaczynają być standardem dla mnie w tym momencie. Nie miałem dużo jazdy, ale gdy poprzednio bywało podobnie, udawało mi się odbijać więc mam nadzieję, że tym razem będzie tak samo. Pozytywne po dzisiejszym dniu było to, że to jedno okrążenie, które miałem na oponie pośredniej było naprawdę mocne. Samochód wydawał się dobrze zbalansowany, a to dobry punkt wyjściowy. W porównaniu z lutym, kiedy mieliśmy problemy na tym torze, zrobiliśmy duży krok naprzód. Mamy bezpieczne podejście z naszymi poprawkami, a dziś szukaliśmy optymalnych ustawień. Z pewnością będziemy w stanie znaleźć więcej w samochodzie jutro” – podsumował Fin.



Zhou Guanyu pokonał 30 okrążeń, mimo że przejechał tylko jeden trening. Jego najlepszy czas to 1:21.866.

„Mieliśmy tu dziś znacznie więcej frajdy niż podczas testów w Barcelonie. Miałem tylko jedną sesję więc mam duży margines na poprawę jutro. Myślę, że nadal szukam limitów samochodu i swoich i dziś będziemy w stanie przeanalizować wszystkie zebrane dane i znaleźć lepsze ustawienia. Jestem pewien kwalifikacji, choć trzeba będzie zaliczyć bezbłędny weekend” – mówi Chińczyk.

Robert Kubica pokonał 30 okrążeń, a jego najlepszy czas to 1:21.975

„Koniec końców to była dobra sesja dla mnie. Byłem zadowolony, że szybko wszedłem na dobre tempo. Wrócił feeling, który miałem w aucie w sezonie 2020. Oczywiście nie była to łatwa sesja, biorąc pod uwagę to, co miałem na Imoli. Warunki były inne, a tor nienagumowany. Nadal jednak samochód, którym jechałem na Imoli był najłatwiejszym bolidem F1 w mojej karierze. Nie mogę doczekać się ponownej jazdy nim” – powiedział Polak.

Ode mnie

 

Dzisiejsze treningi mogły dać sporo odpowiedzi zespołom, ale nie sądzę by dały nam przejrzysty układ stawki. Ci, którzy dzięki poprawkom zrobili dobry postęp mogą jeszcze ukrywać swoje tempo. Inni, któzy przywieźli dużo nowości, mogą potrzebować czasu by sprawić, że będą one działały.

baner formula drive wpis

Według mnie na czele niewiele się zmieniło i Red Bull oraz Ferrari nadal będą walczyły na czele. Stawiam na minimalną przewagę Ferrari, zwłaszcza w kwalifikacjach. Ferrari ma więcej poprawek, a ten tor może im bardziej pasować. Fakt, że będą silni w czasówce stawia ich na bardzo dobrej pozycji przed wyścigiem. 74% wyścigów w Barcelonie wygrywa kierowca startujący z 1. miejsca i o tym trzeba pamiętać. Jeżeli Ferrari nie popełni błędów, będą wyżej. A o błędy będzie łatwo – nawet tak małe, a jednocześnie brzemienne w skutkach, jak wypuszczenie kierowcy na kwalifikacje w złym momencie.

Spodziewam się, że między Red Bullem i Ferrari a resztą stawki zawieszony będzie Mercedes. Trzeci rząd powinien być ich obowiązkiem, a w wyścigu mogą liczyć na błędy pierwszej czwórki. Widać, że w Brackey zrobili postęp, ale to jeszcze nie jest to, na co liczyli przed sezonem. Ciekaw jestem zatem czy zadowolą się statusem trzeciej ekipy czy jednak zmienią koncepcję samochodu w pogoni za zwycięzcami.

O kolejne pozycje – według mnie – będą walczyć Astony Martiny z Alpine, a znając temperamenty i skłonność do wdawania się w pojedynki kierowców tych ekip, może to być pasjonująca rywalizacja. Jeżeli jednak poprawki w Astonie dały efekt to mogą być nieosiągalni dla Alpine.

Słabiej tym razem wyglądała Alfa Romeo. Znów przed weekendem było mówienie o potrzebie czystego weekendu, a potem ponownie mieliśmy awarię i straconą całą sesję Bottasa. Do tego, prawdopodobnie poszedł silnik, a to oznacza limit dla Valtteriego Bottasa. Ich tempo – czy to kwalifikacyjne czy wyścigowe – nie było mocne i mogą mieć duże problemy w ten weekend z punktami, zwłaszcza Guanyu ZHou.

Ponownie słabo McLaren, który podobnie jak Alfa przywiózł 8 nowych elementów do Barcelony. W ubiegłym roku nie byli mocni na wolnych torach i teraz zanosi się na powtórkę z rozrywki. U Norrisa dużo szkód wyrządziło uszkodzenie podłogi, ale nawet gdyby pojechał, nie wyglądałoby to optymistycznie. To jednak McLaren, a raczej „to jednak Norris” i nie zdziwię się widząc go jutro w Q3.



Na niezłym poziomie pojechało w piątek AlphaTauri i choć nie mają wielu poprawek, mogą namieszać w walce o najniższe punkty.

Haas do Barcelony nie przywiózł poprawek i według mnie to będzie się odbijało na ich formie i najlepsze czasy w tym sezonie mają już za sobą. Nadal pewnie będą w stanie bić się o pierwszą dziesiątkę, ale o jeździe na miejscach 5-7 raczej póki co muszą zapomnieć.

Tego problemu nie ma Williams, zaliczający kolejny słaby weekend.

Tym co mnie dziś zaskoczyło to bardzo słaby występ Juriego Vipsa oraz mała przewaga Nycka de Vriesa nad Nicholasem Latifim.

Vlog

 

Piątkowe treningi podsumowałem we vlogu, zapraszam do obejrzenia:

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi