KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Red Bull uporał się z problemami, Ferrari anuluje poprawki



Przed weekendem wyścigowym na Imoli jedni zwiększają liczbę poprawek, a drudzy ją ograniczają. Wszystko zależy od tego, w jakiej sytuacji jest dany zespół.

Co z poprawkami?

 

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy Wam, że Ferrari na pierwszy europejski wyścig nie przywiezie dużego pakietu poprawek, przede wszystkim na format weekendu wyścigowego.

„Myślę, że będzie to trudny weekend, jeśli chodzi o wprowadzanie aktualizacji i próby ich oceny w piątkowym treningu, ponieważ oczywiście trzeba się skupić na popołudniowych kwalifikacjach. Jeżeli chodzi o nas, na torze Imola nie będzie wiele poprawek, bo znowu uważamy, że to nie będzie właściwe miejsce” – mówił Mattia Binotto.



Ferrari chciało jednak przywieźć nową podłogę po problemach z odbijaniem auta, które wystąpiły podczas Grand Prix Australii.

„Postaramy się jednak rozwiązać problemy, z którymi borykamy się do tej pory. Myślę tu o odbijaniu, które miało wpływ na nasze wyniki w Melbourne. Ponownie spróbujemy popracować nad tym konkretnym punktem. Ale jeśli chodzi o ulepszenia i te bardziej, powiedzmy, znaczące, to będzie to miało miejsce w dalszej części sezonu” – dodawał Binotto.

Teraz wieść niesie, że z powodu deszczowych prognoz pogody, przewidujących nawet 95% ryzyko mokrego toru podczas jedynego piątkowego treningu, Ferrari zrezygnowało z przywożenia nowej podłogi i przeniesie jej debiut na GP Miami, na które ma też zostać przywieziony inny zestaw poprawek.

Problem solved?

 

Max Verstappen ukończył 1 z 3 wyścigów sezonu 2022, a Sergio Perez musiał z rywalizacji wycofać się raz. Wszystkie awarie były spowodowane przez problemy z układem paliwowym. Red Bull deklarował, że pozbycie się ich to teraz priorytet ekipy.

baner formula drive wpis

Jak przekazał teraz Helmut Marko, inżynierowie Hondy, pracujący przy Red Bull Powertrains, mieli zidentyfikować problem i go naprawić. Problemy z układem paliwowym miały być spowodowane tzw. podskakiwaniem bolidów, które trapi ekipy od początku sezonu i wielokrotnie układ paliwowy tego nie wytrzymywał.

Red Bull przywiezie poprawki na Imolę, które mają wyeliminować ten problem. Co więcej, silnik Maxa Verstappena z pierwszych trzech rund nadal będzie mógł być w użyciu, choć Red Bull zapowiada, że potem zostanie on zastąpiony przez nową jednostkę.

Odchudzanie

 

Większość z nas przez święta zapewne nieco przybrała na wadze, a Red Bull się odchudzał. Na najbliższy wyścig ekipa ma przywieźć lżejszą konstrukcję. Red Bull podobno dysponuje drugim najcięższym bolidem w stawce, ważącym 810 kg, a zatem 13 kg ponad wagę minimalną.



„Poszliśmy na dietę i jest duża nadzieja, że dzięki zmianom, które pojawią się na Imoli, oszczędzimy trochę wagi. Zrzucanie kilogramów w F1 wygląda podobnie jak u ludzi – nie stanie się to w ciągu nocy, to długi proces. Jesteśmy bardziej przeważeni niż Ferrari i jeżeli zbliżymy się do nich z wagą, to będziemy usatysfakcjonowani” – mówi Marko.

Nie będą to jedyne zmiany, jakie Red Bull przywiezie na Imolę, choć w ekipie zdają sobie sprawę, że nie jest to najlepszy weekend na wprowadzanie poprawek.

„Ferrari jest skomplikowaną konstrukcją, ale jest bardzo łatwe w ustawieniu. Dla nas wszystko musi zgrać się idealnie byśmy mogli z nimi konkurować. Dlatego podejmujemy ryzyko przywiezienia nowych części przy tylko jednym treningu dostępnym. Chcemy atakować w pełni i szukać swojej szansy, a nie tylko czekać. Ferrari i Charles Leclerc są zbyt silni na przeczekanie” – dodaje doradca Red Bulla.

Źródło: planetf1.com, rtl.de



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi