KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2022 Australian Grand Prix, Sunday - Steve Etherington

Hakkinen o Hamiltonie: Zacznie myśleć o zmianie zespołu



Za nami trzy rundy „nowej” Formuły 1, która została mocno wstrząśnięta przetasowaniem układu sił w czołówce. O ile w dwóch czołowych zespołach sytuacja kadrowa dotycząca kierowców nie wzbudza aktualnie większych emocji, tak w Mercedesie każdy kolejny wyścig dostarcza dodatkowe elementy, które w niedalekiej przyszłości mogą stać się numerem jeden jeśli chodzi o padokowe dyskusje.

Dwukrotny mistrz świata Mika Hakkinen zasugerował, że sytuacja Lewisa Hamiltona może się obecnie nieco komplikować, a na pewno jest daleka od komfortu do jakiego przywykł przez ostatnie lata. Hamilton po wyczerpującym sezonie 2016 gdzie Nico Rosberg doprowadzał go do szewskiej pasji na i poza torem żył jak przysłowiowy pączek w maśle. Rok rocznie miał do dyspozycji dominującą maszynę i nawet jeśli Mercedes zaczynał sezony z pewnym poślizgiem, tak zazwyczaj pierwsze pakiety poprawek układały kampanię pod dyktando niemieckiej ekipy.

Garaż dzielił z solidnym, ale tylko solidnym Bottasem, który nie był nigdy rozpatrywany jako jakiekolwiek zagrożenie dla Anglika. Cały ten komfort pracy uleciał niczym kamfora wraz z początkiem sezonu 2022 gdzie Mercedes zaliczył poważny falstart na początku rywalizacji a sam Lewis musi się odnaleźć w sytuacji, w której nie znajdował się od lat. Nie tylko forma zespołu jest problemem, George Russell, który pojawił się w garażu obok najwyraźniej nie ma zamiaru, przynajmniej na tym etapie, traktować siedmiokrotnego mistrza świata jako nietykalny wzór.



„To trudne położenie dla Lewisa, to oczywiste. Ostatni wyścig w Australii był naprawdę trudny dla niego. Jako zespół osiągnęli dobry rezultat, może nie taki na jaki liczyli ale wciąż to dobre punkty. Jestem przekonany, że Lewis jest poirytowany sytuacją. To trudne być pokonanym przez Georga. Obawiam się, że to będzie trudny sezon dla Lewisa, już jest niełatwy dla Mercedesa ale trudny będzie głównie dla niego. George przyszedł z niewielkiego zespołu praktycznie bez sukcesów, miał dobre wyniki w kwalifikacjach ale nie podczas wyścigów” – mówi Hakkinen.

„Wszystkie te osiągnięcia w Mercedesie są nowe dla niego, wszystko smakuje wyjątkowo dobrze. Dla Lewisa to katastrofa, a z Georgem z przodu robi się jeszcze gorzej. Zastanawiam się nad zachowaniem Lewisa na spotkaniach, założę się, że jest nadąsany, wyobrażam sobie to nadąsanie, jest dużo narzekania i marudzenia. Teraz zaczyna się naturalny proces myślowy dla kierowcy – „czy powinienem pójść gdzie indziej?”. To fakt, był w Mercedesie przez lata, zdobył wiele tytułów, teraz rzeczy nie układają się dobrze. On zacznie myśleć o zmianie zespołu” – dodaje Fin.

Co zrobi Lewis Hamilton? Na to pytanie nikt poza nim, a może nawet on sam obecnie nie zna odpowiedzi. Jeśli obraz sezonu nie ulegnie diametralnej zmianie w przypadku Mercedesa myślę, że pierwszą myślą jaka zagości w umyśle Anglika będzie wątpliwość czy koniec ubiegłorocznych zmagań mimo, że kontrowersyjnie przegrany mógł być właściwym momentem do zakończenia kariery w Formule 1.



Zakończenie kariery, walcząc o tytuł do ostatnich metrów ostatniego GP, wygląda dużo lepiej od końca będąc pokonanym przez kolegę z zespołu w walce o pozycje poza pierwszą trójką sezonu. I oczywiście, nie dzielę skóry na niedźwiedziu a pojedynek Russell – Hamilton jest sprawą zupełnie otwartą tak jak forma Mercedesa, niemniej jednak nie ma ludzi odpornych w stu procentach na wątpliwości gdy nie wszystko dobrze się układa, a stres takie wątpliwości wyłącznie podsyca. Lewis jest symbolem Mercedesa, ogromnie utytułowanym kierowcą, ale patrząc wstecz często mistrz w pewnym momencie zostaje zepchnięty na boczny tor nawet w zespole, z którym święcił wielkie tryumfy. Tak było z Vettelem w Red Bullu oraz Ferrari czy Schumacherem w Mercedesie.

Czy taki los czeka Hamiltona? To zależy wyłącznie od niego i tego jak pokieruje swoją karierą, której ostatni akt rozpoczął się wraz z startem obecnego sezonu. Ile on potrwa zależy w dużej mierze od formy Mercedesa oraz Russella bo jakkolwiek to brzmi – zespołom z obecnej czołówki taki kierowca jak Hamilton jest niepotrzebny. Bukowski pisał „Zawsze byłem gotów na koniec, tylko nie wtedy, gdy następował”. Przekonamy się w najbliższych latach czy Lewis Hamilton z łatwością określi kiedy nastąpi ten koniec dla niego.

Autor: P.S.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi