KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2022 Australian Grand Prix - Sunday (1)

Bottas cieszy się ze swojego autorytetu: Powiem o czymś i jest to zrobione



Ma posłuch, którego zazdrościł Hamiltonowi przez lata, jest liderem mocnej ekipy i motywuje ją do dalszego zaskakiwania Formuły 1. Valtteri Bottas odżył w Alfie Romeo.

Fin w dotychczasowych 3 wyścigach zdobył 12 punktów, a Alfa już wyrównała cały swój dorobek z sezonu 2021. Gdyyby nie awarie, punktów byłoby znacznie więcej. Co jednak ważne dla byłego kierowcy Mercedesa, czuje się teraz doceniany.

„Czuję się ważną częścią zespołu. I to bardzo miło mieć pewien autorytet i wpływ na rzeczy w zespole. Jeżeli proszę o coś, to się dzieje i wszyscy mnie słuchają. I byłem w stanie zmotywować niektórych. Samego mnie również to motywuje i wprawia w dobre samopoczucie w zespole. Wszyscy moco się starają, podobnie jak ja. Takie rezultaty, jak pierwszy wyścig i punkty są bardzo motywujące – widać to było po ludziach” – mówi Bottas magazynowi The Race.

„Jestem bardzo zadowolony z przebiegu pracy w zespole i tego, jaka jest moja rola w ekipie. Czuję, że nie tylko jeżdżę samochodem, czuję, że jestem kimś więcej – nie tylko kierowcą, ale ważnym członkiem zespołu” – dodaje Fin.



Jest to coś innego niż to, czego doświadczał w Mercedesie, gdzie nie był kierowcą numer 1.

„To było trudne w przeszłości, gdzie Lewis jest w pewnym sensie dość dominującą osobą w zespole. To było oczywiste, że nie mogę mieć tej samej roli, którą mam tutaj” – mówi Valtteri.

„Mogę mieć realny wpływ na każdą pojedynczą rzecz i to robi różnicę. Z pewnością to przychodzi naturalnie bowiem moim partnerem z zespołu jest debiutant i ekipa opiera się na moich danych i szuka mojego feedbacku. Chcę, żebyśmy byli naprawdę mocnymi partnerami. Dlatego chcę pomóc bo chcę żebyśmy obaj zdobywali punkty” – zaznacza Fin.

O pozycji w Alfie Bottasa mówi też szef zespołu, Frederic Vasseur.



„Dla Valtteriego to jest nowa definicja pracy kierowcy – nowa pozycja, nowa rola. Dlatego dążył do tego ruchu. To była pozytywna strona naszych dyskusji. Gdy patrzyłem na kogoś takiego jak on – widać było, że chce takiej pozycji, wszystko się złożyło” – mówi Francuz.

„Gdy jesteś kolegą z zespołu Lewisa czy Maxa, to naturalne że zespół stawia w pierwszej kolejności na nich. I to nie jest tak, że nie biorą pod uwagę drugiego kierowcy, ale koniec końców jesteś drugim kierowcą. Nie oznacza to, że my mamy kierowcę numer 1 i numer 2, ale dobrze, że mamy kogoś, kto wytycza kierunek” – dodaje Vasseur.

Szef Alfy mówi, że w ekipie z Hinwil nie ma problemu z dzieleniem się danymi i wymienianiem uwag między kierowcami.

„Valtteri w pełni rozumie, że musi wspierać Zhou, dać mu najlepszy możliwy start sezonu. To bardzo pozytywne podejście, które jest kluczowe. Mieliśmy w zimę długie dyskusje z Valtterim o tym, ale do niczego nie musiałem go przekonywać. Każdy szef zespołu w F1 chce mieć kierowców, którzy przywożą punkty” – mówi Fred Vasseur.



„Valtteri za każdym razem gdy jest w symulatorze to wspólnie z Zhou idą przez fabrykę, starają się rozmawiać ze wszystkimi. Musimy przekonać 500 osób, że to każda z nich decyduje o naszych osiągach. Każdy pracownik musi być pewny, że ma wpływ na wyniki zespołu” – dodaje Vasseur.

Z pewnością w lepszej aklimatyzacji Bottasowi i Zhou pomaga świetne tempo, jakie ma Alfa na początku sezonu 2022.

„Zdecydowanie liczyłem na to, że zrobimy krok w porównaniu z poprzednimi latami, ale okazało się, że zrobiliśmy wręcz skok. To, że możemy walczyć np. z Mercedesem znacznie przekracza nasze oczekiwania. Teraz liczymy na to, że uporamy się z problemami z niezawodnością. Jeżeli to zrobimy to nie widzę powodu, dla którego nie moglibyśmy walczyć o wysokie punkty w każdym wyścigu” – mówi Valtteri.

Jednocześnie szczerze przyznaje on, że nie spodziewał się łatwego zadania, gdy zobaczył co dzieje się w ekipie.



„Gdy dołączyłem do zespołu i zobaczyłem inny świat Formuły 1, inną filozofię, powiedziałem sobie, że nie będzie łatwo. Poszło jednak dobrze i czuję się komfortowo ze wszystkim. Jednocześnie wiem, że nie wyciskamy jeszcze maksimum z ustawień, ale nie jesteśmy dalecy od tego. Cieszę się jednak, że mogłem ustawić samochód zgodnie ze swoimi upodobaniami i zachowuje się ono tak jak lubię dzięki czemu daje mi sporo radości” – przyznaje Bottas, móiąc, że najlepszym momentem sezonu dotychczas były kwalifikacje w Bahrajnie, gdzie przekonał się, że auto ma potencjał, a inni spojrzeli z podziwem na jego czas.

Szef Alfy mówi, że Bottas jest niedocenianym kierowcą.

„Wkłada w pracę w zespole bardzo dużo pracy. Wiele się nauczył w ostatnich 5-6 latach w Mercedesie, gdzie był trochę w cieniu Lewisa. Myślę, że ucierpiał nieco na tym” – dodaje Vasseur.

Źródło: the-race.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi