KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Zespoły zgodziły się na wzrost wagi. Mercedes przywiezie nowe auto?



Minimalna waga bolidów F1 wzrośnie i to jeszcze w tym sezonie. Nie będzie to jednak tak duży wzrost, o jaki wnioskowali niektórzy. Wiele konstrukcji już w Bahrajnie przejdzie spore zmiany, a najwięcej z nich podobno Mercedes.

Mercedes z nowym autem?

 

Tempo Mistrzów świata w testach w Barcelonie nie zachwycało, jednak wszyscy spodziewają się, że Mercedes przywiezie największy spośród wszystkich „pakiet poprawek” do swojego auta. Według niektórych będzie to praktycznie nowa konstrukcja.

„Ciasno upakowany” Mercedes ma przyspieszyć nawet o sekundę na okrążeniu dzięki nowym elementom, również w zakresie aerodynamiki. Tak przynajmniej twierdzą najwięksi rywale ekipy z Brackley – Red Bull.



W Mercedesie sprawy nie komentują, choć mówią, że „zazwyczaj największych poprawek nie widać gołym okiem”. Sugeruje to, że zmiany mogą dotyczyć również silnika.

Mercedes nie jest jednak odosobniony w szykowaniu wielu nowych rozwiązań na Bahrajn. Duże zmiany nastąpią w wielu innych ekipach, co z pewnością przełoży się na tempo. Dodatkowo dopiero w Bahrajnie zobaczymy naprawdę szybkie przejazdy, które mogą sporo zmienić jeżeli chodzi o postrzeganie faworytów w sezonie 2022.

Wzrost wagi

 

Po testach w Barcelonie okazało się, że 795 kilogramów nie będzie wystarczające dla większości ekip, które na pierwsze jazdy przywiozły konstrukcje cięższe o nawet kilkanaście kilogramów. Ferrari ważyło 801 kg, a były i takie, które zbliżały się do 710 kg.



Niektóre ekipy zaczęły domagać się zwiększenia minimalnej wagi, obawiając się, że nie dadzą rady odchudzić swoich konstrukcji, a jeżeli już to stanie się to kosztem awaryjności lub bezpieczeństwa.

Podobno Red Bull domagał się zwiększenia limitu wagi o aż 15 kg. Były ekipy, które chciały zwiększenia limitu o 10 kg. Problemem było przekonanie tych, które z wagą się wyrabiały. W najlepszej sytuacji była Alfa Romeo, a niewiele kilogramów „brakowało” McLarenowi.

Ostatecznie – jak podaje włoski motorsport – stanęło na zaledwie 3 kilogramach. Dwa z nich dotyczą kół – opon oraz pokryw obręczy. Dodatkowy kilogram to potrzebne wzmocnienia podłogi. Te ostatnie są konieczne m.in. w związku z problemami z odbijaniem się aut w związku z działaniem efektu przyziemnego.

Limit na sezon 2022 ma zatem wynosić 798 kg. Odpowiednia zmiana przepisów powinna zostać niebawem opublikowana.

Źródło: Auto Motor und Sport, motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi