KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Red Bull odchudzi auto, Horner wzywa do zaprzestania gierek z DRS-em



Po pierwszych dwóch rundach sezonu 2022 zespoły zapowiadają kolejne poprawki w swoich samochodach. Jedną z nich jest walka z „nadwagą”. Do zmian na torach wzywa Christian Horner.

Będzie lżejszy

 

Red Bull to zespół, który ma największy problem z wagą bolidu. Wynoszącą obecnie 798 kg wagę minimalną bolidy Maxa Verstappena i Sergio Pereza przekraczają o kilkanaście kilogramów.

Wraz z zupełnie nowymi przepisami technicznymi w tym sezonie, zwiększono minimalną wagę bolidów o 43 kilogramy.

Jednak żaden z zespołów, poza Alfą Romeo, nie był w stanie się do niej zbliżyć, a niektórzy mieli mieć dwucyfrową nadwagę, również Red Bull zalicza się do tej kategorii.



“Ferrari to samochód, który jest zawsze szybki, w każdych warunkach [niezależnie od] temperatury czy opon. Nasz samochód jest zdecydowanie trudniejszy w ustawieniach, ale w Imoli trochę schudniemy. To powinno dać nam znaczną przewagę czasową, innymi słowy, zyskamy na czasie” – mówi Servus.tv Helmut Marko, doradca Red Bulla.

“Myślę, że jesteśmy na dobrej pozycji, ale mamy prawie równego przeciwnika jakim jest Ferrari. Leclerc jedzie w tym sezonie absolutnie bezbłędnie, więc będzie to ekscytujący rok” – dodaje Marko.

Liderem klasyfikacji kierowców jest Charles Leclerc, który prowadzi z 45 punktami na koncie. Verstappen jest trzeci z 25-cioma, między nimi znajduje się Carlos Sainz z dorobkiem 33 punktów.

Marko uważa, że ​​duża część obecnej przewagi Ferrari jest związana z silnikiem.

“Ferrari jest przed nami. Honda, a właściwie Red Bull Powertrains jest na drugim miejscu. A Mercedes, co niezwykłe, dopiero na trzecim miejscu. Ale istnieje możliwość pracy nad tym do 1 września, więc w tej fazie musimy zdobyć możliwie jak najwięcej punktów” – mówi Marko.



Jeśli chodzi o to, gdzie Ferrari zyskuje dodatkowe tempo, Marko wskazał na “obszar energii elektrycznej. Mamy nadzieję, że Honda pójdzie w ich ślady”.

Marko spodziewa się kolejnej bliskiej walki z Ferrari w następnym wyścigu, Grand Prix Australii.

“Myślę, że Melbourne będzie mniej więcej takie samo jak Jeddah” – powiedział 78-latek.

Skończyć gierki

 

Formuła 1 powinna zmienić strefy DRS tam, gdzie to konieczne, aby zapobiec nadmiernemu spowolnieniu kierowców, gdy zbliżają się do punktów detekcji, powiedział szef zespołu Red Bull, Christian Horner.

Podczas ostatniego GP Arabii Saudyjskiej, Charles Leclerc i Max Verstappen wielokrotnie zwalniali przed punktem detekcji DRS przed ostatnim zakrętem, każdy z nich chciał być za rywalem, aby skorzystać z otwartego skrzydła na prostej startowej.



Po kilku próbach Verstappen w końcu mógł wykorzystać DRS i wyprzedził Leclerca, aby wygrać wyścig.

“W zasadzie wiedziałem, że jeśli zostawię Maxa z DRS-em na głównej prostej, bardzo łatwo zostanę wyprzedzony. Więc chciałem mieć ten DRS. Na pierwszym okrążeniu zahamowałem bardzo wcześnie, dostałem DRS i udało mi się go wyprzedzić, wracając na pierwsze miejsce. A za drugim razem oczywiście Max wiedział, że to zrobię, więc oboje zahamowaliśmy dość wcześnie, ale pod koniec udało mi się utrzymać prowadzenie. Za trzecim razem mi się to nie udało” – powiedział Leclerc.

Pomimo tego, że jego kierowca wygrał wyścig, Horner mówi, że fakt, iż kierowcy byli gotowi stracić czas, aby być ostatnim na linii DRS-u, pokazuje, że potrzebne są zmiany.

“DRS jest tak potężny, że widać, że między kierowcami toczyła się gra w kotka i myszkę, w której hamowali do punktu, a następnie przyśpieszali do zakrętu. Myślę więc, że może powinniśmy przyjrzeć się, gdzie znajduje się strefa detekcji DRS-u w przyszłych latach. Zdecydowanie chcesz uniknąć takiej sytuacji” – mówi szef Red Bulla.

Podobny problem wystąpił podczas zeszłorocznego wyścigu. W pewnym momencie Lewis Hamilton wpadł na tył Verstappena, gdy kierowca Red Bulla próbował sprowokować rywala do wyprzedzenia go przed punktem detekcji DRS w tym samym punkcie toru.



Jednak Toto Wolff uważa, że ​​próby uniknięcia dotarcia do linii DRS przez kierowców dodają rozrywki wyścigom F1.

“Osobiście to lubię. Myślę, że samochody spełniły oczekiwania Formuły 1. Świetne wyprzedzanie, a DRS jest potężny, ale zapewnia teraz wspaniały pokaz. Myślę, że oglądanie tego było zabawne” – powiedział w odpowiedzi na pytanie RaceFans.

Jednak szef zespołu Aston Martin, Otmar Szafnauer, również uważa, że ​​F1 powinna rozważyć zmiany w DRS-esie po dwóch pierwszych wyścigach z nowymi regulacjami.

“Jedyne, co musimy teraz zrobić, to ocenić, co DRS robi z tymi samochodami, ponieważ możesz podążać za nimi znacznie bliżej”, powiedział. “Wcześniej naprawdę łatwo było złamać pociąg DRS, a potem odjechać. Więc po prostu musimy to ocenić” – powiedział Szafnauer.

Źródło: planetf1.com, racefans.net

Autor: Patryk Kucharski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi