KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
GP ARABIA SAUDITA F1/2022 - SABATO 26/03/2022

Powiedzieli po kwalifikacjach: obawy o kondycję i wszechobecny niedosyt



Kwalifikacje do Grand Prix Arabii Saudyjskiej przyniosły wiele emocji oraz dały wiele niespodziewanych wyników. Co mówili ich bohaterowie?

Sergio Perez, P1: „Podczas przygotowań skupialiśmy się głównie na wyścigu, nie chcieliśmy zrównać tempa Ferrari w kwalifikacjach. Mógłbym przejechać 200 okrążeń, ale nie powtórzyłbym tego, jestem bardzo szczęśliwy.”

Charles Leclerc, P2: „Nie spodziewałem się, że to Checo sięgnie po pole position. Brawa dla niego. Jutro jest inny dzień. Ja skupiałem się na sobie, nie chciałem popełnić żadnego błędu.”

Max Verstappen, P4: „To nie było idealne Q3. Myślę, że Q1 i Q2 wyglądały lepiej. Moje pierwsze okrążenie w Q3 było straszne, to było zupełnie inne zachowanie opon niż wcześniej – ślizgały się znacznie bardziej i trudno było jechać. Kiedy ma się słaby pierwszy wyjazd, zmieniasz opony, ale nadal nie czujesz się komfortowo. Nie jechało mi się tak dobrze, jak w Q1 czy Q2 gdy spadały opony. Musimy się temu przyjrzeć – rozpędowi i oponie opon. Zdobiliśmy coś innego i to działało w Q1 i Q2, ale w Q3 przestało. Narzekam, że nie miałem dobrego czucia w aucie, ale widzę po Checo, że jest potencjał w samochodzie. Wykonał dziś świetną pracę i bardzo się cieszę z jego powodu. Mam nadzieję, że będziemy w stanie utrudnić Ferrari ten wyścig.”



Esteban Ocon, P5: „Było świetnie. Myślę, że 5. miejsce w kwalifikacjach otwiera nowe możliwości na wyścig. Miejsce Fernando w pierwszej 10-tce oznacza, że rozwijamy się w dobrym kierunku i wykonujemy świetną pracę. Miałem moment w tym samym miejscu, co Mick. Dobrze słyszeć, że wszystko z nim w porządku. Na pewno zadzwonię do niego jak najszybciej.”

George Russell, P6: „Nie jestem do końca zadowolony, bo mogłem pokusić się o P5. To nie jest jeszcze ten moment, że walczymy o nasze cele. Być może w wyścigu będzie dla nas trochę lepiej, ale będzie ciężko. Chodzi o pewność siebie. Byłem w momentach, w których nie miałem zaufania do auta i jechałem na ostrzu noża, a wtedy nie można cisnąć na limicie. Lewis był na ostrzu noża przez cały weekend, dokonał zmian w ustawienia i nie miał pewności siebie w Q1. Szkoda, ale wiemy, jaka jest tego przyczyna i pracujemy nad jej rozwiązaniem. Nie pozwala nam ona często pracować nad samochodem tak, jakbyśmy chcieli. Wiemy, że możemy uzyskiwać dobre czasy okrążeń, ale jednocześnie tego oczywistego problemu nie jesteśmy w stanie szybko rozwiązać. Musimy się jednak cieszyć, że mając takie problemy, nadal jesteśmy trzecim najszybszym zespołem. Jeżeli się z nimi uporamy, będziemy w dobrym miejscu.”

Fernando Alonso, P7: „Myślę, że 7. miejsce odzwierciedla to, w jakim miejscu jesteśmy jeżeli chdzi o formę. Jesteśmy tu bardziej konkurencyjni niż w Bahrajnie. Ostatnie dwa tygodnie były pozytywne i mamy przeświadczenie, że samochód jest dobry. Są tylko 3 zespoły – Ferrari, Red Bull i Alpine, które mają samochody w Q3. Jesteśmy zadowoleni z formy, ale jutro będzie długi wyścig – będą samochody bezpieczeństwa i musimy być na to gotowi.”



Valtteri Bottas, P8: „Jestem zadowolony z bycia w Q3, a jeszcze bardziej z naszej formy. Jesteśmy bardzo równi i dokonujemy postępów w każdej sesji. Teraz jesteśmy w dobrej pozycji przed wyścigiem. Najważniejszą informacją dziś jest, że Mick jest cały po tym mocnym uderzeniu. Mam nadzieję, że zobaczymy go na torze najszybciej, jak to możliwe. Przystępując do tego weekendu, nie byliśmy pewni, czy układ toru będzie nam pasował więc solidne kwalifikacje są pozytywne. Być może liczyłem na ukończenie czasówki kilka miejsc wyżej, ale wszyscy są blisko siebie. Trzymaliśmy się naszego planu, którym było użycie tylko jednego zestawu opon w Q3. Mimo wszystko wykonaliśmy dobre okrążenia i czuję się komfortowo wiedząc, że mogę walczyć w pierwszej 10-tce. Potrzebujemy dobrego startu – pracowaliśmy nad nimi wiele i czujemy się w nich mocniejsi. Musimy utrzymać nasze miejsce na pierwszym okrążeniu, a potem wykorzystywać nadarzające się okazje.”

Pierre Gasly, P9: „Bardzo cieszę się, że dotarliśmy ponownie do Q3. Miałem pewne uszkodzenia podłogi po Q1, ale zdołaliśmy je zakleić w trakcie sesji i wejść do 10-tki. Musimy wszystko przeanalizować. Kwalifikacje były bardzo ciasne, jutro będziemy walczyć z całych sił, ale to będzie długi wyścig, biorąc pod uwagę degradację opon, którą widzieliśmy w treningach. Spodziewam się wielu różnych strategii i trzeba będzie wybrać najlepszą.”

Kevin Magnussen, P10: „Słyszałem, że Mickowi nic nie jest, co jest bardzo dobrą wiadomością biorąc pod uwagę jego wypadek. Bezpieczeństwo tych samochodów jest bardzo wysokie. To imponujące, że możesz wyjść bez szwanku z takiego wypadku. Myślę, że do tego momentu Mick jechał świetne kwalifikacje i zmierzał po dobry rezultat. Musimy być zadowoleni z wejścia do Q3, ale samochód był lepszy niż na 10 miejsce i nie wycisnąłem z niego maksimum. Moja szyja nie dawał już rady w Q3. Nagle się przekręciła i nie mogłem już jechać tak jak bym chciał. Myślę, że samochód miał potencjał na 5. miejsce, a moje najlszybsze okrążenie nie było wybitne.”

Lando Norris, P11: „Dziś było znacznie lepiej. Jest wiele pozytywów, które możemy wynieść z dzisiejszej sesji. Realistycznie patrząc, mogliśmy być w Q3. Jest kilka obszarów, w których mogliśmy być szybsi i to kosztowało nas dostanie się do Q3.”



Lance Stroll, P15: „Nie jest łatwo siedzieć i czekać na wznowienie po takim wypadku więc dobrze, że dostaliśmy przed restartem informację, że z Mickiem wszystko w porządku. To był duży wypadek. 15. miejsce było maksimum, które mogliśmy dziś uzyskać. Balans samochodu był niezły, ale brakowało nam trochę przyczepności by być wyżej. W ubiegłym roku w wyścigu wiele się działo i jutro spodziewamy się podobnych emocji. Będziemy gotowi by szybko zareagować i mamy nadzieję, że zrobimy postęp.”

Lewis Hamilton, P16: „Z pewnością coś było nie tak. Nie wiem, jakie ustawienia miał George, ale w trzecim treningu samochód sprawował się dobrze. Dokonaliśmy kilku poprawek, ale w kwalifikacjach nie miałem przyczepności tylnych opon, tył bardzo się ślizgał. To będzie taki sobie wyścig, raczej nie będzie świetnie. Może nawet wystartuję z alei serwisowej i zmienimy znów ustawienia by upewnić się, że będzie się trzymał tak jak powinien. Mogę jedynie przeprosić zespół – wszyscy pracowali bardzo ciężko, a kiedy nie dostarczasz im rezultatu, to dołujące.”

Nico Hulkenberg, P18: „Myślę, że kwalifikacje mogły nam pójść nieco lepiej – zrobiłem błędy w zakrętach 1. i 13, które kosztowały mnie 0,3 sekundy i nie pomogło to w wejściu do Q2. Tor jest bardzo intensywny i szybki, wiele się dzieje w każdym zakręcie i to może być najtrudniejsza rzecz dla mnie by w poradzić sobie na nim w tempie wyścigowym. Z czysto fizycznego punktu widzenia, to może być najtrudniejszy wyścig mojej kariery, ale moim celem jest przejechanie czystego wyścigu i dostarczenie zespołowi jak największej ilości danych.”

Mattia Binotto: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z 2. i 3. miejsca i tego, że znów jesteśmy konkurencyjni. Jak mówiliśmy wcześniej, Carlos nie czuł się komfortowo w samochodzie w Bahrajnie i wiedzieliśmy, że nie wydobył pełnego potencjału z samochodu. Włożył wiele wysiłku w zrozumienie tego co się dzieje zanim tu przyjechał. Próbował czuć się bardziej konfortowo i udało się. Jutro wszystko może się zdarzyć, dlatego postaramy się wykorzystać okazje i nasze przewagi, ale Sergio jest bardzo szybkim kierowcą i ma dobre tempo wyścigowe. Może tu wygrać. Wyścig na pewno będzie bardzo ciekawy.”

Źródło: f1.com, autosport.com, racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi