KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Każdy chciał jechać kwalifikacje, ale jak padał deszcz to zawsze było: Robert”



Co różni WEC od ELMS? Jaką wiedzę wyniósł Robert Kubica z pierwszego roku jazdy w wyścigach długodystansowych i czym jego podejście różni się od podejścia wielu młodych zawodników? W bardzo długiej rozmowie z Cezarym Gutowskim polski kierowca Prema Orlen Team odpowiada na te pytania.

Kubica jest po dwóch dniach jazd na Sebring i ma już pierwszy ogląd na temat tego, na co może być stać jego ekipę w sezonie 2022 WEC.

„Mamy składniki, by wykonać dobrą robotę. Musimy skupić się na tym co najważniejsze w wyścigach długodystansowych. Mimo że jestem w nich krótko to w ubiegłym roku sporo się nauczyłem i wiem jakie są różnice w podejściu między wyścigami sprinterskimi. W wyścigach sprinterskich inne rzeczy mają dużo większe znaczenie. Poznanie kategorii, w której się ścigamy jest bardzo ważne. […] Czasu nie można kupić, wiedzy nie można kupić i jeszcze brakuje nam kilku rzeczy i nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być” – mówi Polak.



Dlaczego Kubica zdecydował się na zmianę zespołu z WRT na Premę?

„Dzieją się pewne rzeczy, o których nie można opowiadać, są pewne decyzje, które skłoniły mnie do zmiany. Najważniejsza to taka, że WRT wydawało się, że będzie miało jasny cel i wszystko było dosyć dograne i miało mieć jasną przyszłość. Ostatnie dni pokazały, że nie jest ona taka jasna, a szkoda, bo WRT zasługuje na bycie zespołem fabrycznym. Prema jest zespołem, który przez ostatnie 10 lat wygrał najwięcej w seriach juniorskich. Nigdy nie jeździli w wyścigach długodystansowych” – mowi Robert.

Nowym kierowcą Premy będzie Lorenzo Colombo, który zastąpił Yifeya Ye. Chińczyk awansował w kategoryzacji FIA i nie mógł już stworzyć tercetu z Deletrazem i Kubicą.

„Lorenzo jest młodym włoskim kierowcą, ale z dużym doświadczeniem w seriach juniorskich. Lorenzo jest bardzo inteligentnym chłopakiem, czasami może nawet zbyt skoncentrowanym, ale dużo lepiej jest mieć kogoś, kto zadaje dużo pytań, chce zrozumieć jak najwięcej rzeczy” – powiedział Robert o nowym partnerze.

W sezonie 2022 Kubica zmienia też serię wyścigową. Co się zmienia?



„Największą różnicą jest długość wyścigu. W ELMS mamy krótkie wyścigi długodystansowe – 4-godzinne. W Le Mans mamy 24 godziny, mamy wyścigi 10-godzinne, 8-godzinne. Dodatkowo tam LMP2 jest najwyższą kategorią, tu mamy hypercary czyli nie ścigamy się o zwycięstwo podczas weekendu. Jeżeli chodzi o sam pojazd, to największą różnicą jest docisk aerodynamiczny, którego tu używamy” – dodaje Robert.

Jako kierowca, Robert mocno odczuje kolejne spowalnianie prototypów LMP2.

„W ostatnich 2 sezonach kategoria LMP2 została znacznie spowolniona by nie doszło do sytuacji, gdy jesteśmy szybsi od najwyższej kategorii. Szkoda, bo ja poznałem prototyp LMP2 w jego najlepszej konfiguracji. Teraz mamy 70 KM mniej, 60 kg więcej i 30% mniej aerodynamiki. To samo auto mogłoby jeździć 3-4 sekundy szybciej po tym torze” – mówi Kubica.

Kibice wiele razy zastanawiali się, dlaczego Robert Kubica nie jeździ kwalifikacji w swoich zespołach. Polak wyjaśnia to w prosty sposób.



„Moją mocną stroną jest to, że mam 37 lat, sporo w motorsporcie widziałem, sporo się nauczyłem i sporo dojrzałem i wiele rzeczy potrafię zrozumieć. Moim celem jest końcowy wynik. Często w zespołach jest rywalizacja między partnerami. Mimo że ścigają się razem to każdy rywalizuje żeby być lepszym od partnera. Moje podejście jest inne. W wieku 37 lat pokazałem już co miałem pokazać i moje podejście było bardzo mocną stroną, szczególnie w ubiegłym roku. Czasami są śmieszne dyskusje bo każdy kierowca chce pojechać kwalifikacje, pokazać, jak jest szybszy, ale jak pojawiały się prognozy deszczu to już nie było chętnych do jechania i zawsze było: „Robert”. W WEC zazwyczaj startuje najlepszy kierowca, w ELMS ruszali najsłabsi żeby potem móc wykorzystać tych lepszych” – zaznacza Polak.

Najważniejszym wydarzeniem sezonu dla Kubicy będzie wyścig 24h Le Mans, który w ubiegłym roku niemal wygrał. Omawiając Drive to Survive, Robert powiedział o możliwości ciekawego dokumentu, który mógłby powstać z jego udziałem.

„Na początku roku myśleliśmy, Vincent myślał, o stworzeniu filmu dokumentalnego o tym, co się stało w sezonie, na Le Mans. Tam nie trzeba byłoby niczego dodawać. Ja będę zawsze ten wyścig dobrze wspominał. Nie ze względu na wynik, a na ogromne emocje, które mi towarzyszyły”.

Całą, bardzo ciekawą rozmowę, obejrzycie tutaj.

Źródło: Robert Kubica: Jak oglądać WEC, jeśli znasz Formułę 1. Recenzja „Jazdy o życie”

fot. Prema Orlen Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi