KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Krack w Astonie nie chce popełnić błędu BMW z Kubicą



W Formule 1 po raz kolejny wspomina się sezon 2008 i zaprzepaszczoną przez BMW Sauber szansę na mistrzostwo świata Roberta Kubicy. Tym razem mówi o niej obecny szef Astona Martina, Mike Krack, który wówczas był głównym inżynierem ekipy z Hinwil.

Krack, który w Astonie zastąpił w styczniu Otmara Szafnauera, zaczął karierę w F1 w 2003 roku, będąc inżynierem Felipe Massy w Sauberze. Następnie pracował z trzecim kierowcą BMW Sauber, Sebastianem Vettelem by następnie zostać szefem inżynierów torowych ekipy.

Po Grand Prix Kanady 2008, w którym BMW Sauber zdobyło dublet, zespół uznał, że osiągnął już zakładany na ten sezon cel i porzucił rozwój samochodu, odbierając ówczesnemu liderowi klasyfikacji generalnej mistrzostw świata F1 – Robertowi Kubicy – szanse na tytuł.



„To była jedna z najdziwniejszych decyzji w Formule 1 w XXI wieku i moment, w którym Krack rozczarował się celami korporacyjnymi, przeważającymi nad wyścigową rzeczywistością. Odszedł” – pisze na łamach the-race.com Mark Hughes.

Krack wrócił potem do BMW w innych programach, ale dobrze zapamiętał sezon 2008 i jak mówi, są podobieństwa między tamtą sytuacją a tym, co zastał w Astonie.

„Kiedy patrzę na zespół w Silverstone, wyczuwam nieco podobną sytuację, jaką mieliśmy w Sauberze, gdy spisywaliśmy się ponad nasze teoretyczne możliwości, a następnie mieliśmy dużego partnera, który nagle otworzył nam nowe możliwości, których wcześniej nie mieliśmy. Podobnie było tu. To mnie skusiło. Mieliśmy wspaniałych ludzi, którzy sprytnie wykorzystywali swoje umiejętności i teraz otrzymali nowe narzędzia” – mówi Krack.

„Nie jesteśmy jednak producentem – musimy być bardzo elastyczni i decydować bardzo szybko. I mamy takie możliwości. W BMW również mieliśmy plan pięcioletni, który był jednak wprowadzany w bardzo korporacyjny sposób i tego musimy uniknąć za wszelką cenę. Mamy wszystko czego nam trzeba, ale potrzebujemy właściwych decyzji” – dodaje szef Astona Martina.



Krack jest pewien, że w Astonie Martinie jest spory potencjał.

„Zjednoczę ludzi. Nie jest to praca do zrobienia w 5 minut by grupa indywidualistów zaufała sobie. Trzeba im to umożliwić. Czasem zbierzesz bardzo, bardzo zdolnych ludzi, ale oni nie współpracują razem. A praca zespołowa jest ważniejsza niż jeden, nawet najlepszy indywidualista. Trzeba zaleźć balans” – mówi Krack.

Co z kierowcami?

 

Pozycja Lance Strolla w ekipie, dopóki jego ojciec będzie właścicielem ekipy, raczej nie jest zagrożona. Pytanie, co z Sebastianem Vettelem. Podczas przedsezonowych testów w Barcelonie, Niemiec mówił, że bardzo dużo zależy od formy ekipy w sezonie 2022. Jeżeli będzie wysoka, rozważy pozostanie w F1.

W podobnym tonie wypowiada się Krack.

„To oczywiste, że facet taki, jak Sebastian, czterokrotny mistrz świata, nie chce walczyć o 15, 12 czy nawet 8 miejsce. To nasze zadanie by dostarczyć mu dobrze spisujące się auto, dobrze działającą struktuję ponieważ jest bystrym gościem. Nie będzie skupiał się tylko na tym roku, ale na potencjale i tym, co dzieje się w zespole” – mówił Krack w Barcelonie.

Źródło: the-race.com, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi