KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Formuła 1 zakończyła testowanie – kto był szybki, a kto przejechał najwięcej? Podsumowanie



Mnóstwo wiedzy o swoich bolidach – często niekoniecznie przyjemnej – zdobyły zespoły podczas 3 dni jazd w Bahrajnie. A co my wiemy na temat ich formy na 7 dni przed pierwszym wyścigiem sezonu? Zapraszam na podsumowanie testów F1.

Wyniki

 

Oto tabela z czasami z 3. dnia testów:

tabela dzien 2 bahrajn 3

To zbiorcze wyniki wszystkich jazd w Bahrajnie:



wyniki testów F1 w Bahrajnie 2022

Skrót

 

Co działo się 3. dnia na Sakhir? Obejrzyjcie:

Przebiegi

 

Podsumowując całe jazdy w Bahrajnie, widać duże różnice w przebiegach zespołów – prawie dwukrotne. Może mieć to ogromne znaczenie na początku sezonu.

Najwięcej okrążeń przejechał Mercedes, który tym razem nie miał większych problemów technicznych, co nie znaczy, że nie mieli problemów w ogóle. Sporo pojeździło też AlphaTauri, a straty z testów w Barcelonie nadrabiała Alfa.

Cztery ostatnie ekipy z tego zestawienia wydają się mieć największe problemy techniczne przed startem sezonu.



1. Mercedes 385 okrążeń
2. AlphaTauri 371
3. Ferrari 349
4. Alfa Romeo 343
5. Aston Martin 329
6. Red Bull 320
7. Alpine 299
8. Williams 258
9. Haas 253
10. McLaren 200

Jeżeli chodzi o kierowców, najwięcej okrążeń przejechał oczywiście jeżdżący samotnie Lando Norris – aż 200. Blisko tego wyniku było jednak kilku innych zawodników, w tym kierowcy Mercedesa czy Pierre Gasly. Najmniej pojechał oczywiście Pietro Fittipaldi, a z etatowych kierowców Mick Schumacher:

1. Norris 200
2. Russell 198
3. Gasly 194
4. Hamilton 187
5. Zhou 184
6. Perez 181
7. Sainz 180
8. Tsunoda 177
9. Stroll 173
10. Leclerc 169
11. Vettel 166
12. Bottas 159
13. Ocon 153
14. Alonso 146
15. Verstappen 139
16. Latifi 136
17. Albon 122
18. Magnussen 98
19. Schumacher 95
20. Fittipaldi 12

Całe testy

A jak wyglądają przebiegi poszczególnych ekip podczas 6 dni jazd w Barcelonie i Bahrajnie? Najwięcej przejechało Ferrari, ale niewiele mniej na koncie ma Mercedes. Pozostałe ekipy tracą do nich bardzo dużo. Alfa nadal z jednym z najniższych przebiegów:



1. Ferrari 3 941 km
2. Mercedes 3 921 km
3. AlphaTauri 3 448 km
4. Red Bull 3 405 km
5. Aston Martin 3 218 km
6. Williams 3 019 km
7. Alpine 2 852 km
8. McLaren 2 798 km
9. Alfa Romeo 2 674 km
10. Haas 2 090 km

Alfa podsumowuje

 

„Wydaje się, że dobrze jest zakończyć testy przedsezonowe mocnym dniem. Czuję, że zrobiliśmy krok naprzód. Przyjemnie jest widzieć stały postęp zespołu każdego dnia i przejechać konkretne krótkie i długie przejazdy. Zaliczyłem mój najbardziej intensywny dzień dotychczas i byłem w stanie przejść całą procedurę, jakiej będziemy używać podczas weekendów wyścigowych. Jest wiele wniosków do wyciągnięcia z dziś, ale mogę być zadowolony z pracy podczas testów przedsezonowych. Zespół wykonał znakomitą pracę, dając mi komfort i narzędzia do właściwego przygotowania się. Czuję, że jestem w pełni gotowy do startu sezonu” – powiedział Guanyu Zhou.

„To był bardzo pozytywny dzień aż do usterki, która zatrzymała nas pod koniec jazd. Z pewnością nauczyliśmy się tu w Bahrajnie znacznie więcej niż w Barcelonie. Nadal jest kilka małych problemów, które muszą zostać rozwiązane, ale z pewnością mogę powiedzieć, że samochód ma potencjał i pod koniec jazd naprawdę cieszyłem się jazdą. Musimy upewnić się, że rozwiążemy wszystkie problemy i nie powtórzą się one ponownie, ale jestem przekonany, że poczynimy te kroki w następnych dniach. Patrząc na naszą formę, dowiedzieliśmy wiele o naszym samochodzie i będziemy kontynuować naukę w przyszłym tygodniu. Jestem gotowy, podobnie jak zespół i nie mogę doczekać się ścigania” – powiedział Valtteri Bottas.

Ode mnie

 

Z pewnością jazdy w Bahrajnie dały nam znacznie więcej informacji niż te w Barcelonie. Nie oznacza to jednak, że wszystkie zespoły zrobiły postęp. Znacznie wyższe temperatury obnażyły ogromne problemy niektórych ekip z przegrzewaniem elementów. I teraz takie zespoły jak McLaren czy Alpine „mają ciepło” bo trzeba bardzo szybko coś wymyślić, co pozwoli im w ogóle kończyć wyścigi.



Inne ekipy mają problemy z podskakiwaniem i tu wymienić należy Mercedesa czy AlphaTauri. I one też muszą go jakoś rozwiązać. Teoretycznie wystarczy podnieść auto, ale wówczas traci się sporo osiągów.

Podczas pierwszych rund sezonu, kluczowa będzie niezawodność i łatwość prowadzenia, a w tych aspektach króluje Ferrari. Może i nie mają najszybszego auta, ale jest ono obecnie najlepsze jako cały pakiet kwalifikacyjno – wyścigowy. Ostatni dzień to też mocy zysk pewności siebie Red Bulla.

Galerię z testów obejrzycie tutaj.

 

Nadal jednak to tylko testy, a czasy Haasa w czołówce pokazują, jak daleko jesteśmy od poznania prawdziwego potencjału bolidów. Ale to dobrze, bo czeka nas ekscytujący początek sezonu, podczas którego zdarzyć może się wszystko.

Kolejność?

Pokuszę się o ułożenie własnej kolejności zespołów jeżeli chodzi o tempo kwalifikacyjne po testach, a Was proszę o to samo w komentarzach:
1. Red Bull
2. Mercedes
3. Ferrari
4. AlphaTauri
5. McLaren
6. Alpine
7. Alfa Romeo
8. Aston Martin
9. Haas
10. Williams



Gdy jednak zapytacie mnie o tempo wyścigowe, włączając w to kwestie awaryjności, kolejność będzie taka:
1. Ferrari
2. Red Bull
3. Mercedes
4. AlphaTauri
5. Aston Martin
6. Alfa Romeo
7. Williams
8. McLaren
9. Haas
10. Alpine

Vlog

 

Zapraszam Was na jutro na godzinę 11:00 by porozmawiać o zakończonych testach F1 i trwających testach WEC.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi