Dyrektor techniczny Formuły 1, Ross Brawn powiedział, że nie sądzi, by radykalna koncepcja Mercedesa naruszała regulacje techniczne.
Już od samego rana nowa koncepcja mistrza świata konstuktorów wzbudza kontrowersje. Christian Horner, szef Red Bulla, miał zakwestionować legalność projektu W13. Red Bull odciął się jednak od tych wypowiedzi i twierdził, że były one nieoficjalne.
“Szczerze mówiąc, nie poświęciłem temu wiele uwagi. To jest oczywiście zupełnie inna koncepcja, ale to zadanie dla ludzi od aero i projektantów” – powiedział Horner w rozmowie z F1 TV.
Dyrektor ds. sportów motorowych Formuły 1, Ross Brawn, który był głównym architektem radykalnej zmiany regulacji technicznych na ten sezon, powiedział, że projekt sidepodów Mercedesa jest “ekstremalny”.
„Nie przewidzieliśmy koncepcji, którą zaproponował Mercedes” – powiedział Brawn. „Jest wiele ekstremalnych interpretacji przepisów, które mogą prowadzić do dużych debat.”
“Tak się dzieje z nowymi przepisami. Bez względu na to, jak bardzo starasz się wykluczyć wszystkie opcje, a wierzcie mi, że wykluczyliśmy ich setki, to innowacje w Formule 1 są zawsze ekstremalne. Dlatego z naszej perspektywy w dużej mierze chodzi o to, czy wpłynie to na cele przepisów. Natomiast z perspektywy zespołów interpretacje przepisów, które ich zdaniem są niepoprawne, nie powinny być przyjmowane. Myślę więc, że w ciągu najbliższych kilku dni będzie dużo dyskusji” – powiedział Brawn.
Twierdzi on, że nie widział żadnych projektów zespołów, które jego zdaniem naruszałyby nowe przepisy techniczne lub były sprzeczne z duchem nowych zasad na 2022 rok.
“Myślę, że nie da się przewidzieć kreatywności zespołów. Kiedy już dostaną nowe przepisy, masz 1000 inżynierów pracujących nad wszystkimi regulacjami i nad tym, jak mogą z nich skorzystać. Dlatego szczerze mówiąc, niektóre z tych rozwiązań nigdy nie były przewidywane” – wyjaśnił Brawn.
“Myślę, że wrócimy do zbadania tych innowacji i upewnimy się, że zachowują one cele nowych przepisów. Nasze wstępne wrażenia są jednak takie, że nie ma tu nic, co mogłoby mocno naruszać cele nowych regulacji. Fascynujące jest widzieć tak szeroką gamę rozwiązań. Myślę, że to, co stało się dużą zmianą dla zespołów, to wiele nowych rozwiązań dotyczących chłodzenia w zakresie wymiany ciepła i radiatorów, które stały się bardziej dostępne dla inżynierów i dało im większe możliwości w tworzeniu projektów, które teraz mamy w nowych bolidach” – dodał Brawn.
Autor: Patryk Kucharski
Źródło: racefans.net