KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Mercedes testy 2022 Bahrajn

Brawn nie obawia się o legalność sidepodów Mercedesa



Dyrektor techniczny Formuły 1, Ross Brawn powiedział, że nie sądzi, by radykalna koncepcja Mercedesa naruszała regulacje techniczne.

Już od samego rana nowa koncepcja mistrza świata konstuktorów wzbudza kontrowersje. Christian Horner, szef Red Bulla, miał zakwestionować legalność projektu W13. Red Bull odciął się jednak od tych wypowiedzi i twierdził, że były one nieoficjalne.

“Szczerze mówiąc, nie poświęciłem temu wiele uwagi. To jest oczywiście zupełnie inna koncepcja, ale to zadanie dla ludzi od aero i projektantów” – powiedział Horner w rozmowie z F1 TV.



Dyrektor ds. sportów motorowych Formuły 1, Ross Brawn, który był głównym architektem radykalnej zmiany regulacji technicznych na ten sezon, powiedział, że projekt sidepodów Mercedesa jest “ekstremalny”.

„Nie przewidzieliśmy koncepcji, którą zaproponował Mercedes” – powiedział Brawn. „Jest wiele ekstremalnych interpretacji przepisów, które mogą prowadzić do dużych debat.”

“Tak się dzieje z nowymi przepisami. Bez względu na to, jak bardzo starasz się wykluczyć wszystkie opcje, a wierzcie mi, że wykluczyliśmy ich setki, to innowacje w Formule 1 są zawsze ekstremalne. Dlatego z naszej perspektywy w dużej mierze chodzi o to, czy wpłynie to na cele przepisów. Natomiast z perspektywy zespołów interpretacje przepisów, które ich zdaniem są niepoprawne, nie powinny być przyjmowane. Myślę więc, że w ciągu najbliższych kilku dni będzie dużo dyskusji” – powiedział Brawn.



Twierdzi on, że nie widział żadnych projektów zespołów, które jego zdaniem naruszałyby nowe przepisy techniczne lub były sprzeczne z duchem nowych zasad na 2022 rok.

“Myślę, że nie da się przewidzieć kreatywności zespołów. Kiedy już dostaną nowe przepisy, masz 1000 inżynierów pracujących nad wszystkimi regulacjami i nad tym, jak mogą z nich skorzystać. Dlatego szczerze mówiąc, niektóre z tych rozwiązań nigdy nie były przewidywane” – wyjaśnił Brawn.

“Myślę, że wrócimy do zbadania tych innowacji i upewnimy się, że zachowują one cele nowych przepisów. Nasze wstępne wrażenia są jednak takie, że nie ma tu nic, co mogłoby mocno naruszać cele nowych regulacji. Fascynujące jest widzieć tak szeroką gamę rozwiązań. Myślę, że to, co stało się dużą zmianą dla zespołów, to wiele nowych rozwiązań dotyczących chłodzenia w zakresie wymiany ciepła i radiatorów, które stały się bardziej dostępne dla inżynierów i dało im większe możliwości w tworzeniu projektów, które teraz mamy w nowych bolidach” – dodał Brawn.

Autor: Patryk Kucharski

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum