KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Panthera Team Asia F1 istnieje? „Chcą dołączyć najszybciej, jak to możliwe”



W 2019 roku świat Formuły 1 obiegła informacja o nowym zespole aspirującym by dołączyć do stawki. Azjatycki zespół nosił się z zamiarami by rozpocząć rywalizację wraz z wejściem w życie nowych przepisów, które pierwotnie były planowane na rok 2021.

Struktura zespołu

 

Z informacji jakie uzyskał portal racingnews365 współzałożycielami Panthery są Benjamin Durand – były dyrektor SMP Racing oraz BR Engineering w WEC oraz Francuz Michel Orts – były kierowca. Dyrektorem zespołu ma być Paul Fleming były wysoko postawiony pracownik holdingu Barclays.

„Jesteśmy w trakcie budowania struktury ludzi, która pomoże nam w zebraniu potrzebnych funduszy. Paul jest podekscytowany projektem i chciał dołączyć. Ma znajomości, doświadczenie w funduszach na tak wysokim poziomie więc wskazaliśmy go jako dyrektora. Mamy nadzieję, że odniesiemy sukces szybciej z nim w składzie. Michel i ja prowadzimy ten projekt a Paul jest bardzo dobrym wsparciem dla nas. Jest wprawiony w pracy z tak pokaźnymi pieniędzmi, wie gdzie pójść, z kim się zobaczyć” – powiedział Benjamin Durand.



Chcą dołączyć tak szybko jak będzie to możliwe

 

„Organizujemy fundusze z 200 milionami dolarów wpisowego na czele. Takie są zasady i nie zanosi się na to by coś mogło się wkrótce zmienić. Wszyscy mówią, że może będzie jakaś zmiana wraz z nową umową między zespołami a FIA (Concorde Agreement) ale to tylko plotki. Na ten moment to są wymagania, z którymi się mierzymy. Chcemy dołączyć tak szybko jak to możliwe ale zależy to od finansowania. Jeśli mielibyśmy pewność, że ta umowa zostanie porzucona w 2025 rozważalibyśmy przeczekanie zdobywając w tym czasie inwestorów. Szczerze nie widzę jednak takiej możliwości, Formuła 1 chce więcej zespołów ale równocześnie mamy dyrektorów i właścicieli teamów którzy mówią, że F1 jest na wznoszącej i jej wartość rośnie.”

Rozmowy z inwestorami idą całkiem nieźle.

„Duża część potencjalnych inwestorów rozumie, że to teraz dobra franczyza, jednak kosztuje ona 200 milionów dolarów. Mamy pewne rozmowy na Bliskim Wschodzie, jest tam kilka krajów. Mają duże zainteresowanie w połączeniu z dużą ilością wyścigów. Prezydent FIA Ben Sulayem jest z tamtych stron więc to dowodzi mocnemu zainteresowaniu. Rozmawiamy z kilkoma podmiotami, zarówno prywatnymi jak i państwowymi. Po dwóch latach było ciężko chociaż usiąść do rozmów.”



Baza w Azji

 

„To cały czas ten sam projekt, ma na celu rozwinięcie zespołu w Azji i kiedy mówię Azja mam na myśli miejsca od Bliskiego Wschodu po Pacyfik. W zależności od inwestorów lokalizacja zespołu może ulec zmianie. Jeśli będziemy mieć inwestora z Malezji – zespół powstanie w Malezji ale to może się zmienić na inną część kontynentu. To interesujący rynek, mamy pewne rozmowy z firmami w USA, które również mogą być zainteresowane. Są też potencjalni chętni w Afryce, ale to dalekosiężne plany.”

Zespół kliencki Renault?

 

„Idea jest taka by ruszyć z zespołem i mieć jakieś wsparcie przy tym ponieważ F1 jest na tyle skomplikowana, że start od pustej kartki papieru bez pomocy istniejącego producenta jest niemożliwy. Oczywiście jesteśmy cały czas w dobrym kontakcie z Renault. Rozmowy mieliśmy już dawno, Renault przechodzi obecnie pewne zmiany ale ciągle są zainteresowani technologiczną współpracą. To coś co musimy mieć by ruszyć do przodu mając już pieniądze. Jesteśmy cały czas blisko Renault ale ich strategia może się zmienić, dużo rzeczy może się zmienić jednak nie słyszeliśmy by stracili chęci.”

Biorę w ciemno nowy zespół. Bez względu na to czy finansowany zostanie przez arabskie petrodolary, chińskie yuany czy malezyjskie ringgity. Formuła jeden pod względem nowych zespołów przeżywa totalną stagnację i każda świeża krew pomoże rywalizacji i przede wszystkim stworzy nowe miejsca dla kierowców. Bardzo optymistyczną wiadomością jest fakt, że Panthera ma szkielet struktury zarządzania co oznacza, że trudne czasy pandemii jednak nie zrównały tego planu z ziemią. Biorąc pod uwagę mocną ekspansję Bliskiego Wschodu w kalendarzu wyścigów myślę, że tam spokojnie znajdą się finanse by zbudować team i umieść jednego z swoich kierowców w kokpicie co oczywiście przełoży się na potężny potencjał marketingowy. Przecież w dokładnie taki sam sposób funkcjonuje Aston Martin, który z definicji jedno miejsce ma przeznaczone dla Lancea Strolla. Drugi team oparty na podobnej zasadzie nie zaszkodzi.

Autor: P.S.

Źródło: racingnews365.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi