KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Kolejny ruch musi być kluczowy”



Z nieba do piekła i ponownie w kierunku nieba – w ten sposób można z całkiem przyzwoitą trafnością opisać dotychczasową karierę Pierra Gaslyego w Formule 1. To jeden z kilku przypadków w ostatnich latach gdzie junior pochodzący z akademii Red Bulla zalicza błyskawicznie każdy możliwy stan emocjonalny na torze.

Francuski kierowca zapytany przez The Race o swoje plany odpowiedział: „Myślę, że to musi być kluczowy ruch. Musimy zobaczyć jakie plany ma Red Bull na nadchodzące sezony, jestem z nimi już 8 lat, to długi czas i przecież mają obecnie bardzo konkurencyjne konstrukcje. Muszę zobaczyć co planują w związku z Maxem, jak chcą iść do przodu, muszę również patrzeć na swoją karierę. Jestem dalej bardzo młody, mam 25 lat ale moim celem jest fotel pierwszego kierowcy gdy ludzie (z topowych teamów) będą się rozglądali za jakimś zastępstwem.”

Wnioskować można jedną rzecz, którą Pierre zaznaczył na samym początku – jazda u boku Maxa nie wchodzi w grę. Gasly doskonale zdaje sobie sprawę, że gdy w fotelu obok będzie świeżo upieczony mistrz nie ma mowy o byciu kierowcą numer jeden. Jego ambicje nie mają nic wspólnego z byciem skrzydłowym i jazdą w cieniu innego kierowcy. To zdecydowanie prawidłowe podejście zważając na młody wiek i ciągle rosnącą formę, to nie czas ani okoliczności by odcinać kupony od kariery pomagając komuś innemu w zdobywaniu najwyższych laurów jednocześnie żegnając się z własnymi ambicjami. Ktoś może powiedzieć, że zdecydowanie lepiej jest od czasu do czasu wygrywać będąc solidnym skrzydłowym w czołowym samochodzie niż tułać się w środku stawki, ale jak to powiedział pewien sympatyczny Krakowianin – drugi na mecie jest pierwszym przegranym.



„Byłem dziewiąty w mistrzostwach, wszyscy przede mną to kierowcy z czterech najlepszych zespołów. Dlatego najważniejsze dla mnie jest by pokazać, że jeśli będzie jakiś wolny fotel to ja jestem najlepszym wyborem. Moim pierwszoplanowym celem jest Red Bull ale na ten moment zdecydowali by kontynuować z Sergio. Nie wiem co dalej planują, mówią, że prawdopodobnie 2023 może być opcją więc tak, postaram się postawiać w jak najlepszej pozycji. Obecnie po prostu zdobywam doświadczenie.”

Historia Carlosa Sainza trafiającego do Ferrari jasno pokazuje, że nie trzeba być najjaśniejszym punktem środka stawki by czołowe zespoły snuły poważne plany. Gasly przez dwa ostatnie sezony zapracował solidnie na swą renomę i poważanie wśród całego padoku oraz kibiców. To są rzeczy, które z pewnością będą procentować bo najzwyczajniej ciężko jest uwierzyć by nikt nie zwrócił się z poważną propozycją dla Francuza za rok czy dwa. Miniony sezon jasno pokazał, że sufit dla niego znajdował się tam gdzie limity miał granatowo biały bolid nierzadko nawet przebijając te strop swoimi umiejętnościami wyjeżdżając rezultaty z pozoru niemożliwe. Vettel opuścił RB, Hamilton McLarena, Alonso Renault oraz Ferrari, Rosberg w pilnym trybie Mercedesa. Każda z tych historii ma inne przyczyny ale to, że Verstappen może opuścić austriacki team nie jest niemożliwe.

„W innych sportach możesz trenować dzień w dzień, w tenisie możesz być na korcie od poniedziałku do niedzieli. W F1 mam tylko weekendy wyścigowe by pracować nad umiejętnościami, rozwojem, zrozumieniem siebie i samochodu. Zrozumienie jak być na limicie przychodzi wraz z kolejnymi wyścigami i latami w F1. Gdy popatrzysz na Maxa, przyszedł (do F1) w bardzo młodym wieku, popełniał więcej błędów niż teraz. Lewis gdy był młodszy miał więcej wpadek niż widzimy teraz. Naprawdę czuję, że w tym sporcie gdy rośnie doświadczenie stajesz się silniejszym kierowcą.”

Nadchodząca kampania będzie szóstym pełnym sezonem dla Pierra, to z pewnością czas gdy nastawienie do startów przechodzi z trybu „byle nie popełnić głupiego błędu” na „szukanie limitów swoich i maszyny w możliwie bezpieczny sposób”. Max Verstappen potrzebował kilku sezonów by głupie, często nieodpowiedzialne decyzje przekuć w torowe wyrachowanie i częsty balans między tym co trzeba a tym czego się nie powinno. Gasly z pewnością jest materiałem na czołową postać Formuły 1 przez najbliższą dekadę, potrzebuje jak każdy taki talent – znaleźć się w odpowiednim czasie oraz odpowiednim miejscu. Przez najbliższe lata z stawki mogą odejść Hamilton, Vettel, Alonso – to stwarza szansę na ogromne przetasowania a wtedy cała nadzieja w kadrze menadżerskiej Francuza oraz planach Red Bulla bo o formę kierowcy jestem dziwnie spokojny.

Autor: P.S.

Źródło: the-race.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi