KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Fred Vasseur

Dobra sytuacja Alfy Romeo



Przedłużenie umowy z PKN Orlen, sprowadzenie do zespołu Guanyu Zhou wraz z jego pokaźnym zapleczem, renegocjacja umowy z Alfą Romeo – to wszystko sprawia, że szwajcarski zespół czuje się stabilnie pod względem finansowym.

„Cały czas mamy pewne negocjacje w toku w sprawach sponsoringu ale myślę, że jesteśmy blisko limitu budżetowego. To wielka rzecz dla firmy i zespołu wiedzieć, że jesteśmy przy limicie. To inne podejście, inna mentalność, to będzie dobry bodziec dla wszystkich.” – powiedział Vasseur serwisowi Motorsport.

Jaka jest obecnie Formuła 1 wszyscy wiemy, pieniądze są najważniejsze w każdym istotnym aspekcie. Bez solidnego zaplecza finansowego nie można nawet marzyć o wylądowaniu choćby w środku stawki a jak pokazała era hybrydowa koszty zdobywania mistrzostw mogą się rocznie zamknąć w kwocie sięgającej 500 milinów dolarów. Bez dużych środków zespół również nie może sobie pozwolić na angaż kierowców z samego topu, którzy inkasują gaże mocno przekraczające 15-20 milionów. Jasne, wypłaty nie podlegają limitowi budżetowemu ale jednak te pieniądze trzeba mieć. Wprowadzone limity budżetowe mają zapewnić równiejsze szanse rozwoju dla wszystkich ograniczając nakłady na rozwój i badania do tej samej kwoty dla każdego z zespołów.



„Nie zawsze było łatwo ponieważ mieliśmy pewne kłopoty przez ostatnie dwa, trzy lata. Jest jak jest. Wiemy doskonale, że jeśli chcemy dobrych rezultatów musimy zbudować solidne podstawy, trzeba najpierw wybudować fundamenty i na nich stawiać krok po kroku. To nowy projekt (bolid na 2022), nowy projekt rozwijany w limicie budżetowym. Mamy nowy silnik od Ferrari i teraz próbujemy wszystko złożyć w całość. Wszyscy próbują poprawiać się, rozwijać silniki, zatrudniają nowych ludzi. To chyba najprzyjemniejsza część tej pracy, wszyscy są skupieni na osiągach oraz przekonani, że zrobimy dobrą robotę. To główna motywacja.”

Dyrektor Alfy Romeo porusza szalenie istotne wyzwanie, które stoi przed każdym z teamów. To jaką bazę do rozwoju każdy stworzył przez ostatnie dwa lata odbije się potężnie na kolejnych sezonach gdzie pierwotny projekt będzie rozwijany w oparciu o dane zebrane podczas nadchodzącego sezonu. Popełnienie fundamentalnych błędów projektowych na tak wczesnym etapie może zaprzepaścić dobrą dyspozycję zespołu na kolejne lata bo zamiast urywać kolejne dziesiąte sekundy inżynierowie i projektanci będą skupieni na naprawie swoich błędów. Nikogo, nawet Mercedesa nie stać na to by rok rocznie startować od czystej kartki papieru.



„Koniec końców ktoś będzie na P1 a ktoś inny na P10, będziemy mieć dobre rezultaty i kiepskie. Najważniejszą rzeczą jest byśmy my jako firma od inwestorów po ludzi w fabryce byli przekonani, że zmierzamy w dobrym kierunku. To ważne dla mnie ponieważ potrzebujemy wsparcia od każdego z inwestorów.”

Vasseur stawia sprawę jasno – to zadowolenie właścicieli i inwestorów jest priorytetem. Pytanie co zostanie przez nich określone jako zadowalający rezultat. Dyrektor Alfy wspomina o tym, że budżet jest pokaźny bo bliski limitu ale czy to jest gwarancja sukcesu? Pieniądze same w sobie są bezwartościowe przy projektowaniu nowego samochodu, to ludzie odgrywają tutaj kluczową rolę. Nie ma dobrych rezultatów bez doświadczenia i szeroko pojętego „know how”. Marnować miliony można na wszelakie sposoby co już niejednokrotnie w Formule 1 widzieliśmy. Sztuką jest przekuć te środki na pozytywne wyniki a to w przypadku Alfy Romeo jest jedną wielką niewiadomą bo ostatnie lata skłaniają ku refleksji, że praca setek ludzi w fabryce niespecjalnie przekłada się na poprawę konstrukcji w takim stopniu by dawała szansę kierowcom dźwignąć zespół z dna tabeli.

Autor: P.S.

Źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi