KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Słabe prędkości Mercedesa, szybki Mazepin, zaskakujące Ferrari – podsumowanie GP Kataru



To był ciekawy wyścig i nie brakuje interesujących danych z jego przebiegu, szczególnie tych dotyczących czasów sektorów oraz prędkości. A co mówili o nim w Alfie? Zapraszam na podsumowanie Grand Prix Kataru!

Wyniki

 

wyniki gp kataru 2021

Skrót

Best lapy

Było to oczywiście spowodowane strategią, ale godne odnotowania jest to, że ostatni Nikita Mazepin miał lepszy czas wyścigu od szóstego Lance Strolla i niemal identyczny z Valtterim Bottasem…



best lapy gp kataru 2021

Sektory

W ostatnim sektorze najgorszy wynik miał… Valtteri Bottas. Widać też, jak dobre było tempo Norrisa w końcówce dzięki nowszym oponom.

najlepsze czasy sektorów gp kataru 2021

Prędkości

I tu też niespodzianka – drugą najniższą prędkość w punkcie pomiaru miał Lewis Hamilton. Starszy silnik, brak skrzydła z Interlagos i jest efekt, choć jednocześnie był to jedyny kierowca, który nie korzystał ze slip streamu i DRS-u jednocześnie.

predkosci gp kataru 2021

Pit-stopy

„Powietrze” sprzyjało szybkim zmianom. Mieliśmy aż 11 pit-stopów poniżej 2,5 sekundy. Trzeba podkreślić coraz lepszą formę Ferrari w tym aspekcie.

wszystkie pit-stopy gp kataru 2021

Strategie

Najbardziej skuteczną, choć jednocześnie najbardziej ryzykowną strategią była ta na jeden postój. Skutecznie udało się ją zastosować 8 kierowcom.



Strategie gp kataru 2021

Opony

W użyciu były wszystkie trzy mieszanki i widać duże różnice w przebiegach poszczególnych.

Opony gp kataru 2021

Alfa podsumowuje

 

„Mieliśmy lepszą niedzielę po trudnym weekendzie na torze, który był trudny dla naszego samochodu. Nasze tempo w treningach i kwalifikacjach było popsute przez uszkodzenia, które zbieraliśmy w trakcie sesji. Dziś pojechaliśmy lepiej, zostawiając z tyłu Haasa i Williamsa i to było pozytywne. Obaj kierowcy mieli bardzo dobry start, skutecznie wyprzedzaliśmy i koniec końców byliśmy 3 sekundy za Tsunodą i Ricciardo. 14. i 15. miejsca są maksimum, jakie mogliśmy osiągnąć. Teraz mamy tydzień na przegrupowanie po trzech wyścigach z rzędu i przygotowanie się na dwie ostatnie rundy sezonu” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen ukończył rywalizację na 14. miejscu.

„Byłem zaskoczony wyprzedzeniami, które byliśmy w stanie zrobić i był to interesujący wyścig. Nie spodziewałem się po nim wiele, może walki z tymi, z którymi walczyliśmy wczoraj. Mieliśmy jednak dobry start i potem poprawialiśmy się wraz z przebiegiem rywalizacji. Stoczyliśmy dobre pojedynki i goniliśmy McLarena i AlphaTauri. Myślę, że zrobiliśmy maksimum” – skomentował Fin.

Pozycję niżej finiszował Antonio Giovinazzi.



„Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy i nie sądzę, by więcej niż 15. miejsce było dziś możliwe. Mieliśmy świetne pierwsze okrążenie, zyskaliśmy 4 miejsca, a potem toczyliśmy pojedynki na torze aż do końca wyścigu. Wczoraj mieliśmy problemy, ale wiedzieliśmy, że przy dobrym wyścigu możemy finiszować przed Haasami i Williamsami. Zdecydowaliśmy się na dwa pit-stopy, gdyż wiedzieliśmy, że degradacja będzie duża, a krawężniki nie oszczędzają opon. Koniec końców byliśmy szybsi niż nasi rywale i biorąc pod uwagę to, skąd startowaliśmy, możemy być usatysfakcjonowani naszym wyścigiem” – powiedział Włoch.

Ode mnie

 

Debiut na Losail raczej wypadł pomyślnie dla nas, jako kibiców. Było ciekawie, choć trzeba przyznać, że kary na starcie i słabsze kwalifikacje np. Pereza sprawiły, że emocji było więcej niż standardowo. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że gdy zespołom brak informacji, ich tempo kwalifikacyjne potrafi się mocno różnić od wyścigowego. Widzieliśmy to na przykładzie AlphaTauri, Alfy, Alpine czy McLarena.

Wydawało się rónież, że nieco bliżej Hamiltona niż w kwalifikacjach był Verstappen, choć Lewis przyznał, że mocno unikał krawężników i nie cisnął mocno opon. Mimo wszystko, Lewis w dwa wyścigi stał się faworytem do tytułu, choć osobiście daję Verstappenowi 45% szans na tytuł.

Obaj ci kierowcy nie mają teraz sobie równych w Formule 1 i trudno spodziewać się, aby w normalnych okolicznościach ktoś włączył się do ich walki. Max nie miał żadnych problemów z odrobieniem kary na starcie w niedzielę i po raz kolejny pojechał świetnie. Obaj z Lewisem zasłużyli za najwyższe noty za wyścig, ale jednak przegapienie flag przez Maxa kładzie się cieniem na jego weekendzie. Fakt – ostatecznie nie stracił nic, ale w tak ciasnej walce taki błąd może zadecydować o tytule.

O swojej ocenie Fernando Alonso i jego wyścigu napiszę później, nie mniej forma Alpine była dużym zaskoczeniem, a Marcin Budkowski ma powody do zadowolenia. W tej ekipie wreszcie „potrafi zatrybić”. Mają w tym sezonie już dwa podia, walczą zachowując spokój i konsekwentnie – choć bardzo powoli – pną się w górę. W tym roku będą mieli 5. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, a zatem ich absolutne minimum.



Nie wiadomo, czy strategia Red Bulla uratowała Sergio Pereza przed awarią opony czy przez nią stracił podium, ale z pewnością nie pomogła wirtualna neutralizacja. Oceniając sam wyścig, Sergio zrobił dobrą robotę, ale te kwalifikacje…

Bardzo zaskoczył mnie w tym wyścigu Stroll, ale Aston Martin był jednym z tych zespołów, który miał nadspodziewanie dobre tempo wyścigowe. Lance od czasu do czasu potrafi pojechać właśnie taki wyścig, ale jest to raczej rzadkością.

Gdyby nie przebita opona Lando Norrisa, odbierająca mu 4. lub 5. miejsce, Ferrari nie byłoby zadowolone z tego wyścigu. Ale podwójne punkty i kolejne powiększenie przewagi nad McLarenem ratuje im dzień, choć z tempem wczoraj było średnio. Nic już raczej nie uratuje natomiast podium w klasyfikacji konstruktorów dla McLarena i jest to rozczarowanie biorąc pod uwagę początek sezonu. Jednocześnie Daniel Ricciardo znów zaczął być cieniem samego siebie.

Na minutę przed wyścigiem, to zapowiadał się rewelacyjny weekend dla AlphaTauri. Potem wszystko się posypało – nie było tempa, nie było dobrej strategii i nie było punktów.



W Alfie – co widać wyżej – się cieszą, ale raczej nie mają powodu. Przez cały weekend mieli fatalne tempo i choć kierowcy nie popełnili rażących błędów, to raczej w Hinwil szybko będą chcieli zapomnieć o tym weekendzie, podobnie jak w Grove. W Haasie natomiast cieszyli się, że wreszcie mogli z kimś powalczyć.

Vlog

 

Klasyfikacje

Kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunkty
1Max VerstappenblankRed Bull Racing Honda395,5
2Lewis Hamilton blankMercedes387,5
3Valtteri BottasblankMercedes226
4Sergio PerezblankRed Bull Racing190
5Carlos SainzblankFerrari165,5
6Lando NorrisblankMclaren Mercedes160
7Charles LeclercblankFerrari159
8Daniel RicciardoblankMcLaren Mercedes115
9Pierre GaslyblankScuderia AlphaTauri Honda110
10Fernando AlonsoblankAlpine81
11Esteban OconblankAlpine74
12Sebastian VettelblankAston Martin Mercedes43
13Lance StrollblankAston Martin Mercedes34
14Yuki TsunodaScuderia AlphaTauri Honda32
15George RussellblankWilliams Mercedes16
16Kimi RäikkönenblankAlfa Romeo Racing Ferrari10
17Nicholas LatifiblankWilliams Mercedes7
18Antonio GiovinazziblankAlfa Romeo Racing Ferrari3
19Mick SchumacherblankHaas Ferrari0
20Robert KubicaAlfa Romeo Racing0
21Nikita MazepinblankHaas0

Konstruktorów:



Poz. ZespółPkt
1blankRedBull Racing RBPT860
2blank Mercedes409
3blankFerrari406
4blankMcLaren Mercedes302
5blankAston Martin Aramco Mercedes280
6blankAlpine Renault120
7blankWilliams Mercedes28
8blankAlphaTauri RBPT25
9blankAlfa Romeo Ferrari16
10blankHaas Ferrari12

Tak zmieniały się punkty w tej klasyfikacji na przestrzeni sezonu:

wykres (1)

Punkty karne:

KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Sergio Perez817/09/24 - 1 pkt
Logan Sargeant803/09/24 - 1 pkt
Lance Stroll709/07/24 - 2 pkt
Fernando Alonso601/04/24 - 3 pkt
Kevin Magnussen509/03/25 - 1 pkt1
Lewis Hamilton403/09/24 - 2 pkt
Yuki Tsunoda304/06/24 - 1 pkt
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt1
George Russell
228/05/24 - 2 pkt
Guanyu Zhou222/07/24 - 2 pkt
Nyck de Vries202/07/24 - 2 pkt
Max Verstappen219/11/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt1
Daniel Ricciardo221/04/25 - 2 pkt
Oscar Piastri01

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi