KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
2021 French Grand Prix, Friday - Steve Etherington

Red Bull ma podejrzenie co dzieje się ze skrzydłem Mercedesa – od byłego pracownika?



Sędziowie mają ostatnio sporo pracy za sprawą Red Bulla i Mercedesa, a zapowiada się, że to jeszcze nie koniec. Czy Red Bull jest coraz bliżej rozwiązania zagadki prędkości na prostych Mercedesa? Tak można wywnioskować z najnowszego tekstu Auto Motor und Sport.

„Ich przewaga prędkości na prostych wymusiła u nas dwie zmiany – po pierwsze nasi kierowcy jechali ze znacznie mniejszym dociskiem niż planowaliśmy. Po drugie nasi kierowcy musieli mocno naciskać w 2. sektorze by nadrobić straty do Mercedsa, co spowodowało przegrzewanie się opon” – powiedział Adrian Newey.

Red Bull próbuje od dawna ustalić przyczynę mocy Mercedesa na prostych, rozważając różne teorie. Helmut Marko powiedział niedawno, że nie ma wystarczających dowodów by oprotestować samochód Mercedesa, ale prace nad ich zbieraniem trwają.



„Silnik Mercedesa jest dużo mocniejszy niż silniki ich klienckich zespołów. Mercedes po mistrzowsku opanował wydobywanie mocy ze swojej jednostki w końcowej fazie mistrzostw” – mówi Marko. Według Red Bulla różnica między nową specyfikacją silnika Mercedesa a starą to nawet 20 koni mechanicznych. W przypadku Hondy było to 6 do 8 koni.

Mercedes broni się, mówiąc że to przesadzone liczby, a przewaga Hamiltona na Interlagos wynikała również z innych czynników.

„Mieliśmy lepszą trakcję na wyjściu z zakrętów 3 i 12, a to są ostatnie zakręty przed prostymi. Na Interlagos trakcja to kwestia temperatur opon i tego, jak możesz składać się w te zakręty. Nasza przednia oś była bardzo stabilna, a dodatkowo nasi kierowcy uważali na opony w zakrętach 6 i 7. Kierowcy Red Bulla jechali tam bardzo szybko i jeżeli tam przegrzejesz opony, potem będziesz musiał za to zapłacić” – cytuje AMuS wypowiedź jednego z inżynierów Mercedesa.

Coś jednak jest?

 

Red Bull jednak nie odpuszcza i jak pisze Auto Motor und Sport, ma podejrzenia, że główny płat tylnego skrzydła deformuje się przy dużym oporze aerodynamicznym, otwierając większą przestrzeń, która zmniejsza dalszy przyrost oporu wraz z prędkościami ponad 260 km/h. Z zewnątrz ma być to praktycznie niewidoczne, gdyż zasłaniać ten moment ma lotka DRS-u. Podobno takie rozwiązanie nadzwyczajnej prędkości Mercedesa podsunął były pracownik zespołu z Brackley.



Być może to próbował sprawdzić Max Verstappen po zakończeniu kwalifikacji do Grand Prix Brazylii, za co dostał €50 tys. kary. Jedynie po zakończeniu wyścigu ktokolwiek z Red Bulla ma dostęp do bolidu Mercedesa, a tym kimś są właśnie kierowcy.

Dyskwalifikacja Lewisa Hamiltona podczas kwalifikacji do Grand Prix Brazylii nie była oczywiście spowodowana uginaniem się tylnego skrzydła, a zbyt dużą odległością między częściami tylnego skrzydła po otwarciu DRS-u. Przyczyną była usterka – jak ustalił Mercedes, poluzowały się dwie śruby zabezpieczające ruchomą część DRS-u.

Dziś posiedzenie

 

W czwartek o godzinie 15:00 czasu polskiego odbędzie się przesłuchanie, na którym Mercedes będzie próbował przedstawić dowody mające doprowadzić do ponownego rozpatrzenia sprawy. Zostali na nie wezwani przedstawiciele obu zespołów oraz sami kierowcy, którzy przedstawią sytuację z własnego punktu widzenia.

Jeśli FIA uzna dowody za wystarczające to wynik Maxa Verstappena z Brazylii będzie zagrożony. Ewentualnie może zostać nałożona kara przesunięcia na starcie podczas weekendu wyścigowego w Katarze.

Źródło: Auto Motor uns Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi