KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Masi tłumaczy, Mercedes żałuje, Red Bull bał się Haasa, Mazepin też



Po Grand Prix USA w Austin Red Bull i Mercedes opisały swoje wyścigi, a ich wypowiedzi pokazują, że losy triumfu ważyły się do ostatnich chwil. Michael Masi zapowiada poruszenie kwestii wyprzedzania Raikkonena na Alonso. W Haasie natomiast – jak zawsze – same problemy. 

Mercedes żałuje

 

Ekipa mistrzów świata rozpamiętuje wczorajszy wyścig, zdając sobie sprawę, że mogli zrobić więcej w walce z Maxem Verstappenem.

„Realistycznie opcją na wygranie wyścigu było znacznie wcześniejsze ściągnięcie Lewisa, może nawet w okoliczach 8 okrążenia” – powiedział Andrew Shovlin, dyrektor inżynierów wyścigowych Mercedesa.

Verstappen zjechał na 10. kółku i to sprawiło, że znalazł się przed Lewisem. Ekipa z Brackley nie spodziewała się jednak, że ich tempo na oponach twardych – w porównaniu z oponami pośrednimi – będzie tak dobre.



„Biorąc pod uwagę to, jakie trudności mieliśmy na oponie pośredniej, powinniśmy być na tyle odważni by zjechać wcześniej byle utrzymać prowadzenie” – mówił Shovlin.

Co ciekawe, nawet Lewis Hamilton mówił, że opony są jeszcze w dobrym stanie, co opóźniło decyzję Mercedesa.

Było gorąco

 

Christian Horner przyznał po wyścigu, że Red Bull obawiał się straty pozycji na rzecz Hamiltona w końcówce, szczególnie, że na ostatnich okrążeniach trzeba było uporać się z dublowanymi kierowcami.

„Straciliśmy czas za Yukim, a potem Schumacher był dość blisko, co kosztowało nas trochę na kilku okrążeniach. Myślałem, że stracimy zwycięstwo bo przytrzymywał Maxa przez cały sektor, ale na szczęście zgarnęliśmy za nim DRS i to dało nam miejsce w pierwszym zakręcie” – powiedział Horner.

„Nadzieja, że to był ostatni”

 

Sergio Perez od początku wyścigu nie miał dostępnego napoju. Na tak wymagającym fizycznie torze i przy takich temperaturach było to katorżnicze wyzwanie, któremu Perez sprostał, choć z trudem.

„Od pewnego momentu walczyłem tylko o przetrwanie. Nie miałem sił w rękach i nogach. To był najdłuższy wyścig mojego życia i mam nadzieję, że ostatni taki” – powiedział Meksykanin, który dodatkowo w niedzielny poranek obudził się z przeziębieniem.

„Mój wyścig najpierw został zakłócony przez opony, z którymi miałem problem. Myślę, że traciłem na tym gdyż degradacja była duża. Od 20. okrążenia było po wyścigu, choć udawało nam się trzymać w oknie podcięcia liderów. Próbowaliśmy zrobić to samo, co Lewis, ale nie mieliśmy innej opcji niż zmienić opony by nie zaliczył optymalnego wyścigu i to się udało” – dodał Perez.



„Na styku”

 

Michael Masi wyjaśnił po Grand Prix USA że decyzja sędziów dotycząca starcia Fernando Alonso z Kimim Raikkonenem w 1. zakręcie była „marginalna” i jej kwestia będzie dyskutowana przed kolejnymi wyścigami.

„Były dwie części tej historii. Pierwsza to wypchnięcie poza tor, a druga to wyprzedzanie poza torem” – mówił Masi po Austin. Powiedział on także, że nie ma pretensji do Alana Permane, który w dość zabawny sposób kwestionował decyzje sędziów.

„Mam dobre relacje ze wszystkimi dyrektorami sportowymi. Walczą w swoich narożnikach i trzeba się spodziewać, że będą walczyć o swoje” – dodał.

Na niekonsekwencję sędziów zwracał uwagę Alonso, który stwierdził, że każde wyprzedzanie poza torem powinno mieć konsekwencje w obowiązku oddania pozycji, czego Raikkonen nie musiał zrobić.



„Na tych manewrach, oddawaniu pozycji i nie tylko straciłem około 10 sekund. Nie ma tu konsekwencji, decyzje są przypadkowe” – mówi Alonso.

Puszka pandory

 

Wiemy, dlaczego Nikita Mazepin musiał zjechać na pierwszym okrążeniu wczorajszego wyścigu. W jego kokpicie poluzował się zagłówek.

Wcześniej podczas tego weekendu Nikita również miał problem w kokpicie, tyle że z kaskiem, z którym ma problemy od początku sezonu. Zły wizjer sprawia, że oczy bardzo mu łzawią.

Nie był to jednak koniec problemów, gdyż w Haasie z numerem 9 coś bardzo mocno nagrzewało się w okolicach stóp kierowcy, powodując parzenie. „Jakbym stał na czymś gorącym – musicie to zbadać” – mówił do zespołu.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi