KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 Turkish Grand Prix - Saturday (1)

Giovinazzi: Jestem z siebie bardzo zadowolony



Antonio Giovinazzi podchodzi do ostatnich wyścigów sezonu 2021 jakby nie były jego ostatnimi w karierze. Włoch mówi, że jest bardzo zadowolony ze swojej postawy w ostatnich wyścigach, w których miał też mnóstwo pecha.

„Nie wiem więcej niż wy. Znam plotki, które pojawiają się już od miesiąca czy dłużej. Nie mogę nic zrobić, szczerze mówiąc. Obecnie chcę się skupić na obronie mojego fotela. Zrobię co mogę, a potem, w przypadku realizacji najgorszego scenariusza, zobaczymy, co będzie możliwe na następny rok. Póki co koncentruję się na zostaniu tu na kolejny rok” – mówi Giovinazzi.

Frederic Vasseur mówił niedawno, że Antonio Giovinazzi jest w najlepszej sytuacji spośród wszystkich kandydatów, gdyż wszystko jest w jego rękach i to on aktualnie jest w tym bolidzie. Niezbyt zgadza się z tym sam kierowca.



„To nie jest w moich rękach, a w rękach Freda. Jako kierowca zawsze chcesz jak najszybciej wiedzieć o tym, że zachowujesz miejsce bo daje ci to mentalną wolność. Nie zmienia to jednak wiele. Ja mogę tylko dostarczać dobre rezultaty zespołowi” – mówi Włoch, dodając, że chce cieszyć się pozostającymi wyścigami.

Kierowca Alfy tłumaczy też swoje niektóre błędy, jakie popełnił w tym sezonie, m.in. ten z Monzy.

„Kiedy startujesz z przodu, chcesz utrzymać swoje miejsce. Na Monzy i Zandvoort startowaliśmy z 7. miejsca i jeżeli utrzymalibyśmy te pozycje, byłby to kolejny dobry wyścig. Niestety, mieliśmy dwa kontakty z tym samym kierowcą – Carlosem Sainzem. Potem znów w Sochi miałem kontakt z Mickiem, wyjechałem szeroko i straciłem mnóstwo czasu. Nie było idealnie, szczególnie przy tak zwartej stawce, gdy pozycja na starcie i mecie po pierwszym okrążeniu jest tak ważna. Byłem za Williamsami i Haasami i straciłem mnóstwo czasu” – dodaje Giovinazzi.

„Niestety, szczęście nadal nam nie sprzyja, ale jestem pewien, że się do nas odwróci. Nie może być zawsze tak jak dotychczas i mam nadzieję, że ostatnie weekendy będą dla nas pomyślne. Ja jestem bardzo zadowolony ze swojej postawy, ze wszystkich kroków, jakie wykonałem od mojego pierwszego roku w F1 aż do dziś. Nadal jednak mogę się poprawić w niektórych obszarach i myślę, że mój potencjał jest wyższy. Jestem jednak zadowolony z postępów jakie robię i nadal będę starał się uczyć nowych rzeczy” – zauważa Giovinazzi.



„Od Bahrajnu, czuję się pewniej w aucie, bardziej pasuje ono do mojego stylu jazdy i łatwiej jest mi jeździć na limicie i blisko niego. Szczególnie cieszę się z tempa wyścigowego. Mam go znacznie więcej i wiem o znacznie większej liczbie rzeczy niż przed rokiem” – dodaje kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN.

Giovinazzi nadal nie chce odpowiadać na pytania co dalej, jeżeli nie dostanie angażu w F1.

„Nie chcę podchodzić do pozostających wyścigów jak do moich ostatnich. Chcę skupić się na nich jakbym miał kolejny rok przed sobą. Jeżeli rzeczywiście wszystko się skończy, wówczas możemy umówić się na kolejny wywiad i powiem wam, co o tym myślę” – kończy Włoch.

Źródło: the-race.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi