KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

FIA pracuje nad ogólnoświatowym systemem rankingowym kierowców



FIA pracuje nad innowacyjnym systemem rankingowym, który może w niedalekiej przyszłości stworzyć oficjalnie uznawany na całym świecie ranking zasług dla międzynarodowych wyścigów w wielu dyscyplinach.

Jak wynika z informacji portalu The Race, w niedalekiej przyszłości może pojawić się system rankingowy w motorsporcie podobny to tych w tenisie i golfie. Może to sprawić, że e-sport stanie się kluczowym filarem nowej inicjatywy w połączeniu z prawdziwymi zawodami sportów motorowych.

Globalny system rankingowy w światowych sportach motorowych nigdy wcześniej nie istniał, a „światowy numer jeden” byłby koronowany na koniec każdego roku kalendarzowego, prawdopodobnie począwszy od 2023 roku.

System zbierania kryteriów dotyczących funkcjonowania proponowanej inicjatywy był opracowywany przez cały rok 2021 i mógłby być ustawiony na próbne wydarzenia w przyszłym sezonie przed pełnym uruchomieniem w 2023 roku.

„Pracujemy nad systemem, w którym mniej myślimy o organizowaniu dodatkowych zawodów, niż o próbie stworzenia systemu, który zharmonizowałby sposób uprawiania e-sportu przez różnych zawodników w zakresie sportów motorowych” –powiedział Frederic Bertrand, dyrektor FIA ds. Formuły E i działu innowacyjnych działań sportowych.



„Chcielibyśmy, jako FIA, uruchomić system, w którym wszyscy zawodnicy byliby klasyfikowani w globalnym systemie rankingowym, [którym] zarządzamy, tak aby na koniec każdego roku ktoś był numerem jeden na świecie”.

Plany mogą również zapoczątkować wydarzenie w stylu „mistrzowskim” lub zawody pod koniec poszczególnych sezonów. Tenis jest gospodarzem turnieju ATP Masters pod koniec każdego sezonu, zapraszając najlepszych graczy do wzięcia udziału w mini turnieju, który zwykle odbywa się w Londynie.

„Możemy zorganizować dodatkowe wydarzenia pod koniec roku, w których tylko najlepiej sklasyfikowani kierowcy będą brać udział i zdobywać punkty” – mówi Bertrand.

Uważa się, że FIA poważnie rozważa coś podobnego do systemu ATP/WTA, jeśli plany te zostaną oficjalnie zatwierdzone na przyszłym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych.

Problem pojawia się w terminach rozgrywanych sezonów. Niektóre mistrzostwa trwają do grudnia, a np. Formuła E rozgrywa swój sezon na przestrzeni dwóch lat, więc nie wiadomo dokładnie, jak i gdzie można zorganizować wydarzenie.

Bertrand podkreślił również, że FIA chce zapewnić, że taka inicjatywa obejmowałaby jak najszerszy zakres dyscyplin motorsportu.

„Chcielibyśmy gromadzić rajdy i wyścigi na torze i mieć pewność, że każdy może zostać zintegrowany z systemem”.

Rankingi tenisowe mężczyzn ATP zostały utworzone w 1973 roku i są aktualizowane co tydzień. Działają w systemie punktowym w 18 zawodach w ciągu sezonu, z największą liczbą punktów przyznanych w czterech turniejach Wielkiego Szlema (Australian Open, French Open, Wimbledon, US Open). System dla kobiet w tenisie, rankingi Women’s Tennis Association, istnieje od 1975 roku.

Systemy rankingowe w sporcie, zwłaszcza tenisie, regularnie wzbudzają znaczne kontrowersje.

Na początku tego roku niemiecki gracz Alexander Zverev ostro skrytykował system rankingowy, określając go jako „absurdalny”. Stało się to po tym, jak został sklasyfikowany za Rogerem Federerem, który niedawno wrócił na kort po długiej nieobecności z powodu kontuzji.

Jakub Andrusiewicz

źródło: the-race.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi