KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 Dutch Grand Prix - Sunday-7

Binotto i Vasseur o Giovinazzim. Antonio miejsca nie szuka, a Bottas się nie obawia



Szef Alfa Romeo Racing ORLEN, Fred Vasseur zdaje sobie sprawę, że spośród wszystkich kandydatów do fotela w jego zespole, najlepszą sytuację ma Antonio Giovinazzi, gdyż wszystko jest w jego rękach. Tacy kierowcy jak Robert Kubica mają znacznie bardziej frustrującą pozycję. Zapraszam na kolejny przegląd wieści z Alfy.

*Notka ode mnie: Wiem, że niektórych mogą już nużyć teksty o Alfie, kandydatach itp. Nie mniej jest to obecnie jeden z ciekawszych tematów „pozawyścigowych” w F1, a do tego (bez)pośrednio dotyczący Roberta Kubicy. Rzeczywiście często wypowiedzi są do siebie podobne, jednak czuję się w obowiązku przekazywać Wam każdą, choć czasem czekam aż „zbierze się” więcej tego typu tekstów i przedstawić Wam je w obszerniejszej formie. Z każdego z poniższych akapitów mógłbym zrobić osobny tekst na główną i opatrzyć go hałaśliwym tytułem i wówczas „kliki by się zgadzały” (co mi zarzucają niektórzy). Nie to jest jednak moim celem. Obserwuję jednak też Wasze dyskusje i zazwyczaj schodzą one na jeden temat – właśnie Alfy. Dlatego nie dziwcie się, że to on zajmuje najwięcej miejsca jako wpisy główne. Czuję się jednak w obowiązku przekazywać Wam te wypowiedzi i nie uważam, że w naszym przypadku czekanie w jednym wpisie i podawanie tylko oficjalek nie jest najlepszym wyjściem.

Bottas się nie obawia

 

Kierowca wokół którego ma być budowany sukces Alfy Romeo od sezonu 2022, Valtteri Bottas mówi, że nie martwią go obecne wyniki Alfy Romeo Racing Orlen, który zmierza po 9. miejsce w klasyfikacji konstruktorów sezonu 2021.



„Wiem, że tak naprawdę nie rozwijali tegorocznego samochodu, jednak wiem, jak mocno pracują nad przyszłością więc nie jestem zmartwiony. To fakt, że w tym sezonie nie poprawią się nagle, ale następny rok to inna historia – inne samochody i wszystko. Mam zatem oczywiście nadzieję na lepsze rezultaty niż obecnie” – mówi Bottas, cytowany przez racefans.net. Dodaje on jednocześnie, że w tym sezonie motywuje go walka o pojedyncze zwycęstwa.

Giovinazzi nadal może zasłużyć na miejsce

 

W rozmowie z magazynem Racer Fredric Vasseur mówi, że Antonio Giovinazzi nadal może zachować swoją posadę w ekipie, potrzebne są jednak do tego większe zdobycze punktowe.

„Jeżeli chodzi o czyste osiągi, to musimy mówić o kwalifikacjach i wyścigach. W ubiegłym roku miał bardzo mocne wyścigi, był najlepszym kierowcą pierwszego okrążenia więc wyścigi były jego mocną stroną w ubiegłym roku. W tym sezonie ma większe problemy. Poradził sobie bardzo dobrze w kilku pierwszych wyścigach i byłem bardzo zadowolony z tego, co był w stanie zrobić na poszczególnych stintach. Poprawiał się w kwalifikacjach z Q1 na Q2, z Q2 na Q3, był w stanie wszystko złożyć razem i dostosować się” – mówi szef Alfa Romeo Racing ORLEN o formie Włocha.



„Teraz celem jest zdobywanie punktów i ostatnie kilka wyścigów było pod tym względem bardzo trudne. Ale wiem, że jest w stanie wykonać robotę i teraz czekamy na weekend, w którym poskłada wszystko razem – tempo w kwalifikacjach i wyścigu od pierwszego do ostatniego okrążenia” – dodaje Vasseur.

A co z przyszłością Włocha w zespole?

„Myślę, że dobrą stroną pozycji, w której się znaleźliśmy, jest to, że możemy czekać ponieważ znamy kierowców, z którymi mamy kontakt i piłeczka cały czas jest po naszej stronie. To również okazja dla Antonio na pokazanie, że potrafi się poprawić. Uważam, że to dla niego szansa ponieważ jest tym, który jeździ i ma możliwość pokazania na co go stać. Znacznie bardziej frustrujące jest, gdy nie jeździsz autem i musisz czekać na rozwój sytuacji, to, jak spisują się inni. Antonio musi skorzystać z tej okazji” – mówi Vasseur.

Antonio nie szuka

 

Sam zainteresowany podkreśla, że nadal walczy o Formułę 1 i nie szuka opcji rezerwowych na wypadek utraty miejsca.

„Szczerze mówiąc, teraz chcę skupić się na utrzymaniu miejsca w Formule 1. W najgorszym przypadku – jeżeli je stracę – to zacznę myśleć o przyszłym roku. W tym momencie skupiam się na mojej pracy tu, w F1” – mówi Włoch.



Sam Antonio nie wie, kiedy może wyjaśnić się jego przyszłość.

„Jedynym co mogę zrobić jest zdobywanie punktów i mieć nadzieję, że to wystarczy” – dodaje.

Nieoficjalnie mówi się, że Ferrari zabezpieczyło już przyszłość swojego juniora, szykując mu program w WEC w prototypie LMP2, co ma przygotować go do jazdy Hypercarem Ferrari w 2023 roku.

„Wiele będzie zależało od jego chęci, co interesuje go jako opcja na przyszłość. Teraz jednak koncentrujemy się na tym, by zapewnić mu miejsce w F1” – mówi Mattia Binotto, szef Ferrari dla Autosportu.

Williams namieszał?

 

Być może kilka ostatnich wyścigów, w których Williams sięgnął po solidną zdobycz punktową, sprawiło, że zakładane plany Alfy Romeo dotyczące zatrudnienia kierowcy na sezon 2022 nie mogą zostać zrealizowane w zakładanej formie. Chodzi o mniejszą nagrodę od F1 za miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Co prawda to zaledwie kilka milionów dolarów, jednak może to wymóc potrzebę wyższego budżetu od partnera Valtteriego Bottasa.

Vlog

 

O najnowszych wieściach dotyczących Alfy mówiłem w piątkowym vlogu. Jeżeli ktoś jeszcze nie słuchał, zapraszam:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi