KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Biliński podsumował sezon, Czepiel i Liwiński wygrywają, Kucharczyk potwierdza F4



Miło przekazywać motorsportowe wiadomości dotyczące młodych polskich talentów wyścigowych. Po tym weekendzie jest ich kilka i zwiastują one kolejne emocje.

Kucharczyk potwierdza

 

Tak, jak informowałem w czwartek, Tymoteusz Kucharczyk okazał się najlepszym spośród uczestników testu na torze Navarra w Hiszpanii, zorganizowanego przez Richard Mille Young Talent Academy. W nagrodę 15-letni Polak, który jest podopiecznym Roberta Kubicy, będzie mógł przejechać sezon Hiszpańskiej Formuły 4 w ekipie MP Motorsport.

„Jestem bardzo szczęśliwy, mogąc ogłosić, że wygrałem Richard Mille Young Talent Academy i zadebiutuję w przyszłym roku w Formule 4 w Hiszpańskiej F4 wspólnie z MP Motorsport. To nowy rozdział mojej kariery, ale jestem ekstremalnie szczęśliwy i nie mogę doczekać się początku sezonu” – napisał Kucharczyk na swoim Instagramie.



 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Tymek Kucharczyk (@tymek.kucharczyk)

Co ważne, MP Motorsport to jedna z najlepszych, o ile nie najlepsza ekipa Hiszpańskiej F4, która w pierwszej 11-tce tej kategorii ma aż 5 kierowców. W ostatnich 5 sezonach MP Motorsport zdobywało tytuł mistrzowski wśród zespołów aż 4 razy.

Wyścigi hiszpańskiej F4 odbywają się na wielu ciekawych torach, głównie w Hiszpanii, choć w tym roku jej kierowcy zawitali też na Spa. Oprócz tego jechali na obiektach Jerez, Barcelona, Navarra, Algavre, Aragon czy Ricardo Tormo.

Sezon zaczyna się w kwietniu, a kończy w listopadzie. Serię w 2013 założył wspólnie z FIA Gerhard Berger. Jej mistrzami byli m.in. Richard Verschoor, Christian Lundhaard czy Franco Colapinto.



Kucharczyk będzie drugim kierowcą z Polski, który wystartuje w tej serii. W 2017 roku jeździł w niej Filip Kaminiarz (15. miejsce).

Biliński podsumowuje sezon

 

Przyznam, że bardzo ucieszył mnie mail, który otrzymałem dziś od managementu Romana Bilińskiego z podsumowaniem sezonu polskiego kierowcy. Nie dlatego, żebym nie wiedział, co o Romanie napisać, wszak w weekend były dwa wpisy o nim, ale dlatego, że zauważone zostało zainteresowanie jego osobą w Polsce. Zwrócenie się do polskich kibiców i sponsorów – z czysto praktycznego punktu widzenia – jest świetnym krokiem, na czym zyskają wszyscy.

Pozwólcie zatem, że zacytuję część informacji prasowej: „Roman Biliński w tym sezonie miał startować tylko i wyłącznie w Brytyjskiej Formule 4 w zespole Carlin. Plany Polaka zmieniły się jednak na początku lipca, gdy podstawowy zawodnik ekipy Arden International – Brytyjczyk Frederick Lubin – zachorował. Zespół z Banbury tym samym postanowiła zatrudnić w swoje szeregi Bilińskiego. Już podczas pierwszego weekendu na Donington Park polski kierowca pokazał, iż jest niezwykle utalentowanym kierowcą. W debiucie bowiem zajął doskonałe 4. miejsce. W dwóch pozostałych wyścigach tamtego weekendu wcale nie poszło mu gorzej, gdyż zajął w nich 5. miejsce.

To był przedsmak tego co miało wydarzyć się w Spa. Na legendarnym belgijskim torze Polak pokazał pełnię umiejętności. W 1. wyścigu Biliński uplasował się na najniższym stopniu podium, po drodze wykonując kilka efektownych manewrów wyprzedzania. Następnego dnia poszło mu jeszcze lepiej. Po starcie z 4. pozycji polski kierowca objął prowadzenie w wyścigu, którego już nie oddał. W efekcie kibice po raz pierwszy w historii GB3 Championship mogli usłyszeć “Mazurka Dąbrowskiego”. W 3. wyścigu tamtego weekendu Biliński ruszając na zużytym komplecie opon zdołał uzyskać 4. miejsce.



Zawody na Snetterton znowu udowodniły, iż Biliński jest wschodzącą gwiazdą sportów motorowych. Polak zajął tam bowiem dwukrotnie 3. miejsce, a także wygrał kończący weekend wyścig, który odbywał się w zmiennych warunkach pogodowych. 17-latek szczególnie zaimponował widzom pod koniec wyścigu, kiedy świetnie radził sobie w deszczu.

Kolejny triumf Polaka przypadł na Oulton Park, gdzie popisał się wprost atomowym startem wyprzedzając trzech rywali w pierwszym zakręcie. Dodatkowo ustanowił wtedy najlepszy czas okrążenia. Ostatnie podium przypadło natomiast na koniec sezonu w Donnington Park, gdzie zajął trzecie miejsce.

Ostatecznie Polak w klasyfikacji generalnej uplasował się na 7. pozycji z dorobkiem 313 punktów. To znakomity wynik biorąc pod uwagę, że Biliński nie startował w pierwszych sześciu wyścigach sezonu, a był to jego debiutancki sezon. Pod wrażeniem formy 17-latka są także włodarze serii i eksperci. Podkreślają oni, że gdyby ścigał się on w GB3 Championship od początku sezonu, być może byłby w grze o mistrzowski tytuł do samego końca.

„Jestem naprawdę zadowolony z przebiegu mojego debiutanckiego sezonu w GB3 Championship. Biorąc pod uwagę wejście w trakcie sezonu, kiedy moi rywale mieli już dwa weekendy i testy przedsezonowe za sobą, nie sposób nie ocenić go pozytywnie. Wspaniale było wygrać trzy wyścigi i kilka razy znaleźć się na podium. Dziękuję Arden International, które sprawiło, aby to wszystko było możliwe. W trakcie sezonu dostałem wiele wyrazów wsparcia z Polski, za które dziękuję” – podsumował Biliński.

Sukcesy w Finale ROK Cup

 

Szczegółowo występy Polaków będę podsumowywał – tradycyjnie – jutro, jednak już teraz warto wspomnieć o świetnych występach naszych rodaków w światowym finale ROK Cup. W swoich kategoriach wygrali Je Karol Czepiel (Senior) i David Liwiński (Shifter), a na podium stanął Bruno Gryc (Mini).

fot. Jakob Ebrey



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi