KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 Italian Grand Prix - Sunday-15

„Ostatnia próba Kubicy w F1 była przypomnieniem jego zrabowanego potencjału”



Kolejne pozytywne opinie na temat występu Roberta Kubicy w Grand Prix Holandii i Grand Prix Włoch. Tym razem obszerny artykuł o Polaku opublikował Adam Cooper na łamach motorsportmagazine.

Autor pyta w pierwszych zdaniach, czy dwa występy Roberta Kubicy z rzędu i jego wyścig na Monzy, mający miejsce 15 lat po jego debiucie w F1, będą jego ostatnimi.

„Jeżeli nie wydarzy się nic nieoczekiwanego w najbliższych tygodniach, to mogła być finałowa próba Kubicy w F1. Jeżeli tak, to dobrą wiadomością jest, że dwa bonusowe występy na Zandvoort i Monzy dały Polakowi pewną formę odkupienia po jego frustrującym powrocie z Williamsem w 2019 roku – nawet jeżeli okoliczności oznaczały, że był daleki od pokazania, na co go stać” – pisze Cooper.



„Kiedy dwa lata temu wracał do F1 z Williamsem, było to nic innego jak cud, biorąc pod uwagę jego obrażenia, których doznał podczas wypadku rajdowego w 2011 roku. Zajęło mu 8 lat i ogromne pokłady determinacji i woli przy tak ogromnej skali pesymistycznych wydarzeń. Miał pecha, wracając w najgorszym roku dla zespołu z Grove i trafiając na znakomity wielki talent w postaci George Russella. Trudno o gorsze warunki” dodał Autor.

Następnie przytacza on omawiane już szeroko wypowiedzi Roberta Kubicy, dotyczące jego formy w sezonie 2019, która była lepsza niż w dwóch wyścigach z Alfą, ale okoliczności nie pozwoliły tego pokazać.

„Kubica spędził dwa ostatnie sezony jako kierowca rezerwowy Alfy dzięki swojemu sponsorowi Orlenowi wiedząc, że jego jedyną szansą na ściganie będzie coś złego dla Raikkonena czy Giovinazziegp. Przejechał pierwsze treningi w tym sezonie, dzięki którym mógł się dowiedzieć, że nie czuje się komfortowo w obecnej specyfikacji auta. Kiedy był potrzebny na Zandvoort, nie było mu łatwo, gdy musiał wskoczyć w auto Raikkonena w sobotni poranej. Do niedzieli miał już prędkość wystarczającą by walczyć dłuższą chwilę z byłym mistrzem świata Sebastianem Vettelem. Jak powiedział, był to pierwszy raz od 2010 roku, kiedy mógł się ścigać w F1. Na Monzy zrobił kolejny krok, wiedząc więcej o samochodzie, mimo że format sprintu kwalifikacyjnego mu nie sprzyjał” – czytamy w tekście Coopera.



Opisuje on następnie wyścig w wykonaniu Roberta i przytacza jego wypowiedzi dotyczące ścigania na Monzy.

„Na papierze było to skromne 14. miejsce – jedną pozycję wyżej niż na Zandvoort tydzień wcześniej i niewiele lepiej od rezultatów osiąganych w Williamsie w 2019 roku. Okoliczności były dalekie od optymalnych, ale podczas tych dwóch bonusowych weekendów Kubica zrobił wiele by pokonać demony nieudanego sezonu z Williamsem i przypomnieć ludziom, że kiedyś był wspaniałym zawodnikiem. To był gość, który w F3 walczył z Lewisem Hamiltonem i Nico Rosbergiem, a z BMW Sauber sięgnął po zwycięstwo, stając się potencjalnym mistrzem świata. Zanim wypadek obrabował go z kariery, którą powinien mieć, był dogadany z Ferrari” – czytamy na motorsportmagazine.com.

„Pod koniec sezonu 2019 z Williamsem zakładaliśmy, że to już wszystko jeżeli chodzi o Kubicę i nawet ze wsparciem sponsorskim nie znajdzie kolejnego miejsca wyścigowego. Los miał jednak po raz kolejny swoją rolę” – dodaje Cooper, cytując wypowiedź Roberta, że w życiu wszystko może się zdarzyć.

Źródło: motorsportmagazine.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi