Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Giovinazzi Monza

Błąd, szczęście, ustawienia i sound of silence



Z pewnością nie takiego zakończenia świetnego dla niego Grand Prix Włoch oczekiwał Antonio Giovinazzi, który stracił szanse na świetne miejsce przez swój błąd. Jak przebiegał jego wyścig? Zapraszam też na podsumowanie najciekawszych komunikatów radiowych innych kierowców.

Giovinazzi

 

Podobnie jak w Holandii, przed startem Antonio otrzymuje jedynie odliczanie. Rusza bardzo dobrze i walczy z Ferrari, udaje mu się wyprzedzić Sainza i walczy z Leclerciem. Doszło tam do drobnego kontaktu.



Gdyby zadowolił się 6. wówczas miejscem, pewnie punkty byłyby blisko. Niestety dla siebie, w drugiej szykanie atakował również Monakijczyka. Antonio ściął szykanę i wpadł prosto pod koła Sainza bo za wszelką cenę chciał zachować pozycję. W tej sytuacji mógł zachować się znacznie lepiej.

Długo po zderzeniu inżynier nic nie mówi, a potem instruuje Giovinazziego żeby trzymał się delty podczas wirtualnej neutralizacji. „Muszę zjechać” mówi Antonio. Inżynier potwierdza oczekiwanie na niego w boksach.

„Musimy zmienić nos, jak samochód?” – pyta inżynier i dostaje odpowiedź: „Jeszcze nie wiem, nie mam przedniego skrzydła”. Antonio wjeżdżając do boksów dostaje przypomnienie o limiterze i białych liniach. Bardzo długo nie mógł ruszyć ze stanowiska serwisowego, ale udało się wrzucić dobry bieg i odjechać. Wyjechał około 40 sekund za ostatnim kierowcą.



Giovinazzi zaczyna gonić rywali i regularnie dostaje informacje o swoim tempie, jest za nie chwalony i jest proszony o feedback dotyczący opon.

Cały czas Włoch dostaje też polecenia zmiany ustawień oraz instrukcje, kiedy wciskać przyciski „overtake” i „special” oraz jak wchodzić w poszczególne zakręty. Uwagi dotyczyły m.in. łapania wierzchołka w Lesmo i prędkości w tym zakręcie. Inżynier prosił też kierowcę by skupił się na przygotowaniach do zakrętu 2.

Antonio jest około 20 sekund za Robertem Kubicą, gdy pojawia się samochód bezpieczeństwa. Dzieje się to w idealnym dla Włocha momencie – w środku Parabolici. Antonio jest informowany, że okno samochodu bezpieczeństwa jest otwarte i zjeżdża do boksów, ponownie otrzymując instrukcje, łącznie z tą aby wyłączył radio, które pozostawił włączone.

Antonio po wyjeździe z boksów dostaje polecenie oszczędzania paliwa i nie przegrzewania hamulców oraz zmiany ustawień na SOC9.

Podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa Włoch zapyta, czy wszyscy przed nim byli już w alei serwisowej i otrzyma potwierdzenie.

„Punkty są nadal możliwe” – mówi inżynier do Włocha tuż przed wznowieniem. Tuż przed Antonio walczyli będą przez następne okrążenia Vettel i Kubica. Włoch dostanie polecenie używania przycisku overtake gdy Niemiec i Polak będą tracili czas.

Giovinazzi wciąż dostaje bardzo dużo poleceń zmian ustawień, ma też zbierać energię.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Z onboardu Giovinazziego świetnie widać, jak Vettel ładował baterie, przygotowując się do ataku na Kubicę. Mimo to Antonio nigdy nie był blisko wyprzedzenia kierowcy Astona Martina.

Gdy pojawi się żółta flaga po odpadnięciu Mazepina, Antonio jest informowany, że okno samochodu bezpieczeństwa jest otwarte. Co ciekawe Robertowi wówczas powiedziano, że jest zamknięte, ale jest to zrozumiałe, bo Włoch miałby „darmowy” pit-stop, a Polak nie.

Po wznowieniu Vettel wyprzedza Kubicę, ale Giovinazzi nie dostaje żadnej informacji co ma robić. Nie dostanie również wiadomości, że Robert Kubica ma go przepuścić, co doprowadza do niepewności przy mijaniu Polaka.

„Big push, spróbuj złapać Vettela, mamy 4 okrążenia do końca” – mówi chwilę później inżynier do kierowcy. Na ostatnie okrążenia Giovinazzi również schodzi z trybami silnika – najpierw do SOC5, a potem do SOC3.

Po minięciu linii mety inżynier informuje Giovinazziego o tym, że wyścig się skończył Włoch nie odpowiada, nie dostaje już również żadnego znaczącego komunikatu.



Inni

 

Bardzo ciekawe są komunikaty radiowe Maxa Verstappena – z jego pit-stopu oraz kolizji z Hamiltonem. Kierowca denerwował się najpierw na długi pit-stop (11,1 sekundy), a potem na zbyt dużą liczbę komunikatów. Gdy doszło do zderzenia, powiedział: „To dostajesz, jak nie zostawiasz miejsca”.

Od Lewisa Hamiltona w tej sytuacji nie usłyszeliśmy wiele.

patronite

 

W moim zestawieniu najciekawszych komunikatów z Monzy znajdzie się również… brak komunikatu. Cisza po kontakcie Micka Schumachera i Nikity Mazepina jest bowiem bardzo wymowna.

Wielka radość panowała oczywiście w kokpicie Daniela Ricciardo. Został on w miniony weekend drugim kierowcą, który w erze hybrydowej wygrał wyścigi dla dwóch różnych ekip.

Cieszył się także Lando Norris.

Formuła 1 wybrała najciekawsze według siebie komunikaty z całego weekendu i umieściła je w osobnej kompilacji. Jest w niej m.in. sytuacja między Yukim Tsunodą a Robertem Kubicą.



Tak przedstawiały się komunikaty radiowe wszystkich kierowców po zakończeniu GP Włoch.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Rosji

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS - 4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 – 12 września

14:30 – FP1
18:00 – Kwalifikacje

12:00 – FP2
16:30 – Sprint kwalifikacyjny

15:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi